BİH649 - BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ve ETİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ve ETİK | BİH649 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Sedat ÇAL | |||||
Dersin amacı | Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin bilimsel yaklaşımları ayrıntılı biçimde ortaya koymak, bilimsel araştırma yöntemleri ve bilimsel etik konusunda nitelikli araştırmacı adayları yetiştirmek, lisansüstü öğretimde bilimsel temel ve yöntemlere uygun bilimsel metinler oluşturmaya olanak sağlamak, bilim kavramı ile bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinin daha iyi anlaşılması suretiyle araştırmaları kurgulayabilme, değerlendirebilme ve araştırma projeleri ortaya koyabilme yeterliliğini geliştirmeyi sağlamak | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilimsel araştırma türleri, bilim kavramı ve anlayışı, akademik araştırmalarda bilimsel yöntem, araştırma konusu ile sorunsalı belirleme ve araştırmaya giriş, araştırma sorunsalının tanımlanması, araştırma tasarımı, örnekleme yöntemleri, veri toplama ve değerlendirme yöntemleri, bilimsel kaynaklardan doğru biçimde yararlanma yöntem ve ilkeleri, bilimsel araştırmada etik ilkeler, etik ilkelere uymamanın doğurabileceği hukuksal sorunlar. | |||||
Kaynaklar | Metin Kozak; Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri, Detay Yayıncılık, 2014. Kazım Özdamar; Modern Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nisan Kitabevi Yayınları, 2013. EKMEKÇİ Abdullah, Ece KONAÇ; Bilimsel Yazımın Bazı Temel Kuralları, TÜBAV Bilim Dergisi, Yıl: 2009, Cilt:2, Sayı:1, Sayfa:117-121. Hakan Aydoğdu, Reşat Saraoğlu, Emine Akalın; Bilim, Bilim Politikası ve Üniversiteler, Bağlam Yayıncılık, 1997. Bilim Etiği, (Ed. Nurhan ATASOY, Melih BOYDAK, Hakan Ali ÇIRPAN, Abuzer KENDİGELEN, İbrahim Engin MERİÇ, Ayşegül Topal SARIKAYA, Ayhan ULUBELEN, Hasan YAZICI, Nuran YILDIRIM, İstanbul Üniversitesi Yayını (Yayın No: 5048), İstanbul, 2011. Nazan Özenç Uçak, Hatice Gülşen Birinci; Bilimsel Etik ve İntihal, Türk Kütüphaneciliği Dergisi, Cilt: 22, Sayı:2, Yıl: 2008, s. 187-204. Müberra K. IŞIKSOLUĞU, Bilimsel Yayınlarda Dürüstlük Boyutu, (http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/download/5875/2012) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Alan Çalışması | ||
Derse Özgü Staj (Varsa) | ||
Ödevler | ||
Sunum | ||
Projeler | ||
Seminer | ||
Ara Sınavlar | ||
Genel sınav | ||
Toplam | ||
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | ||
Laboratuvar | 0 | ||
Uygulama | 0 | ||
Derse özgü staj (varsa) | 0 | ||
Alan Çalışması | 0 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | ||
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | ||
Proje | 0 | ||
Ödevler | 0 | ||
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | ||
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | ||
Toplam İş Yükü | 0 | 0 | 0 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Bilişimle ilgili temel teknik kavramları hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
2. Bilişim sistemlerinin, yazılımların çeşitleri ve işleyiş şekilleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
3. Bilişim sistemlerinin ve yazılımların kullanım alanları ve kullanım şekli hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. Bilişim ile ilgili hukuki sorunları öğrenir. | X | ||||
5. Bilişim alanındaki gelişmelerin hukuki etkilerini öğrenir. | X | ||||
6. Bilişim hukuku ili ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
7. Adli bilişim ile ilgili temel kavramları ve adli bilişime esas olan kavramları öğrenir. | X | ||||
8. Bilişim ile ilgili yerel mevzuat hakkında bilgi sahibi olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek