BİF661 - BİYOİNFORMATİĞE GİRİŞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİYOİNFORMATİĞE GİRİŞ | BİF661 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 2 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | YOK | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç.Dr.Ceren Sucularlı, Prof. Dr. Erdem Karabulut, Dr.Öğr.Üyesi Arda Çetinkaya, Dr.Öğr.Üyesi Gülşah Merve Kılınç | |||||
Dersin amacı | Biyoinformatik araştırmalarda çalışmayı hedefleyen öğrencilerin başlangıç dersi olacaktır. Ders içerikleri farklı disiplinlerden gelen öğrencilerin ihtiyaç duyacakları konuları içermektedir. Genel Biyoinformatik kavramları, temel biyolojik bilgi, istatistiksel analiz yöntemleri ana hatlarıyla öğrencilere kavratılır. Bu amaçla fenomiks, genomiks, transkriptomiks proteomiks, metabolomiks ve farmakogenetik yöntemler anlatılır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Genel Hücre ve Biyomolekül Bilgisi, ? Fenomiks, Genomiks ve Teknolojileri, ? Transkriptomiks ve Teknolojileri, ? Proteomiks, Metabolomiks, ? Farmakogenetik, | |||||
Kaynaklar | 1. P.M. Selzer , R.J. Marhöfer , A. Rohwer ,2008, Applied Bioinformatics : An Introduction Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2. David Posada,Editor, 2009, Bioinformatics for DNA Sequence Analysis Humana Press, a part of Springer ScienceşBusiness Media, LLC 3. Zoc Lacroix and Terence Critchlow, Editor, 2003, Bioinformatics: Managing Scientific Data, Elsevier Science (USA) 4. Rune Matthiesen, 2010, Bioinformatics Methods in Clinical Research, Humana Press, A part of Springer Science+Business Media, LLC 5. Andreas D. Baxevanis , B. F. Francis Ouellette, 2001, BIOINFORMATICS A Practical Guide to the Analysis of Genes and Proteins, John Wiley & Sons, Inc. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Biyomolekül Bilgisi |
2. Hafta | Fenomiks |
3. Hafta | Genomiks: Bağlantı (Linkage) Analizi |
4. Hafta | Genomiks: İlişki (Association) Analizi |
5. Hafta | Genomiks: Dizileme Teknolojileri |
6. Hafta | Genomiks: Varyant Önceliklendirme |
7. Hafta | Transkriptomiks |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Transkriptomiks ve Teknolojileri |
10. Hafta | Proteomik |
11. Hafta | Metabolomik |
12. Hafta | Farmakogenetik |
13. Hafta | Farmakogenetik- Uygulamalar |
14. Hafta | Omiks teknolojileri uygulama örnekleri, makale tartışma |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 50 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 46 | 46 |
Toplam İş Yükü | 44 | 67 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. 1. Aşı teknolojisi alanında uzmanlık düzeyinde güncel, kanıta dayalı ve bilimsel bilgi ve beceri elde eder, bu alandaki yenilikleri takip eder ve üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
2. 2.Araştırma tekniklerini ve istatistiksel yöntemleri bilerek bilimsel bir çalışma planlayabilir, karşılaşacağı sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilir. | X | ||||
3. 3. Aşı geliştirmede preklinik ve klinik çalışmaların gerekliliklerini bilir. | X | ||||
4. 4. Aşı teknolojisinde kullanılan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. | X | ||||
5. 5. Aşı teknolojisi alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirecek deneysel tasarım yapabilir, uygulayabilir ve elde edilen verileri analiz ederek özgün bilimsel makaleler yazar. | X | ||||
6. 6. Aşı üretiminde iyi laboratuvar uygulamaları (GLP) ve iyi üretim uygulamaları (GMP) prensiplerini bilir. | X | ||||
7. 7. Aşının üretimi ve ticarileşmesiyle ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
8. 8. Aşı teknolojisinde disiplinler arası etkileşimi kavrar, karşılaşacağı problemlere uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak farklı bakış açılarından çözüm üretir. | X | ||||
9. 9. Aşı teknolojisi alanında sistematik bir yaklaşımla bilimsel bilgiye ulaşır, eleştirel bir bakış açısıyla sentez yapar ve elde ettiği bilgileri uzman kişilerle tartışabilir, savunabilir ve bu bilgileri toplum yararına kullanır. | X | ||||
10. 10. Ulusal ve uluslararası bilimsel projelerde yürütücü veya araştırmacı olarak görev alır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek