ATB613 - ENGELLİLİKTE BAĞIMSIZ YAŞAM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ENGELLİLİKTE BAĞIMSIZ YAŞAM | ATB613 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Seval GÜVEN | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin farklı engel gruplarını tanımalarına sosyo-ekonomik konularda karşılaştıkları sorunları inceleme ve anlamalarına, başkalarına bağımlı olmadan yaşamlarını sürdürebilmeleri için gerekli olan bilgi ve deneyimleri kazanmalarına. katkı sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tüm engel gruplarının tanımı ve özellikleri Fiziksel engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri Görme engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri Zihinsel engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri İşitme engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri Engelli ve Evde bakım Dünya'da ve Türkiye'de konu ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi Engelli Hakları ve yönetmelikler | |||||
Kaynaklar | 1.III. Özürlüler şurası, Bakım hizmetleri.T.C başbakanlık özürlüler idaresi Başkanlığı, İstanbul,2007. 2.Özürlüler kanunu ile ilgili mevzuat.,Ankara,2006,. 3.Aile Eğitimi Rehberi(zihinsel, fiziksek, işitme,dil ve konuşma ,ruhsal ve duygusal özürlüler )T.C Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü,2006 4.Rascho,B.B Housing ınterriors for the Disabled and Elderly. Van Nastrand Reinhold Company. Newyork ,1982. 5. Herkes için Ulaşılabilirliğin İyileştirilmesi T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, 2008. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tüm engel gruplarının tanımı ve özellikleri |
2. Hafta | Fiziksel engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri |
3. Hafta | Fiziksel engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri |
4. Hafta | Görme engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri |
5. Hafta | Görme engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri |
6. Hafta | Zihinsel engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri |
7. Hafta | İşitme engelli bireylerin aile ve toplum hayatında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Engelli ve evde bakım |
10. Hafta | Engelli ve evde bakım |
11. Hafta | Dünya?da ve Türkiye?de konu ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi |
12. Hafta | Engelli hakları ve yönetmelikler |
13. Hafta | Proje sunumu |
14. Hafta | Proje sunumu |
15. Hafta | Genel değerlendirme ve tartışma |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 2 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 11 | 10 | 110 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 29 | 76 | 235 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Alanı ve yakın disiplinlerdeki kavram, kuram ve uygulama arasındaki ilişkiler konusunda uzman bilgisine sahiptir | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir | X | ||||
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin nedenlerini ve sonuçlarını açıklar | X | ||||
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir | X | ||||
5. Alanı ve yakın disiplinlerde sorun tespiti ve çözümüne yönelik araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir | X | ||||
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptir | X | ||||
7. Alanı ve disiplinlerarası projelerde süreç ve zamanı yönetir | X | ||||
8. Alanında öngörülemeyen sorunlara yönelik yeni stratejik çözüm yolları geliştirir ve uygular | X | ||||
9. Alanında akademik eser hazırlar ve yayınlar | X | ||||
10. Mesleki yetkinliğini artırmak için öğrenme gereksinimlerini belirler, ulusal/uluslararası gelişmeleri takip eder | X | ||||
11. Alanında aldığı öğrenimini ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir | X | ||||
12. Alanı ile ilgili bilgiyi sosyal sorumluluk yaklaşımıyla projelere dönüştürür, önerilerini yetkin olanlarla paylaşır | X | ||||
13. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir | X | ||||
14. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir | X | ||||
15. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek