ATB613 - ENGELLİLİKTE BAĞIMSIZ YAŞAM

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ENGELLİLİKTE BAĞIMSIZ YAŞAM ATB613 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğr. Üyesi Seval GÜVEN 
Dersin amacıÖğrencilerin farklı engel gruplarını tanımalarına sosyo-ekonomik konularda karşılaştıkları sorunları inceleme ve anlamalarına, başkalarına bağımlı olmadan yaşamlarını sürdürebilmeleri için gerekli olan bilgi ve deneyimleri kazanmalarına. katkı sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Engelli bireylerin sosyo- ekonomik yaşamını etkileyen temel konular hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur
  2. Engelli bireylerin ev ve aile yaşamında karşılaştıkları sorunları analiz eder, değerlendirir ve çözüm yolları geliştirir.
  3. Engellik konusunda yapılan güncel çalışmaları değerlendirir ve yorumlar
  4. Konu ile ilgili teorik çalışma ve araştırma yapabilir.
Dersin içeriğiTüm engel gruplarının tanımı ve özellikleri
Fiziksel engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
Görme engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
Zihinsel engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
İşitme engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
Engelli ve Evde bakım
Dünya'da ve Türkiye'de konu ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
Engelli Hakları ve yönetmelikler 
Kaynaklar1.III. Özürlüler şurası, Bakım hizmetleri.T.C başbakanlık özürlüler idaresi Başkanlığı, İstanbul,2007.
2.Özürlüler kanunu ile ilgili mevzuat.,Ankara,2006,.
3.Aile Eğitimi Rehberi(zihinsel, fiziksek, işitme,dil ve konuşma ,ruhsal ve duygusal özürlüler )T.C Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü,2006
4.Rascho,B.B Housing ınterriors for the Disabled and Elderly. Van Nastrand Reinhold Company. Newyork ,1982.
5. Herkes için Ulaşılabilirliğin İyileştirilmesi T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, 2008. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTüm engel gruplarının tanımı ve özellikleri
2. HaftaFiziksel engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
3. HaftaFiziksel engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
4. HaftaGörme engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
5. HaftaGörme engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
6. HaftaZihinsel engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
7. Haftaİşitme engelli bireylerin aile ve toplum hayatında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaEngelli ve evde bakım
10. HaftaEngelli ve evde bakım
11. HaftaDünya?da ve Türkiye?de konu ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
12. HaftaEngelli hakları ve yönetmelikler
13. HaftaProje sunumu
14. HaftaProje sunumu
15. HaftaGenel değerlendirme ve tartışma
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler230
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı350
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1110110
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje22040
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi12323
Toplam İş Yükü2976235

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanı ve yakın disiplinlerdeki kavram, kuram ve uygulama arasındaki ilişkiler konusunda uzman bilgisine sahiptir   X 
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşim ve temel kavramları bilir    X
3. Toplumdaki sosyal ve ekonomik dönüşümlerin nedenlerini ve sonuçlarını açıklar    X
4. Alanında ve yakın disiplinlerde araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptirX    
5. Alanı ve yakın disiplinlerde sorun tespiti ve çözümüne yönelik araştırma planlama ve uygulama becerisine sahiptir   X 
6. Alanında akademik eser hazırlama ve akademik toplantılarda sunma becerisine sahiptirX    
7. Alanı ve disiplinlerarası projelerde süreç ve zamanı yönetirX    
8. Alanında öngörülemeyen sorunlara yönelik yeni stratejik çözüm yolları geliştirir ve uygular   X 
9. Alanında akademik eser hazırlar ve yayınlar X   
10. Mesleki yetkinliğini artırmak için öğrenme gereksinimlerini belirler, ulusal/uluslararası gelişmeleri takip eder  X  
11. Alanında aldığı öğrenimini ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirirX    
12. Alanı ile ilgili bilgiyi sosyal sorumluluk yaklaşımıyla projelere dönüştürür, önerilerini yetkin olanlarla paylaşır    X
13. Alanı ve yakın disiplinlere ilişkin akademik bilgi üretme ve ortak çalışma becerisine sahiptir    X
14. Demokrasi, insan hakları, etik değerler, ilgili mevzuat, çevre koruma ve iş güvenliği hakkında yeterli bilince sahiptir X   
15. Alanında edindiği bilgiyi akademik çalışmalarda kullanır  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek