ATB613 - ENGELLİLİKTE BAĞIMSIZ YAŞAM
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ENGELLİLİKTE BAĞIMSIZ YAŞAM | ATB613 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğr. Üyesi Seval GÜVEN | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin farklı engel gruplarını tanımalarına sosyo-ekonomik konularda karşılaştıkları sorunları inceleme ve anlamalarına, başkalarına bağımlı olmadan yaşamlarını sürdürebilmeleri için gerekli olan bilgi ve deneyimleri kazanmalarına. katkı sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tüm engel gruplarının tanımı ve özellikleri Fiziksel engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri Görme engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri Zihinsel engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri İşitme engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri Engelli ve Evde bakım Dünya'da ve Türkiye'de konu ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi Engelli Hakları ve yönetmelikler | |||||
Kaynaklar | 1.III. Özürlüler şurası, Bakım hizmetleri.T.C başbakanlık özürlüler idaresi Başkanlığı, İstanbul,2007. 2.Özürlüler kanunu ile ilgili mevzuat.,Ankara,2006,. 3.Aile Eğitimi Rehberi(zihinsel, fiziksek, işitme,dil ve konuşma ,ruhsal ve duygusal özürlüler )T.C Başbakanlık Aile ve Sosyal Araştırmalar Genel Müdürlüğü,2006 4.Rascho,B.B Housing ınterriors for the Disabled and Elderly. Van Nastrand Reinhold Company. Newyork ,1982. 5. Herkes için Ulaşılabilirliğin İyileştirilmesi T.C. Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı, 2008. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tüm engel gruplarının tanımı ve özellikleri |
2. Hafta | Fiziksel engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri |
3. Hafta | Fiziksel engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri |
4. Hafta | Görme engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri |
5. Hafta | Görme engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri |
6. Hafta | Zihinsel engelli bireylerin aile ve toplum yaşamında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri |
7. Hafta | İşitme engelli bireylerin aile ve toplum hayatında karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Engelli ve evde bakım |
10. Hafta | Engelli ve evde bakım |
11. Hafta | Dünya?da ve Türkiye?de konu ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi |
12. Hafta | Engelli hakları ve yönetmelikler |
13. Hafta | Proje sunumu |
14. Hafta | Proje sunumu |
15. Hafta | Genel değerlendirme ve tartışma |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 2 | 30 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 11 | 10 | 110 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 20 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü | 29 | 76 | 235 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek