ARK623 - DOĞU AKDENİZ MÖ 2. BİN MATERYAL TRANSFER-TİCARETİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DOĞU AKDENİZ MÖ 2. BİN MATERYAL TRANSFER-TİCARETİ ARK623 1. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Yrd. Doç. Dr. Nazlı Karaaslan 
Dersin amacıBu dersin amacı, M.Ö. 2. Binde Doğu Akdeniz Bölgesinde yer alan devletler arasında yapılan ticareti, arkeolojik ve filolojik belgeler ışığında incelemek ve bu ticaretin Doğu Akdeniz bölgesindeki kültürler arası ilişkilere olan etkisini yorumlayabilmektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. M.Ö. 2. Binde Doğu Akdeniz Bölgesinin sosyo-politik yapısını açıklayabilecek
  2. Doğu Akdeniz bölgesindeki deniz ticaretini batıklar bazında tanımlayabilecek
  3. Materyallerin transferinin M.Ö. 2. Bin toplumlarına olan etkilerini açıklayabilecek
  4. Arkeoloji ve filolojik belgeler ışığında Doğu Akdeniz bölgesindeki ticaret ağlarını ve sistemini değerlendirebilecek
  5. M.Ö. 2. Bin ticaretinin Doğu Akdeniz kültürlerine ve bölgeler arası ilişkilerine olan etkilerini yorumlayabilecektir.
Dersin içeriğiM.Ö. 2. Binde Doğu Akdeniz Bölgesinin tarihi coğrafyası,
Doğu Akdeniz bölgesinde M.Ö. 2. Binde kültürler arası ilişkiler ve ticaret ağları,
Deniz ticareti ve batıklar,
M.Ö. 2. Binde Doğu Akdeniz bölgesinde ticareti yapılan materyaller,
Arkeoloji ve filolojik belgeler ışığında Doğu Akdeniz bölgesindeki ticaret sistemi
 
KaynaklarAruz, J., K. Benzel ve J.M. Evans (eds.) (2008). Beyond Babylon. Art, Trade and Diplomacy in the Second Milllennium BC. The Metropolitan Museum of Art, New York.
Bachhuber, C. (2003). Aspects of Late Helladic Sea Trade.
Clearly, M. ve M.J. (eds.), (1999). Cargoes from three Continents-Ancient Mediterranean Trade in Modern Archaeology. Boston.
Gale, N.H. (ed.) (1991). Bronze Age Trade in Mediterranean. Jonsered.
Heltzer, M. ve E. Lipinsky (eds.) (1988). Society and Economy in eastern Mediterranean.
Yalçın, Ü., C. Pulak ve R. Slotta (2006). Uluburun Gemisi. 3000 Yıl Önce Dünya Ticareti. Bochum.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaM. Ö. 2. Binde Doğu Akdeniz Bölgesinin Politik Coğrafyası
2. HaftaM.Ö. 2. Binde Doğu Akdenizde Kültürler Arası İlişkiler ve Ticaret Seferleri
3. HaftaM.Ö. 2. Binde Doğu Akdenizde Gemi Yolculuğu ve Ticaret Rotalarının Gelişimi
4. HaftaFilolojik Belgeler Işığında M.Ö. 2. Binde Doğu Akdeniz Deniz Ticareti
5. HaftaAra Sınav
6. HaftaGeç Tunç Çağında Ege Bölgesinin Yakındoğu ve Mısırla İlişkisi: Bölgelerarası Ticaret ve Mikenliler
7. HaftaEgeli Tüccarlar: Bölgelerarası Ticaret ve Linear B Tabletleri, Egedeki Yabancı Tüccarlar
8. HaftaDoğu Akdeniz Bölgesinde Tunç Çağı Batıkları
9. HaftaUluburun Batığı ve Geç Tunç Çağı Deniz Ticareti
10. HaftaGeç Tunç Çağı Cam Ticareti
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaGeç Tunç Çağı Metal Ticareti
13. HaftaGeç Tunç Çağı Kehribar Ticareti
14. HaftaGenel Değerlendirme ve Seminer
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar250
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12784
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi21938
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü2949184

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Alanının güncel ve temel bilgilerine sahip olur    X
2. Alanında lisans eğitiminde edindiği pratik ve kuramsal bilgileri eleştirel düzeyde yorumlar ve değerlendirir.     X
3. Arkeolojik verileri teknolojik araçlar ile kayıt altına alır.    X
4. Alanında edindiği bilgi ve tecrübeleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır    X
5. Alanı ile ilgili projeleri yürütür.     X
6. Alanı ile ilgili çalışma ve projelerde karşılaşılacak sorunları çözmek üzere sorumluluk alır.    X
7. Alanı ile ilgili çalışma ve projelerde strateji belirleyerek etkinlikleri planlar, yönetir ve uygular.     X
8. Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, kültürel miras bilincine sahip, bu mirası koruma ve toplumu bilinçlendirmeye karşı duyarlı, vizyonu geniş, yaşam boyu öğrenmeye açık, etik kurallara uygun hareket eden bir birey olmayı hedefler.    X
9. Alanı ile ilgili güncel konuları topluma iletebilme ve toplumu bilgilendirme yetkinliğine sahip olur.    X
10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçlarının duyurulmasında sorumluluk alır.     X
11. Arkeolojik verilerin değerlendirildiği depo / laboratuvar ortamında çalışma becerisine sahip olur.     X
12. Arkeolojinin uygulamasında mevzuat; malzemenin sunum ve koruma inceliklerinde müzecilik, eserlerin dokümantasyonu kapsamında kataloglama bilgi ve becerilerini uygular.    X
13. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme yetisine sahip olur.    X
14. Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.    X
15. Alanı ile ilgili çalışmalarda farklı disiplinlere ait bilgi ve beceriler kullanır.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek