AKE709 - AMERİKAN KÜLTÜRÜNDE ÇEŞİTLİLİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AMERİKAN KÜLTÜRÜNDE ÇEŞİTLİLİK | AKE709 | 1. Yarıyıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok. | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Gösteri | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim elemanları. | |||||
Dersin amacı | Öğrenciler Amerika'nın kültürel ve etnik farklılıkları hakkında bir bilinç oluşturacaklardır. Amerika Birleşik Devletleri'nin yerliler ve dünyadaki etnik gruplar ile gelişmekte olan ilişkilerini anlayacaklardır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu dersin amacı öğrencilerin farklı etnik gruplar-Kızılderililer, Afrikalı Amerikalılar, Latin Amerikalılar, Asyalı Amerikalılar ve Yahudi Amerikalılar- hakkında zaten var olan bilgilerini geliştirmektir. Etnik grupların edebiyat ve kültürleri edebi, kültürel ve eleştirel eserler incelenerek çalışılacaktır. | |||||
Kaynaklar | Bayor, Ronald H. Ed. Race and Ethnicity in America. New York: Columbia University Press, 2003. Franco, Dean J. Ethnic American Literature: Comparing Chicano, Jewish and African American Writing. Fuchs, Lawrence. The American Kaleidoscope: Race, Ethnicity, and the Civic Culture. Middletown: Wesleyan University Press, 1990. Lauter, Paul, ed. The Heath Anthology Of American Literature: Contemporary Period: 1945 to the Present. Boston: Houghton Mifflin Company, 2005. Waters, Mary C. Ethnic Options: Choosing Identities in America. Berkley: University of California Press, 1990. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ders ile ilgili genel bilgi. |
2. Hafta | Ders anlatımı. |
3. Hafta | Ders anlatımı edebi eser incelemesi ve öğrenci sunumu. |
4. Hafta | Ders anlatımı edebi eser incelemesi ve öğrenci sunumu. |
5. Hafta | Ders anlatımı edebi eser incelemesi ve öğrenci sunumu. |
6. Hafta | Ara sınav. |
7. Hafta | Ders anlatımı. |
8. Hafta | Ders anlatımı edebi eser incelemesi ve öğrenci sunumu. |
9. Hafta | Ders anlatımı edebi eser incelemesi ve öğrenci sunumu. |
10. Hafta | Ders anlatımı edebi eser incelemesi ve öğrenci sunumu. |
11. Hafta | Ara sınav. |
12. Hafta | Ders anlatımı edebi eser incelemesi ve öğrenci sunumu. |
13. Hafta | Ders anlatımı edebi eser incelemesi ve öğrenci sunumu. |
14. Hafta | Ders anlatımı edebi eser incelemesi ve öğrenci sunumu. |
15. Hafta | Tekrar. |
16. Hafta | Genel Sınav. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 2 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 80 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 4 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 30 | 60 |
Proje | 2 | 60 | 120 |
Ödevler | 1 | 64 | 64 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 19 | 158 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Amerika'ya özgü edebi, sanatsal, tarihsel, felsefi, dinsel, toplumsal ve politik geleneklerin oluşumu ve gelişimi üzerine bilgisini derinleştirir. Dil, edebiyat, sanat ve kültür kuramlarına ilişkin yeni kavramlar geliştirir. | X | ||||
2. Dil, edebiyat, sanat ve kültürdeki bilimsel düşünceleri analiz eder, sentezler ve inceler. | X | ||||
3. Dil, edebiyat, sanat ve kültür arasındaki etkileşimi kuramsal olarak anlar, karmaşık fikirleri ve gelişmeleri değerlendirerek özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
4. Edebiyat, sinema, sanat, tarih ve siyaset gibi alanlarda Amerikan toplumunun temelindeki kültürel çeşitliliği disiplinler arası bir yaklaşımla bütünleştirir, yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Uzmanlık düzeyinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapar. | X | ||||
6. Düşüncelerini ve araştırma sonuçlarını uzmanlık seviyesindeki İngilizcesiyle akademik düzeyde ifade eder. | X | ||||
7. Ulusal veya uluslararası projelerde yer alır ve/veya yeni projeler geliştirir. | X | ||||
8. Alanındaki güncel gelişmeleri yerli ve yabancı kaynaklardan takip ederek sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, inceler ve kullanır. | X | ||||
9. Alanı ile ilgili uluslararası ve ulusal yayınlar yapar ve konferanslarda bildiriler sunar. | X | ||||
10. Edebiyat, sanat ve kültür yapıtlarını entelektüel düzeyde değerlendirerek ürettiği eleştirel düşünceyle edebi ve kültürel anlamda topluma katkıda bulunur. Tarihi, kültürel ve doğal mirasa sahip çıkar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek