ADB711 - İSKELET ve YÜZÜN YENİDEN YAPILANDIRILMASI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İSKELET ve YÜZÜN YENİDEN YAPILANDIRILMASI ADB711 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 4 4 9
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Gözlem
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Yılmaz Selim ERDAL 
Dersin amacıİskeletleşmiş ya da mumyalaşmış kalıntılarda bir kimsenin yüzünü ya da bedenini kemiklerinden yola çıkarak yeniden inşa etme süreci. Yüzün iki ya da üç boyutlu olarak, doğrudan materyal üzerinde ya da bilgisayar ortamında yeniden yapılandırılması süreci. Fotoğraf ve resimlerin üst üste bindirilmesi ve yüzün yeniden yapılandırılması. Boy tahmini, iskelet kütleviliği ve kas tutunma izleri ve yeniden yapılandırılması. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. - Yeniden yapılandırmanın önemi - Yüz yapılandırmanın tarihçesini - Kafatasının anatomisini - Farklı yüz yapılandırma teknikleri
Dersin içeriğiDers, güncel bilgiler ışığında adli sorunların çözümünde, kimliğin doğru tespitinde uygulanan yüzün yeniden yapılandırılmasının bütün tekniklerini kapsar. 
KaynaklarMaking Faces: Using Forensic and Archaeological Evidence. 1997. Prag J and Neave R. Trustess of the British Museum. London. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaYüz yapılandırmasının önemi (T) Yüz yapılandırmasının önemi (P)
2. HaftaYüz yapılandırmanın tarihçesi (T) Önceki haftanın uygulaması (P)
3. HaftaKafatasının Anatomisi: Kemik (T) Kafatasının Anatomisi: Kemik (P)
4. HaftaKafatasının Anatomisi: Kaslar (T) Kafatasının Anatomisi: Kaslar (P)
5. HaftaFotoğrafta iskeletin üst üste bindirilmesi (T) Fotoğrafta iskeletin üst üste bindirilmesi (P)
6. HaftaAra Sınav
7. HaftaResimle yüzün yapılandırılması (T) Resimle yüzün yapılandırılması (P)
8. HaftaElle 3 boyutlu rekonstrüksiyon (T) Elle 3 boyutlu rekonstrüksiyon (P)
9. HaftaManchester yöntemiyle 3 boyutlu rekonstrüksiyon (T) Manchester yöntemiyle 3 boyutlu rekonstrüksiyon (P)
10. HaftaEt kalınlıklarıyla 3 boyutlu rekonstrüksiyon (T) Et kalınlıklarıyla 3 boyutlu rekonstrüksiyon (P)
11. HaftaBilgisayarla yüzün rekonstrüksiyonu (T) Bilgisayarla yüzün rekonstrüksiyonu (P)
12. HaftaBoy ve diğer gövde özellikleriyle maktülün yeniden yapılandırılması (T) Boy ve diğer gövde özellikleriyle maktülün yeniden yapılandırılması (P)
13. HaftaYüz yapılandırmasının güvenirliği (T) Yüz yapılandırmasının güvenirliği (P)
14. HaftaDönem Ödevi (T) Dönem Ödevi uygulaması (P)
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler120
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 14 4 56
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1410140
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi11616
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4452260

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir.    X
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.    X
3. Alanındaki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar ve aktarır.    X
4. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.   X 
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur.   X 
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar.  X  
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir.   X 
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.   X 
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar.   X 
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.   X 
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek