ADB711 - İSKELET ve YÜZÜN YENİDEN YAPILANDIRILMASI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İSKELET ve YÜZÜN YENİDEN YAPILANDIRILMASI | ADB711 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 4 | 4 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Gözlem Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Yılmaz Selim ERDAL | |||||
Dersin amacı | İskeletleşmiş ya da mumyalaşmış kalıntılarda bir kimsenin yüzünü ya da bedenini kemiklerinden yola çıkarak yeniden inşa etme süreci. Yüzün iki ya da üç boyutlu olarak, doğrudan materyal üzerinde ya da bilgisayar ortamında yeniden yapılandırılması süreci. Fotoğraf ve resimlerin üst üste bindirilmesi ve yüzün yeniden yapılandırılması. Boy tahmini, iskelet kütleviliği ve kas tutunma izleri ve yeniden yapılandırılması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders, güncel bilgiler ışığında adli sorunların çözümünde, kimliğin doğru tespitinde uygulanan yüzün yeniden yapılandırılmasının bütün tekniklerini kapsar. | |||||
Kaynaklar | Making Faces: Using Forensic and Archaeological Evidence. 1997. Prag J and Neave R. Trustess of the British Museum. London. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Yüz yapılandırmasının önemi (T) Yüz yapılandırmasının önemi (P) |
2. Hafta | Yüz yapılandırmanın tarihçesi (T) Önceki haftanın uygulaması (P) |
3. Hafta | Kafatasının Anatomisi: Kemik (T) Kafatasının Anatomisi: Kemik (P) |
4. Hafta | Kafatasının Anatomisi: Kaslar (T) Kafatasının Anatomisi: Kaslar (P) |
5. Hafta | Fotoğrafta iskeletin üst üste bindirilmesi (T) Fotoğrafta iskeletin üst üste bindirilmesi (P) |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Resimle yüzün yapılandırılması (T) Resimle yüzün yapılandırılması (P) |
8. Hafta | Elle 3 boyutlu rekonstrüksiyon (T) Elle 3 boyutlu rekonstrüksiyon (P) |
9. Hafta | Manchester yöntemiyle 3 boyutlu rekonstrüksiyon (T) Manchester yöntemiyle 3 boyutlu rekonstrüksiyon (P) |
10. Hafta | Et kalınlıklarıyla 3 boyutlu rekonstrüksiyon (T) Et kalınlıklarıyla 3 boyutlu rekonstrüksiyon (P) |
11. Hafta | Bilgisayarla yüzün rekonstrüksiyonu (T) Bilgisayarla yüzün rekonstrüksiyonu (P) |
12. Hafta | Boy ve diğer gövde özellikleriyle maktülün yeniden yapılandırılması (T) Boy ve diğer gövde özellikleriyle maktülün yeniden yapılandırılması (P) |
13. Hafta | Yüz yapılandırmasının güvenirliği (T) Yüz yapılandırmasının güvenirliği (P) |
14. Hafta | Dönem Ödevi (T) Dönem Ödevi uygulaması (P) |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 10 | 140 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 44 | 52 | 260 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir. | X | ||||
2. Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirlerin analizini, sentezini yapar ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanındaki bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar ve aktarır. | X | ||||
4. Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | ||||
5. Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | X | ||||
6. Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlar. | X | ||||
7. Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda çalışabilir. | X | ||||
8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | ||||
9. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | X | ||||
10. Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | ||||
11. Alanındaki bilimsel ve teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek