AŞT700-02 - ÖZEL KONULAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ÖZEL KONULAR | AŞT700-02 | 6. Yarıyıl | 5 | 0 | 0 | 30 |
Önkoşul(lar)-var ise | Doktora programındaki dersleri bitirmiş ve doktora yeterlik sınavında başarılı olmak | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Rol Oynama/Dramatize Etme Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Deney Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Danışman Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; doktora tezini bilimsel ilkeler ve etik kurallara uygun olarak yürütmektir | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Tez konusu ile ilgili yeni bilgilerin takip edimesi, ilgili konuda literatür tarama, tez konusunun belirlenmesi, tez çalışmaları için gerekli materya metot ve analizlerin belirlenmesi, deneysel çalışma sonuçlarının toplanarak verilerin analiz edilmesi ve elde edilen bulguların sunulması | |||||
Kaynaklar | Tez konusu ile ilgili tüm basılı ve/veya elektronik kaynaklar (bilimsel kitap, dergi, rapor, internet kaynağı vb) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tez konusu ile ilgili detaylı literatür taramasının yapılması |
2. Hafta | Tez konusu ile ilgili detaylı literatür taramasının yapılması |
3. Hafta | Deneysel çalışma metotlarının tespiti |
4. Hafta | Deneysel çalışma metotlarının tespiti |
5. Hafta | Deneysel çalışma metotlarının tespiti |
6. Hafta | Deneysel çalışma metotlarının tespiti |
7. Hafta | Deneysel çalışma metotlarının tespiti |
8. Hafta | Deneysel çalışmaların yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
9. Hafta | Deneysel çalışmaların yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
10. Hafta | Deneysel çalışmaların yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
11. Hafta | Deneysel çalışmaların yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
12. Hafta | Deneysel çalışmaların yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
13. Hafta | Deneysel çalışmaların yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
14. Hafta | Deneysel çalışmaların yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
15. Hafta | Deneysel çalışmaların yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
16. Hafta | Deneysel çalışmaların yapılması, verilerin toplanması ve analiz edilmesi |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 25 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 50 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 14 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 42 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 5 | 70 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 10 | 20 | 200 |
Derse özgü staj (varsa) | 14 | 15 | 210 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 30 | 420 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 52 | 70 | 900 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Aşı teknolojisi alanında doktora düzeyinde güncel, kanıta dayalı ve bu alandaki yenilikleri takip eder ve üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir | X | ||||
2. Aşı teknolojisi alanında bağımsız ve özgün bir deneysel çalışmayı baştan sona planlayabilir, deneysel tasarım yapabilir, deneysel çalışmaları uygun ortamlarda gerçekleştirebilir ve elde edilen verileri analiz ederek çalışma çıktılarını sunabilir | X | ||||
3. Aşı Teknolojisi alanının ilişkili olduğu interdisipliner etkileşimleri öğrenir, kullanır ve geliştirir. | X | ||||
4. . Aşı teknolojisinde kullanılan yeni taşıyıcı sistemler ve adjuvanların geliştirilme basamaklarını bilir, sistemlerin birbirlerine göre üstünlük ve eksikliklerini yorumlayarak yeni teknoloji sistemlerin kullanım amaçlarını öğrenir | X | ||||
5. Araştırma tekniklerini ve istatistiksel yöntemleri bilerek bilimsel bir çalışma planlayabilir, karşılaşacağı sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilir | X | ||||
6. Aşı üretiminden ticarileşmeye kadar geçen süredeki preklinik ve klinik çalışmaların gerekliliklerini, aşı üretiminde iyi laboratuvar uygulamaları (GLP) ve iyi üretim uygulamaları (GMP) prensiplerini bilir. Ayrıca aşı üretimi ve ticarileşmesiyle ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur | X | ||||
7. Aşı teknolojisinde kullanılan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur | X | ||||
8. Laboratuvarda yapılan çalışmalar sonunda elde edilen bulguları analiz ederek bu çıktılardan özgün bir bilimsel yayın hazırlayabilir | X | ||||
9. Aşı teknolojisinin uluslararası platformadaki yerini bilir bu alanda güncel bilgileri takip eder ve bilimsel gelişmeleri yakalar | X | ||||
10. Aşı teknolojisi alanında sistematik bir yaklaşımla bilimsel bilgiye ulaşır, eleştirel bir bakış açısıyla sentez yapar ve elde ettiği bilgileri uzman kişilerle tartışabilir, savunabilir ve bu bilgileri toplum yararına kullanır | X | ||||
11. Bilimsel araştırma yapar, aşı teknolojileri üzerine makale yazabilir. Bilimsel proje hazırlama süreçlerini ve gerekliliklerini bilir | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek