AŞT652 - AŞI ÜRETİMİNDE REGÜLASYONLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
AŞI ÜRETİMİNDE REGÜLASYONLAR AŞT652 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var iseYOK
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Semra Aydın Prof. Dr. Emirhan Nemutlu Prof. Dr. Mine Durusu Tanrıöver 
Dersin amacıBu dersin amacı; aşı üretiminde ülkemizde ve dünyada uygulanan farklı regülasyonlar ve bunların başvuru dosyaları hakkında eğitim vermektir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenci, Aşı üretiminde uygulanan regülasyonların gerekliliklerini ve önemini tanımlar Aşı üretiminde uygulanan farklı regülasyonları açıklayabilir Aşı üretiminde belirlenen regülasyonlarının farklarını ve benzerliklerini aşıklayabilir
Dersin içeriğiÖğrenciler aşı üretiminde uygulanan regülasyonlar, regülasyonlarının gereklilikleri ve farklı otoritelerin regülasyonları ve aşı üretim dosya içerikleri hakkında genel bilgi sahibi olur.  
KaynaklarWHO Informal consultation on the application of molecular methods to assure the quality, safety and efficacy of vaccines, Geneva, Switzerland, 2005
Rathore, Anurag S., Sofer, Gail. Process Validation in Manufacturing of Biopharmaceuticals. ISBN: 9780429110214 (2011)
Nauta, Jozef. Statistics in Clinical Vaccine Trials, ISBN: 978-3-642-14690-9 (2011) 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÜretimde regülasyonun gereklilikleri
2. HaftaCTD dosya içeriği 1
3. HaftaCTD dosya içeriği 2
4. HaftaHücresel karakterizasyon
5. HaftaBitmiş ürün spesifikasyonları
6. HaftaVaryasyonlar
7. HaftaKalite
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaNonklinik çalışmalar
10. HaftaKlinik çalışmalar
11. HaftaICH ve EMA kılavuzları
12. HaftaDSÖ ve FDA
13. HaftaBeşeri Ürünler Ruhsatlandırma
14. HaftaÖdev, Sunum, Tartışma
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler11818
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi15050
Toplam İş Yükü31106210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. 1. Aşı teknolojisi alanında uzmanlık düzeyinde güncel, kanıta dayalı ve bilimsel bilgi ve beceri elde eder, bu alandaki yenilikleri takip eder ve üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.  X  
2. 2.Araştırma tekniklerini ve istatistiksel yöntemleri bilerek bilimsel bir çalışma planlayabilir, karşılaşacağı sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilir.   X  
3. 3. Aşı geliştirmede preklinik ve klinik çalışmaların gerekliliklerini bilir.    X
4. 4. Aşı teknolojisinde kullanılan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur.    X 
5. 5. Aşı teknolojisi alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirecek deneysel tasarım yapabilir, uygulayabilir ve elde edilen verileri analiz ederek özgün bilimsel makaleler yazar.  X  
6. 6. Aşı üretiminde iyi laboratuvar uygulamaları (GLP) ve iyi üretim uygulamaları (GMP) prensiplerini bilir.    X
7. 7. Aşının üretimi ve ticarileşmesiyle ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur.     X
8. 8. Aşı teknolojisinde disiplinler arası etkileşimi kavrar, karşılaşacağı problemlere uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak farklı bakış açılarından çözüm üretir.  X  
9. 9. Aşı teknolojisi alanında sistematik bir yaklaşımla bilimsel bilgiye ulaşır, eleştirel bir bakış açısıyla sentez yapar ve elde ettiği bilgileri uzman kişilerle tartışabilir, savunabilir ve bu bilgileri toplum yararına kullanır.    X 
10. 10. Ulusal ve uluslararası bilimsel projelerde yürütücü veya araştırmacı olarak görev alır.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek