İMM610 - İMMÜNOLOJİNİN ESASLARI I
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İMMÜNOLOJİNİN ESASLARI I | İMM610 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 2 | 0 | 2 | 4 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Deniz Çağdaş Ayvaz | |||||
Dersin amacı | İmmün sistemin yapısı ve fonksiyonları konusunda genel bilgi edinecek, yeni gelişmeleri izleyebilecek ve tartışabilecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | I. İmmün cevapların genel özellikleri; II. İnnate ve adaptif immünite; III. İmmün sistemin hücre ve dokuları; IV. Antikorlar ve antijenler, V. Antikor molekülleri ve immünglobulin genleri; VI. HLA sistemi ve fonksiyonları; VII. Lenfosit repertuar gelişimi; VIII. B ve T hücre aktivasyon mekanizmaları | |||||
Kaynaklar | Immunobiology (Jane way); Cellular and Molecular Immunology (AK.Abbas,Lichtman A.H); Current Opinion in Immunology; Immunology Today . |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | İmmünolojiye genel bakış |
2. Hafta | İmmün cevapların özellikleri |
3. Hafta | İmmün sistemin doku ve hücreleri |
4. Hafta | Antijenler ve antikorlar |
5. Hafta | HLA sistemi ve fonksiyonları |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Antijen hazırlanması ve sunumu |
8. Hafta | T lenfosit reseptörleri,matürasyonu ve aktivasyonu |
9. Hafta | B lenfosit matürasyonu |
10. Hafta | B lenfosit aktivasyonu ve antikor yapımı |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Sitokinler ve fonksiyonları |
13. Hafta | İmmünolojik Tolerans |
14. Hafta | İnnate immüniteye genel bakış |
15. Hafta | Final Sınavına Hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 1 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 14 | 9 |
Ara Sınavlar | 2 | 40 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 2 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 4 | 56 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 5 | 10 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 46 | 23 | 134 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. 1. Aşı teknolojisi alanında uzmanlık düzeyinde güncel, kanıta dayalı ve bilimsel bilgi ve beceri elde eder, bu alandaki yenilikleri takip eder ve üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
2. 2.Araştırma tekniklerini ve istatistiksel yöntemleri bilerek bilimsel bir çalışma planlayabilir, karşılaşacağı sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilir. | X | ||||
3. 3. Aşı geliştirmede preklinik ve klinik çalışmaların gerekliliklerini bilir. | X | ||||
4. 4. Aşı teknolojisinde kullanılan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. | X | ||||
5. 5. Aşı teknolojisi alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirecek deneysel tasarım yapabilir, uygulayabilir ve elde edilen verileri analiz ederek özgün bilimsel makaleler yazar. | X | ||||
6. 6. Aşı üretiminde iyi laboratuvar uygulamaları (GLP) ve iyi üretim uygulamaları (GMP) prensiplerini bilir. | X | ||||
7. 7. Aşının üretimi ve ticarileşmesiyle ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
8. 8. Aşı teknolojisinde disiplinler arası etkileşimi kavrar, karşılaşacağı problemlere uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak farklı bakış açılarından çözüm üretir. | X | ||||
9. 9. Aşı teknolojisi alanında sistematik bir yaklaşımla bilimsel bilgiye ulaşır, eleştirel bir bakış açısıyla sentez yapar ve elde ettiği bilgileri uzman kişilerle tartışabilir, savunabilir ve bu bilgileri toplum yararına kullanır. | X | ||||
10. 10. Ulusal ve uluslararası bilimsel projelerde yürütücü veya araştırmacı olarak görev alır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek