İMM610 - İMMÜNOLOJİNİN ESASLARI I

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İMMÜNOLOJİNİN ESASLARI I İMM610 Herhangi Yarıyıl/Yıl 2 0 2 4
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Deniz Çağdaş Ayvaz 
Dersin amacıİmmün sistemin yapısı ve fonksiyonları konusunda genel bilgi edinecek, yeni gelişmeleri izleyebilecek ve tartışabilecektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. İmmünolojinin temel özelliklerini açıklama,
  2. İmmün cevapların özelliklerini açıklama,
  3. İmmün sistemin doku ve hücrelerini anlatma,
  4. HLA antijenleri ve fonksiyonlarını tartışma,
  5. Antijen hazırlama ve sunumu anlatma,
  6. T lenfosit özelliklerini ve fonksiyonlarını anlatma,
  7. B lenfosit özelliklerini ve antikor yapımını anlatma,
  8. Sitokinler ve fonksiyonlarını tartışma, İmmünolojik toleransı anlatma, İnnate immüniteyi anlatma
Dersin içeriğiI. İmmün cevapların genel özellikleri;
II. İnnate ve adaptif immünite;
III. İmmün sistemin hücre ve dokuları;
IV. Antikorlar ve antijenler,
V. Antikor molekülleri ve immünglobulin genleri;
VI. HLA sistemi ve fonksiyonları;
VII. Lenfosit repertuar gelişimi;
VIII. B ve T hücre aktivasyon mekanizmaları 
KaynaklarImmunobiology (Jane way);
Cellular and Molecular Immunology (AK.Abbas,Lichtman A.H);
Current Opinion in Immunology;
Immunology Today . 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİmmünolojiye genel bakış
2. Haftaİmmün cevapların özellikleri
3. Haftaİmmün sistemin doku ve hücreleri
4. HaftaAntijenler ve antikorlar
5. HaftaHLA sistemi ve fonksiyonları
6. HaftaAra sınav
7. HaftaAntijen hazırlanması ve sunumu
8. HaftaT lenfosit reseptörleri,matürasyonu ve aktivasyonu
9. HaftaB lenfosit matürasyonu
10. HaftaB lenfosit aktivasyonu ve antikor yapımı
11. HaftaAra sınav
12. HaftaSitokinler ve fonksiyonları
13. Haftaİmmünolojik Tolerans
14. Haftaİnnate immüniteye genel bakış
15. HaftaFinal Sınavına Hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)141
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer149
Ara Sınavlar240
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1750
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)15230
Sunum / Seminer Hazırlama14456
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi2510
Genel sınava hazırlanma süresi11010
Toplam İş Yükü4623134

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. 1. Aşı teknolojisi alanında uzmanlık düzeyinde güncel, kanıta dayalı ve bilimsel bilgi ve beceri elde eder, bu alandaki yenilikleri takip eder ve üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.    X
2. 2.Araştırma tekniklerini ve istatistiksel yöntemleri bilerek bilimsel bir çalışma planlayabilir, karşılaşacağı sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilir.    X 
3. 3. Aşı geliştirmede preklinik ve klinik çalışmaların gerekliliklerini bilir. X   
4. 4. Aşı teknolojisinde kullanılan cihaz ve aletler hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur.     X
5. 5. Aşı teknolojisi alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirecek deneysel tasarım yapabilir, uygulayabilir ve elde edilen verileri analiz ederek özgün bilimsel makaleler yazar.    X
6. 6. Aşı üretiminde iyi laboratuvar uygulamaları (GLP) ve iyi üretim uygulamaları (GMP) prensiplerini bilir.X    
7. 7. Aşının üretimi ve ticarileşmesiyle ilgili yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibi olur. X    
8. 8. Aşı teknolojisinde disiplinler arası etkileşimi kavrar, karşılaşacağı problemlere uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak farklı bakış açılarından çözüm üretir.   X 
9. 9. Aşı teknolojisi alanında sistematik bir yaklaşımla bilimsel bilgiye ulaşır, eleştirel bir bakış açısıyla sentez yapar ve elde ettiği bilgileri uzman kişilerle tartışabilir, savunabilir ve bu bilgileri toplum yararına kullanır.    X 
10. 10. Ulusal ve uluslararası bilimsel projelerde yürütücü veya araştırmacı olarak görev alır.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek