İLT740 - SAĞLIK İLETİŞİMİ KURAMLARI ve GÜNCEL TARTIŞMALARI

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SAĞLIK İLETİŞİMİ KURAMLARI ve GÜNCEL TARTIŞMALARI İLT740 2. Yarıyıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)DOÇ. DR. BURCU ŞİMŞEK 
Dersin amacıBu dersin amacı, Doktora programındaki ve diğer fakültelerin sağlık alanındaki doktora programlarındaki lisansüstü öğrencilerin sağlık iletişimi kuramları ve güncel tartışmaları hakkında bilgi sahibi olmalarını ve doktoralarını tamamladıklarında kişiler arası iletişimden, sağlık teşvik kampanyalarına ve sosyal medyanın sağlık iletişimi için kullanımına kadar sağlık iletişimi alanındaki çalışmalar hakkında temel tartışmaları yürütebilecek donanımı edinmelerini sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda öğrenciler,
  2. sağlık iletişimi kuramlarını öğrenmiş,
  3. sağlık medyası hakkında bilgi sahibi olmuş,
  4. kişilerarası iletişim becerilerinin sağlık kurumlarındaki önemini kavramış,
  5. kriz iletişimi ve risk iletişiminin sağlık bağlamalarındaki önemi konusunda farkındalık geliştirmiş olacaklardır.
Dersin içeriğiBu derste, sağlık iletişim teorilerinin yanı sıra kişiler arası iletişim, sağlık medyası, sağlık teşvik kampanyaları ve sosyal medyada yürütülen kampanyalara bakılarak sağlık iletişimi alanındaki farklı uygulamalar ele alınacaktır. 
KaynaklarJackson, L.D. , Duffy, B.K. . 1998. Health Communication Research: Guide to developments and Directions. Westport,CT: Greenwood Press

Keuter, M. 2003. Tailored and Targeted Health Communication: Strategies for Enhancing Information Relevance. Amarican Journal of Health Behavoir. p. 227-232.

Kreps, G.L, et.al. 1998. The History and Development of the field of Health Communication. in Health Communication Research: Guide to developments and Directions, Westport,CT: Greenwood Press,pp. 1-15.

Thompson, T., et.al .(2011) The Routledge Handbook of Health Communication. London: Routledge.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaDersin genel tanıtımı ve giriş: Kültür, iletişim ve sağlık
2. HaftaSağlık İletişimi Kuramları
3. HaftaSağlık kurumlarında kişiler arası iletişim
4. HaftaSağlık personeli ile sağlık hizmeti alanlar arasındaki etkileşimler
5. HaftaSağlıkta risk iletişimi
6. HaftaAraştırma projesi taslak sunum
7. HaftaSağlık kuruluşlarında iletişim teknolojileri
8. HaftaSağlık teşvik kampanyalarının bileşenleri
9. HaftaSağlık kuruluşlarında kriz iletişimi
10. HaftaE-sağlık ve mobil sağlık iletişimi
11. HaftaSosyal medya ve sağlık iletişimi
12. HaftaSosyal medyada sağlık teşvik kampanyaları
13. HaftaAraştırma sunum
14. HaftaDeğerlendirme
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1420
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum420
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı040
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı060
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)16348
Sunum / Seminer Hazırlama350150
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü34116300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara ve kavramlara, hâkimdir, bunları bir araştırmada uygulama becerisine sahiptir.    X
2. İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir.    X
3. Özgün bir çalışmayı, program ya da projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.   X 
4. İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da varolan çalışmalara yeni yorumlar getirerek ürettiği yeni bilgileri ulusal ve uluslararası yayınlara dönüştürür.   X 
5. Alanıyla ilgili yeni düşünce, model ve yöntemler geliştirir, alanındaki sorunların çözümüne ilişkin yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler.  X  
6. İlgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır, bunları kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır.    X
7. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.  X  
8. Projeler oluşturur, ulusal ve uluslararası projelerde yer alır.  X  
9. Alanının başka disiplinlerle etkileşiminin yarattığı yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları çözümler ve değerlendirir.   X 
10. Alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek