İLT740 - SAĞLIK İLETİŞİMİ KURAMLARI ve GÜNCEL TARTIŞMALARI
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SAĞLIK İLETİŞİMİ KURAMLARI ve GÜNCEL TARTIŞMALARI | İLT740 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | DOÇ. DR. BURCU ŞİMŞEK | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, Doktora programındaki ve diğer fakültelerin sağlık alanındaki doktora programlarındaki lisansüstü öğrencilerin sağlık iletişimi kuramları ve güncel tartışmaları hakkında bilgi sahibi olmalarını ve doktoralarını tamamladıklarında kişiler arası iletişimden, sağlık teşvik kampanyalarına ve sosyal medyanın sağlık iletişimi için kullanımına kadar sağlık iletişimi alanındaki çalışmalar hakkında temel tartışmaları yürütebilecek donanımı edinmelerini sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu derste, sağlık iletişim teorilerinin yanı sıra kişiler arası iletişim, sağlık medyası, sağlık teşvik kampanyaları ve sosyal medyada yürütülen kampanyalara bakılarak sağlık iletişimi alanındaki farklı uygulamalar ele alınacaktır. | |||||
Kaynaklar | Jackson, L.D. , Duffy, B.K. . 1998. Health Communication Research: Guide to developments and Directions. Westport,CT: Greenwood Press Keuter, M. 2003. Tailored and Targeted Health Communication: Strategies for Enhancing Information Relevance. Amarican Journal of Health Behavoir. p. 227-232. Kreps, G.L, et.al. 1998. The History and Development of the field of Health Communication. in Health Communication Research: Guide to developments and Directions, Westport,CT: Greenwood Press,pp. 1-15. Thompson, T., et.al .(2011) The Routledge Handbook of Health Communication. London: Routledge. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin genel tanıtımı ve giriş: Kültür, iletişim ve sağlık |
2. Hafta | Sağlık İletişimi Kuramları |
3. Hafta | Sağlık kurumlarında kişiler arası iletişim |
4. Hafta | Sağlık personeli ile sağlık hizmeti alanlar arasındaki etkileşimler |
5. Hafta | Sağlıkta risk iletişimi |
6. Hafta | Araştırma projesi taslak sunum |
7. Hafta | Sağlık kuruluşlarında iletişim teknolojileri |
8. Hafta | Sağlık teşvik kampanyalarının bileşenleri |
9. Hafta | Sağlık kuruluşlarında kriz iletişimi |
10. Hafta | E-sağlık ve mobil sağlık iletişimi |
11. Hafta | Sosyal medya ve sağlık iletişimi |
12. Hafta | Sosyal medyada sağlık teşvik kampanyaları |
13. Hafta | Araştırma sunum |
14. Hafta | Değerlendirme |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 20 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 4 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 60 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 16 | 3 | 48 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 3 | 50 | 150 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 34 | 116 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara ve kavramlara, hâkimdir, bunları bir araştırmada uygulama becerisine sahiptir. | X | ||||
2. İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | X | ||||
3. Özgün bir çalışmayı, program ya da projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek bilimsel çalışmalara katkıda bulunur. | X | ||||
4. İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da varolan çalışmalara yeni yorumlar getirerek ürettiği yeni bilgileri ulusal ve uluslararası yayınlara dönüştürür. | X | ||||
5. Alanıyla ilgili yeni düşünce, model ve yöntemler geliştirir, alanındaki sorunların çözümüne ilişkin yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler. | X | ||||
6. İlgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır, bunları kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır. | X | ||||
7. Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
8. Projeler oluşturur, ulusal ve uluslararası projelerde yer alır. | X | ||||
9. Alanının başka disiplinlerle etkileşiminin yarattığı yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları çözümler ve değerlendirir. | X | ||||
10. Alanıyla ilgili özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek