İHA704 - İNSAN HAKLARINDA ARŞ. ÖZELLİĞİ ve ARŞ-YAYIN ETİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İNSAN HAKLARINDA ARŞ. ÖZELLİĞİ ve ARŞ-YAYIN ETİĞİ | İHA704 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Diğer: Eleştirme, Ödev sunumu | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, sosyal bilimdeki akademik çalışmalarda kullanılacak araştırma yöntem ve tekniklerini incelemektir. Ilk olarak, tümdengelim ve tümevarım gibi mantıksal yöntemler ele alınacak, sonar da tez yazmakta kullanılacak yazım yöntemleri incelenecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Araştırma ve Yazma: Planlama ve Yazma 2. Tez Konusu Bulma 3. Çalışma Hipotezlerinin Oluşturulması 4. Uygun Kaynakları Bulma ve Kullanma 5. Argüman Geliştirme 6. Tezin müsveddesinin yazımı 7. Atıf, Dipnotlar ve Bibliyografya hazırlama kuralları 8. Nihai metnin yazılması ve gözden geçirilmesi | |||||
Kaynaklar | 1. Kate Turabian, A Manuel for Writers of Term Papers, Theses, and Dissertations, 7th edition, The University of Chicago Press, 2007. (daha kısa bir biçim için bakınız: http://www.press.uchicago.edu/books/turabian/turabian_citationguide.html) 2. The Chicago Manual of Style: The Essential Guide for Writers, Editors, and Publishers, The University of Chicago Press, 2010. Online erişim için (abonelik gerekmektedir): http://www.chicagomanualofstyle.org/home.html. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Genel Giriş: Planlama Aşamasından Yazım Aşamasına Gerekenler |
2. Hafta | Araştırma Nasıl Yapılır: Yöntembilgisel bir Tartışma |
3. Hafta | Bir Tez Konusu Bulma |
4. Hafta | Geçici Hipotezlerin Geliştirilmesi |
5. Hafta | Kullanılabilir Kaynakların Bulunması |
6. Hafta | Kaynakların Optimal Kullanımı |
7. Hafta | Argüman Oluşturma |
8. Hafta | Düşünme ve Doğrulama Yöntemleri |
9. Hafta | Tezin Müsveddesini Yazma |
10. Hafta | Kanıtların Tablo ve Şekillerle Gösterimi |
11. Hafta | Yazım Stilinin Belirlenmesi |
12. Hafta | Atıf Kuralları ve İntihalden Kaçınma |
13. Hafta | Dipnotlar ve Bibliyografya Biçimleri |
14. Hafta | İlk Müsveddenin Yazılması: Gramer, İmla ve Noktalama |
15. Hafta | Nihai müsveddenin Yazımı, Gözden Geçirilmesi ve Düzeltilmesi |
16. Hafta | Nihai Müsveddenin hazırlanması ve Tez Önerisinin Sunulması |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 25 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 45 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 3 | 55 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 10 | 120 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 48 | 48 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 30 | 151 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine ve insan hakları alanında edindiği bilgilere dayanarak, geldiği alanın sorunlarının insan haklarıyla bağlantısını kurar. | X | ||||
2. Karşılaştığı sorunlara insan hakları bilgisine dayanarak çözümler üretir. | X | ||||
3. İnsan hakları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri işbaşında kullanabilecek duruma gelir. | X | ||||
4. Mesleğini icra ederken karşılaştığı karmaşık sorunlara insan haklarına dayalı bir yaklaşımla ve sorumluluk bilinciyle çözüm üretir. | X | ||||
5. Edindiği bilgileri ve insan hakları alanındaki çalışmaları, güncel problemlerle ilişkilendirerek, gerek alanındaki gerek alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel biçimlerde sistemli olarak aktarır. | X | ||||
6. İnsan hakları alanında kazanacağı uzmanlık bilgisi ve becerilerine dayanarak, sosyal sorunları değerlendirir, gerektiğinde de yönlendirir. | X | ||||
7. Uzmanlık alanındaki çalışmalarında alana özgü yetkinliğini oluşturan bilgileri değerlendirirken etik değerleri gözetir | X | ||||
8. Her türlü biçimde inceleme ve araştırmada etik ve insan hakları bilgisini temele alır. | X | ||||
9. İnsan hakları alanındaki uzmanlık bilgisini kullanarak, sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme etkinliklerini yönetir. | X | ||||
10. İnsan hakları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve topluma hizmet alanlarında kullanır | X | ||||
11. Çevresinde insan hakları duyarlılığının geliştirilmesi için uzmanlık bilgisini kullanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek