İDE720 - İNGİLİZ KADIN ŞAİRLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İNGİLİZ KADIN ŞAİRLER | İDE720 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 4 | 0 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Diğer: Metin Analizi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, öğrenciyi Eski İngiliz döneminden günümüze, ait oldukları dönemin tarihi ve kültürü ışığında, İngiliz kadın şairleri ve eserlerini değerlendirebilecek, kadın şairlerin şiir geleneğine yapmış oldukları katkıları gözlemleyebilecek ve seçilmiş olan edebi eserleri söz konusu gelişmeler bağlamında yorumlayabilecek, çağlar boyu kadının gerek bir birey gerekse bir şair olarak toplum içindeki rolünü tanıyabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders Eski İngiliz döneminden günümüze yaşadığı çağda iz bırakmış kadın şairlerin ve eserlerinin tanıtılması ile başlayıp bu şairlerin şiir geleneğine yapmış oldukları katkıların incelenmesi ve tartışılması ile devam eder. Kadının gerek bir birey gerekse bir şair olarak farklı çağlarda toplum içindeki ve edebiyat geleneğindeki konumu tartışılır, bu bilgiler ışığında başlıca şairler ve eserleri incelenir. | |||||
Kaynaklar | Fleur Adcock. The Faber Book of Twentieth Century Women's Poetry. Alexandra Barratt, ed. Women's Writing in Middle Ages. Germaine Greer. Slip-Shod Sibyls: Recognition, Rejection and the Women Poet. Margaret Homans. Women Writers and Poetic Identity. R.E. Pritchard, ed. Poetry by English Women: Elizabethan to Victorian. Marion Shaw, ed. An Introduction to Women's Writing: From the Middle Ages to the Present Day. İlgili diğer kitap ve/veya makaleler. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş ve Eski İngiliz döneminden günümüze kadın şairler |
2. Hafta | Eski İngiliz döneminde ve Ortaçağda kadının toplumdaki konumu, eğitimi ve dönem edebiyatında şair olarak yeri |
3. Hafta | Eski İngiliz döneminde ve Ortaçağda kadın şairler tarafından yazılan başlıca eserlerin incelenmesi |
4. Hafta | Bu dönemlere ait başlıca eserlerin incelenmesi |
5. Hafta | Rönesans döneminde kadının toplumdaki yeri, eğitimi ve dönem edebiyatında şair olarak yeri |
6. Hafta | Rönensans döneminde kadın şairler tarafından yazılan başlıca eserlerin incelenmesi |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | 17. ve 18. yüzyılda kadının toplumdaki yeri, eğitimi ve dönem edebiyatında şair olarak yeri |
9. Hafta | 17. ve 18. yüzyılda kadın şairler tarafından yazılan başlıca eserlerin incelenmesi |
10. Hafta | 19. yüzyılda kadının toplumdaki yeri, eğitimi ve dönem edebiyatında şair olarak yeri |
11. Hafta | 19. yüzyılda kadın şairler tarafından yazılan başlıca eserlerin incelenmesi |
12. Hafta | Ara Sınav |
13. Hafta | 20. yüzyılda kadının toplumdaki yeri, eğitimi ve dönem edebiyatında şair olarak yeri |
14. Hafta | 20. yüzyılda kadın şairler tarafından yazılan başlıca eserlerin incelenmesi |
15. Hafta | Genel Sınav |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 6 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 4 | 56 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 30 | 60 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 38 | 38 |
Toplam İş Yükü | 35 | 121 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili ve İngiliz edebiyatı hakkında doktora düzeyinde, İngiliz kültürü hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
2. Edebiyat, edebi türler, kavramlar, terimlerle ilgili doktora düzeyinde güncel bilgiye sahiptir. | X | ||||
3. .İngiliz edebiyatına ait metinleri tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir. | X | ||||
4. Eleştirel, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yapabilme becerilerini kullanır. | X | ||||
5. .Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır. | X | ||||
6. .Edebi ve kültürel metinleri disiplinlerarası kuramları uygulayarak özgün bilgi üretmek için kullanır ve ürettiklerini akademik yayınlarıyla paylaşır. | X | ||||
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanır. | X | ||||
8. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda ifade eder. | X | ||||
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X | ||||
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek