İDE720 - İNGİLİZ KADIN ŞAİRLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İNGİLİZ KADIN ŞAİRLER İDE720 Herhangi Yarıyıl/Yıl 4 0 4 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Diğer: Metin Analizi  
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm öğretim üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrenciyi Eski İngiliz döneminden günümüze, ait oldukları dönemin tarihi ve kültürü ışığında, İngiliz kadın şairleri ve eserlerini değerlendirebilecek, kadın şairlerin şiir geleneğine yapmış oldukları katkıları gözlemleyebilecek ve seçilmiş olan edebi eserleri söz konusu gelişmeler bağlamında yorumlayabilecek, çağlar boyu kadının gerek bir birey gerekse bir şair olarak toplum içindeki rolünü tanıyabilecek bilgi, beceri ve yetkinlikleri kazanmasını sağlamaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Eski İngiliz döneminden günümüze kadın şairleri ve eserlerini kültürel, sosyal ve tarihsel bağlamda tanır ve değerlendirir.
  2. 2. Kadının söz konusu dönemlerde toplumdaki yerini, eğitimini ve dönemin edebiyatında nasıl temsil edildiğini tanır ve tartışır.
  3. 3. Edebiyat geleneğinde kadının şair olarak yerini algılar ve tartışır.
  4. 4. Kadın şairlerin şiir geleneğine yapmış oldukları katkıları yorumlar ve tartışır.
  5. 5. Kadın şairlerce kullanılan edebi türleri tanır ve özelliklerini açıklar.
  6. 6. Kadın şairlerin eserlerini yorumlar ve tartışır.
  7. 7. Farklı çağlardaki kadın şairleri ve eserlerini kıyaslar.
Dersin içeriğiDers Eski İngiliz döneminden günümüze yaşadığı çağda iz bırakmış kadın şairlerin ve eserlerinin tanıtılması ile başlayıp bu şairlerin şiir geleneğine yapmış oldukları katkıların incelenmesi ve tartışılması ile devam eder. Kadının gerek bir birey gerekse bir şair olarak farklı çağlarda toplum içindeki ve edebiyat geleneğindeki konumu tartışılır, bu bilgiler ışığında başlıca şairler ve eserleri incelenir. 
KaynaklarFleur Adcock. The Faber Book of Twentieth Century Women's Poetry.
Alexandra Barratt, ed. Women's Writing in Middle Ages.
Germaine Greer. Slip-Shod Sibyls: Recognition, Rejection and the Women Poet.
Margaret Homans. Women Writers and Poetic Identity.
R.E. Pritchard, ed. Poetry by English Women: Elizabethan to Victorian.
Marion Shaw, ed. An Introduction to Women's Writing: From the Middle Ages to the Present Day.
İlgili diğer kitap ve/veya makaleler.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş ve Eski İngiliz döneminden günümüze kadın şairler
2. HaftaEski İngiliz döneminde ve Ortaçağda kadının toplumdaki konumu, eğitimi ve dönem edebiyatında şair olarak yeri
3. HaftaEski İngiliz döneminde ve Ortaçağda kadın şairler tarafından yazılan başlıca eserlerin incelenmesi
4. HaftaBu dönemlere ait başlıca eserlerin incelenmesi
5. HaftaRönesans döneminde kadının toplumdaki yeri, eğitimi ve dönem edebiyatında şair olarak yeri
6. HaftaRönensans döneminde kadın şairler tarafından yazılan başlıca eserlerin incelenmesi
7. HaftaAra Sınav
8. Hafta17. ve 18. yüzyılda kadının toplumdaki yeri, eğitimi ve dönem edebiyatında şair olarak yeri
9. Hafta17. ve 18. yüzyılda kadın şairler tarafından yazılan başlıca eserlerin incelenmesi
10. Hafta19. yüzyılda kadının toplumdaki yeri, eğitimi ve dönem edebiyatında şair olarak yeri
11. Hafta19. yüzyılda kadın şairler tarafından yazılan başlıca eserlerin incelenmesi
12. HaftaAra Sınav
13. Hafta20. yüzyılda kadının toplumdaki yeri, eğitimi ve dönem edebiyatında şair olarak yeri
14. Hafta20. yüzyılda kadın şairler tarafından yazılan başlıca eserlerin incelenmesi
15. HaftaGenel Sınav
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum210
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı650
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14456
Sunum / Seminer Hazırlama21530
Proje000
Ödevler23060
Ara sınavlara hazırlanma süresi23060
Genel sınava hazırlanma süresi13838
Toplam İş Yükü35121300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili ve İngiliz edebiyatı hakkında doktora düzeyinde, İngiliz kültürü hakkında uzmanlık düzeyinde güncel bilgiye sahiptir.    X
2. Edebiyat, edebi türler, kavramlar, terimlerle ilgili doktora düzeyinde güncel bilgiye sahiptir.    X 
3. .İngiliz edebiyatına ait metinleri tarihsel, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi, felsefi, ekolojik bağlamda araştırarak yorumlamak için gerekli kuramsal disiplinlerarası bilgiye sahiptir.    X
4. Eleştirel, yaratıcı, analitik düşünme ve sentez yapabilme becerilerini kullanır.    X
5. .Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntemlerini kullanarak İngiliz dili, edebiyatı ve kültürü hakkında bireysel ve/veya takım çalışmasıyla bilgi toplar, bu bilgileri mesleki ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında paylaşır.    X
6. .Edebi ve kültürel metinleri disiplinlerarası kuramları uygulayarak özgün bilgi üretmek için kullanır ve ürettiklerini akademik yayınlarıyla paylaşır.    X
7. İngiliz edebiyatı ve kültürünün ulusal ve uluslararası ortamlarda öğretilebilmesi için gerekli güncel bilgi ve becerileri kullanır.   X 
8. Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileriyle disiplinlerarası araştırma yapar, problem çözer ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası mesleki ve sosyal ortamlarda ifade eder.    X
9. İngiliz edebiyatını, kültürünü, tarihini ve toplumunu inceleyerek, kendi kültürüne ve diğer kültürlere karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 
10. Temel evrensel değerler çerçevesinde farklı din, dil, ırk, cinsiyet ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek