İDÖ721 - DİL SINIFI SÖYLEMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DİL SINIFI SÖYLEMİ | İDÖ721 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Diğer: Veri oturumları, sunum | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Dr. Öğrt. Üyesi Nilüfer Can Daşkın | |||||
Dersin amacı | Dersin amacı dil sınıfı söylemini araştırmada kullanılan güncel yaklaşımları sunmaktır. Ders bu yaklaşımlardan en güncel ve gittikçe önem kazanan ?konuşma çözümlemesi? yaklaşımını ön plana getirmektedir. Bu doğrultuda ders sadece öğretmenler tarafından değil öğrenciler tarafından da kullanılan çeşitli etkileşimsel kaynakları sunarak dil öğretimi ve öğreniminde etkileşimin rolüne vurgu yapmakta ve öğrencilerin bilgi ve farkındalıklarını arttırmayı hedeflemektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders sınıf-içi söylemi araştırmada yaygın olarak kullanılan ?konuşma çözümlemesi? yöntemini ön planda tutarak bu araştırmalarda kullanılan çeşitli yaklaşımları kapsamaktadır. Sınıf-içi söylem düzeninin özelliklerini sunmakla birlikte ikinci dil etkileşimsel yeti ve sınıf-içi etkileşimsel yeti kavramlarıyla sınıf-içi etkileşimin anlamayı oluşturmadaki rolünü tartışmaktadır. Bu ders ayrıca etkileşim mekaniklerinin (ör: söz sırası, onarım) dil sınıfı söyleminde nasıl ortaya çıktığını göstermekte ve öğrenme ve öğretme açısından etkili olan sınıf-içi etkileşimsel kaynakları sunmaktadır. | |||||
Kaynaklar | 1. Seedhouse, P. (2004). The interactional architecture of the language classroom: A conversation analysis perspective. Malden: Blackwell. 2. Sert, O. (2015). Social interaction and L2 classroom discourse. Edinburgh: Edinburgh University Press. 3. Walsh, S. (2006). Investigating classroom discourse. New York, NY: Routledge. 4. Walsh, S. (2011). Exploring classroom discourse: Language in action. Oxon: Routledge. 5. Waring, H. Z. (2015). Theorizing pedagogical interaction: Insights from conversation analysis. Routledge. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sınıf-içi söylemin özellikleri Sınıf-içi söylemi inceleme nedenleri |
2. Hafta | Sınıf-içi söylemi araştırmada ortaya çıkan yaklaşımlar |
3. Hafta | Konuşma çözümlemesi ve sınıf-içi söylem |
4. Hafta | Çeviri-yazı oluşturma |
5. Hafta | Sınıf-içi etkileşimsel düzen (farklı yabancı dil sınıf bağlamları) |
6. Hafta | Dil sınıfı etkileşiminde anlamayı oluşturma Konuşma Çözümlemesi ve ikinci dil edinimi (CA-SLA) İkinci dil etkileşimsel yeti |
7. Hafta | İkinci dil sınıf-içi etkileşimsel yeti SETT |
8. Hafta | Sınıf içi etkileşimde söz sırası |
9. Hafta | Sınıf içi etkileşimde onarım |
10. Hafta | Sınıf içi etkileşimde sorunlarla başa çıkma |
11. Hafta | Dil sınıfı etkileşiminde çok-dilli kaynaklar |
12. Hafta | Dil sınıfı etkileşiminde çok-kipli kaynaklar |
13. Hafta | Dil sınıfı etkileşimide değerlendirme |
14. Hafta | Dil sınıfı etkileşiminde öğrenci konuşması |
15. Hafta | Dil sınıflarında öğretime yönelik çıkarımlar |
16. Hafta | Dil öğretmen yetiştirmeye yönelik çıkarımlar |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 50 |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 16 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 70 | 70 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 82 | 164 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 31 | 161 | 360 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | ||||
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. | X | ||||
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir. | X | ||||
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | X | ||||
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir. | X | ||||
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar. | X | ||||
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır. | X | ||||
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur. | X | ||||
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. | X | ||||
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek