İDÖ721 - DİL SINIFI SÖYLEMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİL SINIFI SÖYLEMİ İDÖ721 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Diğer: Veri oturumları, sunum  
Dersin sorumlusu(ları)Dr. Öğrt. Üyesi Nilüfer Can Daşkın 
Dersin amacıDersin amacı dil sınıfı söylemini araştırmada kullanılan güncel yaklaşımları sunmaktır. Ders bu yaklaşımlardan en güncel ve gittikçe önem kazanan ?konuşma çözümlemesi? yaklaşımını ön plana getirmektedir. Bu doğrultuda ders sadece öğretmenler tarafından değil öğrenciler tarafından da kullanılan çeşitli etkileşimsel kaynakları sunarak dil öğretimi ve öğreniminde etkileşimin rolüne vurgu yapmakta ve öğrencilerin bilgi ve farkındalıklarını arttırmayı hedeflemektedir.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Öğrenciler sınıf-içi söylemi araştırmada kullanılan çeşitli yaklaşımları, özellikle de ?konuşma çözümlemesi? yaklaşımını kavrayacaklardır.
  2. 2. Öğrenciler dil sınıf-içi etkileşim kayıtlarının çeviri-yazılarını oluşturabilecek ve sınıf-içi etkileşimi incelemede konuşma çözümlemesini kullanmayı deneyeceklerdir.
  3. . 3. Öğrenciler dil sınıf-içi söyleminin mekaniklerini ve düzenini kavrayacaklardır.
  4. 4. Öğrenciler dil öğrenme ve öğretmede etkileşimin rolünü kavrayacaklardır
  5. 5. Öğrenciler dil öğrenme ve öğretmede etkileşimin rolünü inceleyebileceklerdir.
  6. 6. Öğrenciler dil öğretimi ve öğreniminde önemli rol oynadığı bulunan çeşitli etkileşimsel kaynaklara erişim sağlayacaklardır.
Dersin içeriğiBu ders sınıf-içi söylemi araştırmada yaygın olarak kullanılan ?konuşma çözümlemesi? yöntemini ön planda tutarak bu araştırmalarda kullanılan çeşitli yaklaşımları kapsamaktadır. Sınıf-içi söylem düzeninin özelliklerini sunmakla birlikte ikinci dil etkileşimsel yeti ve sınıf-içi etkileşimsel yeti kavramlarıyla sınıf-içi etkileşimin anlamayı oluşturmadaki rolünü tartışmaktadır. Bu ders ayrıca etkileşim mekaniklerinin (ör: söz sırası, onarım) dil sınıfı söyleminde nasıl ortaya çıktığını göstermekte ve öğrenme ve öğretme açısından etkili olan sınıf-içi etkileşimsel kaynakları sunmaktadır.  
Kaynaklar1. Seedhouse, P. (2004). The interactional architecture of the language classroom: A conversation analysis perspective. Malden: Blackwell.
2. Sert, O. (2015). Social interaction and L2 classroom discourse. Edinburgh: Edinburgh University Press.
3. Walsh, S. (2006). Investigating classroom discourse. New York, NY: Routledge.
4. Walsh, S. (2011). Exploring classroom discourse: Language in action. Oxon: Routledge.
5. Waring, H. Z. (2015). Theorizing pedagogical interaction: Insights from conversation analysis. Routledge.



 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSınıf-içi söylemin özellikleri Sınıf-içi söylemi inceleme nedenleri
2. HaftaSınıf-içi söylemi araştırmada ortaya çıkan yaklaşımlar
3. HaftaKonuşma çözümlemesi ve sınıf-içi söylem
4. HaftaÇeviri-yazı oluşturma
5. HaftaSınıf-içi etkileşimsel düzen (farklı yabancı dil sınıf bağlamları)
6. HaftaDil sınıfı etkileşiminde anlamayı oluşturma Konuşma Çözümlemesi ve ikinci dil edinimi (CA-SLA) İkinci dil etkileşimsel yeti
7. Haftaİkinci dil sınıf-içi etkileşimsel yeti SETT
8. HaftaSınıf içi etkileşimde söz sırası
9. HaftaSınıf içi etkileşimde onarım
10. HaftaSınıf içi etkileşimde sorunlarla başa çıkma
11. HaftaDil sınıfı etkileşiminde çok-dilli kaynaklar
12. HaftaDil sınıfı etkileşiminde çok-kipli kaynaklar
13. HaftaDil sınıfı etkileşimide değerlendirme
14. HaftaDil sınıfı etkileşiminde öğrenci konuşması
15. HaftaDil sınıflarında öğretime yönelik çıkarımlar
16. HaftaDil öğretmen yetiştirmeye yönelik çıkarımlar

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler250
Sunum140
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1660
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama17070
Proje000
Ödevler282164
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü31161360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. İngiliz dili eğitimi ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü değerlendirir.    X
2. İngilizce öğretimindeki uygulamaları etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır.    X
3. Alanındaki hedef öğrenci gruplarının dil becerilerinin, öğrenmedeki rolünü ve bunlara yapılabilecek katkıları değerlendirir.     X
4. Lisansüstü seviyede öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.    X
5. Alanında gerekli ilerlemeyi sağlayabilmek için, hedef öğrenci gruplarının bireysel, sosyal, kültürel farklılıklarını, özel ilgi ve gereksinimlerini dikkate alarak en üst düzeyde öğrenmeleri için uygun eğitim ortamları düzenler ve etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirir.     X
6. Araştırma yaptığı alanda eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır, İngilizceyi doğru ve etkili kullanır. Problemlerin belirlenmesine ve çözümüne yönelik araştırmalar yapar.    X
7. Tez ve diğer bilimsel çalışmalarında farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri çalışmaları için kullanır.    X
8. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerileri üretir ve bunları yazılı ve sözlü olarak paylaşır. Özgün eserler oluşturur.    X
9. Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan haklan, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır.     X
10. İngiliz dili eğitimi uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek