ÖYE604 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | ÖYE604 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Gösteri Örnek Olay İncelemesi Sorun/Problem Çözme Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Özel yeteneklilerin eğitimi konusunda özel bir alan konusunun tartışılmasının ve bu konuyla ilgili uzmanların bilgilerinin paylaşılması yoluyla daha fazla öğrenmenin sağlanması | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilimsel araştırmaya temel oluşturabilecek özel yetenekli öğrencilerin eğitimine ilişkin farklı konu alanları belirleme. Yüksek lisans tez araştırması ve tez yazımı için temel oluşturacak bilgi ve becerileri kazandırmaya dönük uygulamalar, araştırma yöntem ve tekniklerinin uygulama örnekleri. Araştırmanın tasarlanması, veri toplama, verilerin çözümlenmesi ve yorumlanmasına yönelik uygulamalar. Elde edilen bulguların sunulmasına ilişkin becerilerin geliştirilmesi | |||||
Kaynaklar | Colangelo, N., & Davis, G. A. (2002). Handbook on gifted education. Allyn & Bacon, 75 Arlington St., Suite 300, Boston. Heller, K. A., Mönks, F. J., Subotnik, R., & Sternberg, R. J. (Eds.). (2000). International handbook of giftedness and talent. Elsevier. Shavinina, L. V. (Ed.). (2009). International handbook on giftedness (pp. 1257-1267). New York, NY: Springer. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Öğrencileri özel yeteneklilerin eğitimi alanında özel bir konuyla ilgili bilgi paylaşmaya ve tartışmaya hazırlama |
1. Hafta | Öğrencileri özel yeteneklilerin eğitimi alanında özel bir konuyla ilgili bilgi paylaşmaya ve tartışmaya hazırlama |
2. Hafta | Seminer etkililiği ile ilgili bir değerlendirme formunun hazırlanması |
2. Hafta | Seminer etkililiği ile ilgili bir değerlendirme formunun hazırlanması |
3. Hafta | Konuların kararlaştırılması |
3. Hafta | Konuların kararlaştırılması |
4. Hafta | Uzmanların kararlaştırılması |
4. Hafta | Uzmanların kararlaştırılması |
5. Hafta | Konu 1 |
5. Hafta | Konu 1 |
6. Hafta | Konu 2 |
6. Hafta | Konu 2 |
7. Hafta | Konu 3 |
7. Hafta | Konu 3 |
8. Hafta | Konu 4 |
8. Hafta | Konu 4 |
9. Hafta | Ara sınav. |
9. Hafta | Ara sınav. |
10. Hafta | Konu 5 |
10. Hafta | Konu 5 |
11. Hafta | Öğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları |
11. Hafta | Öğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları |
12. Hafta | Öğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları |
12. Hafta | Öğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları |
13. Hafta | Öğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları |
13. Hafta | Öğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları |
14. Hafta | Öğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları |
14. Hafta | Öğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları |
15. Hafta | Öğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları |
15. Hafta | Öğrencilerin özel araştırma konularını ve çözümlerini sunmaları |
16. Hafta | Yarıyıl sonu sınavı. |
16. Hafta | Yarıyıl sonu sınavı. |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 2 | 14 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 20 | 157 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Özel yeteneklilerin tanılanmasına ilişkin teorileri kapsamlı bir şekilde karşılaştırır. | X | ||||
2. Özel yeteneklilerin eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | X | ||||
3. Özel yetenekliler eğitimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
4. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5. Özel yeteneklilerin eğitimindeki karmaşık sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.. | X | ||||
6. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular. | X | ||||
7. Özel yetenekliler eğitimi ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | X | ||||
8. Özel yetenekliler eğitimi ile ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeye öncülük eder. | X | ||||
9. Özel yetenekliler eğitimi alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür | X | ||||
10. Özel yetenekliler eğitimi alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır | X | ||||
11. Özel yeteneklilerin eğitimine ilişkin verilerin bilimsel ve etik ilkelere uygun olarak toplanmasını, analiz edilmesini ve yaygınlaştırılmasını yönetir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek