ÇGE694 - ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE EĞİTİMSEL YAKLAŞIMLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE EĞİTİMSEL YAKLAŞIMLAR ÇGE694 2. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Sorun/Problem Çözme
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Dr. Pınar BAYHAN 
Dersin amacıDers erken çocukluk dönemi müfredatların ve yaklaşımların ruhunun sistematik olarak kavraması, ülkemiz koşullarına ne kadar uygun olup olmadığının analizinin yapılması ve ülkemiz çocuklarının yaş, gelişimsel durum, çevre koşulları gibi özellikleri dikkate alarak bu yaklaşımların pratik olarak uygulama becerilerine sahip olma tutumlarını kazandırmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci alanyazında uygulanabilirliği ortaya konmuş ve yaygınlaşmış erken çocukluk yaklaşımlarını tanımlayabilir, değerlendirebilir ve analiz edebilir
  2. Bu yaklaşımlar doğrultusunda yeni müfredat programları geliştirebilir,uygulayabilir, değerlendirebilir
Dersin içeriğiErken çocukluk döneminde müfradatın tanımlanması, felsefesi, gelişimsel uygunluğu, müfredattan uygulamaya geçiş, Maria Montessori, Sylvia Aston Warner,Caroline Pratt, Costance Kamii ve Rheta Devries gibi eğitimsel görüşler ile aynı zamanda Head Start, Bank Street, High scope, Waldorf gibi yaklaşımlar,müfredatın değerlendirilmesi 
Kaynaklar1. Driscoll, A., Nagel, N.G.(1999); Childhood education, Birth to 8
2. Berk, E.L.(1994); Child development 3th ed.
3. Gandini,L; Hill, L; Cndwell,L& Schawall. .(Eds.). (2005). In the Spirit of the Studio. Teachers College Press,New York,USA.
4. Brower,A.J. (1998). Introduction to Early Childhood education Preschool Through Primary Grades. Allyn and Bacon Inc,Boston,USA.
5. Edwards,C.;Gandini,L.; Forman G.(Eds.).(1989). The reggio Emilia Approach-Advanced Reflections. Ablex publishing Corporation, London, England.
6. Kessler,S.; Swadener,B:B.(1992). Reconceptualizing the Early Childhood Curriculum.Teachers College Columbia University, New York,USA.
7. Hyun,U. (1998). Making Sense of Developmentally and Culturally Appropriate Practice in Early Childhood Education. Peter Lung Publishing, New York,USA.
8. Bayhan,P; Artan. İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi.Morpa yayinevi, Istanbul.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMüfredatın tanımlanması, felsefesi
2. HaftaMüfredatın felsefesi, gelişimsel uygunluğu
3. HaftaKaynaştırılmış Müfredatlar, tematik Müfredatlar
4. HaftaMüfredattan uygulamaya geçiş
5. HaftaEğitimsel Görüşler- Maria Montessori
6. HaftaEğitimsel Görüşler- Sylvia Aston Warner
7. HaftaEğitimsel Görüşler- Caroline Pratt
8. HaftaEğitimsel Görüşler- Costance Kamii ve Rheta Devries
9. HaftaEğitimsel Yaklaşımlar-Head Start ,Bank Street odev sunumu
10. HaftaEğitimsel Yaklaşımlar- High scope
11. HaftaEğitimsel Yaklaşımlar- Waldorf
12. HaftaÖdev sunumu-proje
13. HaftaMüfredat Değerlendirme-Ailenin Müfredata Katılımı
14. HaftaBu görüşler ve yaklaşımlarla oluşturulan müfredatları tartışma analiz yapma-uygulma.
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum210
Projeler130
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10550
Sunum / Seminer Hazırlama22040
Proje12020
Ödevler22040
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü31116240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.    X
2. Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.    X
3. 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.    X
4. 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.     X
5. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.    X
6. Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.    X
7. Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.    X
8. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.     
9. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek