ÇGE622 - ERKEN ÇOC. DÖN. ÇOC. AİLE. EĞT. ve DAN. HİZ.

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ERKEN ÇOC. DÖN. ÇOC. AİLE. EĞT. ve DAN. HİZ. ÇGE622 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof .Dr. Özcan Doğan, Doç. Dr. Haktan Demircioğlu 
Dersin amacıErken çocukluk dönemi eğitim programları içinde aile eğitimi ve danışmanlık programları geliştirebilme ve aile ihtiyaç analizi yapabilme. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Erken çocukluk dönemindeki çocukların ailelerinin ihtiyaçlarını değerlendirir ve tartışır. Erken çocukluk dönemindeki çocukların ailelerine yönelik danışmanlık süreçlerini bilir, tartışır ve uygular.
Dersin içeriğiErken çocukluk dönemindeki çocukların ailelerine yönelik danışmanlık 
KaynaklarAlanla ilgili çeşitli makaleler
Gordon, T. (2005) ?Etkili Anababa Eğitiminde Uygulamalar?. Sistem yayıncılık. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTanışma ve dersten beklentileri tartışma
2. HaftaErken çocukluk dönemi temel kavramlar ve tanımlar
3. HaftaErken çocukluk dönemi eğitim ilkeleri
4. HaftaAile tanımı ve değişen aile tanımı
5. HaftaAile dinamikleri
6. HaftaAile sistem teorileri
7. HaftaÇocuğun ailedeki değeri ve yeri
8. HaftaEğitim sürecinde aile
9. HaftaAnne-baba etkileşiminde çocuğun yeri
10. HaftaKardeş ilişkileri
11. HaftaAna babalık becerileri
12. HaftaAna baba eğitim programlarında temel prensipler
13. HaftaAile eğitim programları geliştirme
14. HaftaÖdev sunumları ve tartışma
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaFinal sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)150
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler125
Sunum250
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav125
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı575
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı125
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 2 30
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)15460
Sunum / Seminer Hazırlama425100
Proje11212
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi11313
Toplam İş Yükü3656215

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. 0-18 yaşlarındaki tüm çocuk ve gençlerin zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahiptir.    X
2. Gelişim ve eğitimle ilgili 0-18 yaş grubu çocuk ve gençlere yönelik tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder.    X
3. 0-18 yaş grubu çocuklara yönelik zihinsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır.    X
4. 0-18 yaş çocuklarının ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunların saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir.      
5. Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu temel bilgileri kullanarak öneriler ortaya koyar, öğrendiği konuları uygulamalara aktarır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder.    X
6. Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır araştırmalara katılır.     
7. Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir.    X
8. Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.     
9. Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek