EKO679 - UYGULAMALI ZAMAN SERİSİ ANALİZİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
UYGULAMALI ZAMAN SERİSİ ANALİZİ EKO679 1. Yarıyıl 3 0 3 7
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları) 
Dersin amacıBu dersin amacı, öğrencilere uygulamalı iktisat alanında yaygın olarak kullanılan zaman serisi tekniklerini anlama, uygulama ve yorumlama yeteneğini kazandırmaktır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrenci, iktisadi ve finansal verileri analiz edebilecek; uygun zaman serisi modellerini kurarak tahmin edebilecek; tahmin edilen modelleri yorumlayabilecek ve gerekli çıkarımlarda bulunabilecektir.
Dersin içeriğiFark Denklemleri
Durağanlık Analizi
Otokorelasyon ve Kısmi Otokorelasyon Fonksiyonları
ARIMA Modelleri
ARCH-GARCH Modelleri
Çokdeğişkenli Zaman Serisi Modelleri 
KaynaklarChiang, A. C. ve K. Wainwright, 2005, Fundamental Methods of Mathematical Economics, McGraw-Hill, International Edition.
Walter Ender, 2009, Applied Econometric Times Series, 3rd Edition, John Wiley High Education.
Wei W.W.S., 2005, Time Series Analysis: Univariate and Multivarate Methods, Second Edition, Pearson Addison Wesley
James D. Hamilton, 1994, Princeton University Press 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaFark Denklemlerine Giriş, Birinci Dereceden Fark Denklemleri
2. Haftaİki ve Daha Yüksek Dereceden Fark Denklemlerinin Çözümü ve Denge Analizi
3. HaftaZaman Serilerinde Trend, Birim Kök ve Durağanlık
4. HaftaBirim Kök Testleri, Yapısal Kırılmalar, Trendin Giderilmesi
5. HaftaKorelasyon, Otokorelasyon Fonksiyonları
6. HaftaKısmi Otokorelasyon Fonksiyonları
7. HaftaBox-Jenkins ve Diğer Model Belirleme Yöntemleri
8. HaftaARIMA Modelleri
9. HaftaModel Tahmin Yöntemleri
10. HaftaHipotez Testleri
11. HaftaAra Sınav
12. HaftaDeğişkenlik Modellerine Giriş
13. HaftaARCH-GARCH Modelleri ve Tahmin Yöntemleri
14. HaftaÇok değişkenli Zaman Serileri
15. HaftaHipotez Testleri, Etki-Tepki Fonksiyonları
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum130
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama12020
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3180210

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yüksek lisans düzeyinde makro ekonomi ve mikro ekonomi bilgisine sahip olmak.    X
2. Yüksek lisans düzeyinde matematiksel yöntemler ve ekonometri bilgisine sahip olmak.    X
3. Ekonomi biliminin diğer bilim dallarıyla ilişkisini kavramak.    X
4. Temel ekonometrik teknikleri anlamak ve uygun ekonometrik araçları kullanarak ampirik çalışma gerçekleştirmek.    X
5. Karmaşık ekonomi konularını analiz etme ve ekonomik sorunlara çözüm bulma yeteneğine sahip olmak.    X
6. Ekonomi alanında yenilik getiren bir yüksek lisans tezi yazmak.    X
7. Araştırma makalesi yazmak ve sonuçlarını hem yazılı hem de sözlü olarak sunma yeteneğine sahip olmak.    X
8. Ekonomi politikası önerileri geliştirebilmek için gerekli modelleme ve ampirik analiz tekniklerini kullanabilme yeteneğine sahip olmak.    X
9. Programda edinilen teorik ve uygulamalı ekonomi bilgilerine dayalı olarak problem çözmede liderlik yeteneğine sahip olmak.    X
10. Veri toplama, yorumlama ve makale yazma süreçlerinde etik değerlere uygun davranmak.    X
11. Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yeteneğine sahip olmak.    X
12. Sosyal sorumluluğa ve toplumun ihtiyaçları hakkında sosyal bilince sahip olmak ve bu konuda projeler geliştirmek.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek