PBT614 - BİLGİSAYAR DESTEKLİ VERİ ANALİZİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
BİLGİSAYAR DESTEKLİ VERİ ANALİZİ | PBT614 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Hatice Kaplan Can / Prof. Dr. Murat Şen | |||||
Dersin amacı | Öğrenciye, istatistik temellerinin verilmesinden sonra, öğrencinin elde ettiği verileri farklı bilgisayar programları kullanarak (Origin, Curefit, Peakfit, Excel, Minitap) değerlendirmesi konularında eğitilmesidir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders ana başlıkları ile şu konuları kapsamaktadır: Nicel Analizde Hatalar, Hata Çeşitleri ve incelenmesi, Tekrarlanmış Ölçmelerin İstatistiği, Anlamlılık Testleri, Analitik Ölçümlerin Kalitesi, İçe ve dışa veri aktarımı, Formüller ve Fonksiyonlar, Doğrusal ve doğrusal olmayan en küçük kareler metodu, Excel ve Minitap uygulamaları, Origin yazılımının temel kullanımı, Origin yazılımı ile doğrusal olmayan veri analizleri, Table Curve yazılımının uygulamaları, Origin ve Peakfit programlarını spektral bant ayrılması amacıyla kullanılması, Chemdraw yazılımı ve uygulamaları. | |||||
Kaynaklar | - Ahmet Uyanık, Analitik Kimyacılar için İstatistik ve Kemometri, Pegem Akademi, 2012. - İleri Excel Kullanımı, ISBN:975?8326?66?X - Kimyacılar için Pratik Hesap, Dr. Okyay ALPAUT, Hacettepe Üniversitesi Yayınları. - Origin lab. Video totarials http://originlab.com/index.aspx?go=SUPPORT/VideoTutorials |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Nicel Analizde Hatalar, Hata Çeşitleri ve incelenmesi |
2. Hafta | Tekrarlanmış Ölçmelerin İstatistiği |
3. Hafta | Anlamlılık Testleri |
4. Hafta | Analitik Ölçümlerin Kalitesi |
5. Hafta | İçe ve dışa veri aktarımı, Formüller ve Fonksiyonlar |
6. Hafta | Doğrusal ve doğrusal olmayan en küçük kareler metodu |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Excel ve Minitap uygulamaları |
9. Hafta | Origin yazılımının temel kullanımı |
10. Hafta | Origin yazılımı ile doğrusal olmayan veri analizleri |
11. Hafta | Table Curve yazılımının uygulamaları |
12. Hafta | Origin ve Peakfit programlarını spektral bant ayrılması amacıyla kullanılması |
13. Hafta | Chemdraw yazılımı ve uygulamaları |
14. Hafta | Ara sınav |
15. Hafta | Ödev |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 13 | 1 | 13 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 6 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 35 | 70 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 40 | 114 | 239 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel Bilimler, ve mühendislik bilgilerini kullanıp bilimsel araştırmalar yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi kazanır | X | ||||
2. Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlama, uygulama ve değişik disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirme becerisi kazanır | X | ||||
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme becerisi kazanır | X | ||||
4. Polimer Bilimi ve Teknolojisi ile ilgili problemleri tanımlama ve çözümüne yönelik yenilikçi yöntemler geliştirme ve uygulama becerisi kazanır | X | ||||
5. Analitik modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirerek tasarlar, uygular ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar | X | ||||
6. Polimer Bilimi ve teknolojisi uygulamalarının sağlık, güvenlik, sosyal ve çevresel boyutlarını anlama, değerlendirme ve katkı koyabilme becerisi edinir | X | ||||
7. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir | X | ||||
8. Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, Polimer Bilimi alanı veya ilgili alanlarla ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarabilir | X | ||||
9. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışmalarında liderlik yapma, inisiyatif kullanma ve sorumluluk alma becerisi kazanır | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek