D.9. Program Yeterlilikleri

1. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.

2. İlkokul düzeyinde yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder.

3. İlkokul ile ilgili alanlarda (Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bu sorunlara çözüm üretmek amacıyla bilimsel araştırmalar yürütür.

4. Program geliştirme ilkelerini dikkate alarak ilkokul alan derslerinde (Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.

5. İlkokul alan derslerinde (Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) öğretimi planlama ve değerlendirme ile ilgili becerilere sahiptir.

6. İlkokul alan derslerinde (Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) kullanılan yeni yaklaşımlar ile ilgili bilgi sahibi olarak uygulama örnekleri geliştirir.

7. İlkokul alan derslerinde (Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) öğretim sürecini daha etkili hale getirmek için çeşitli nitelikteki öğretim materyallerini tasarlayıp, kullanır ve değerlendirir.

8. İlkokul alan derslerinde (Matematik, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler, Türkçe, Okuma-Yazma vb.) uygun ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır.

9. Eğitim - öğretim sürecinde karşılaştığı problemlerin çözümü için gerekli bilgi, beceri ve donanıma sahiptir.

10. Öğrenme ve öğretme ilkelerine dayanarak etkili bir sınıf yönetimi tarzı benimseyip uygular.

11. Aile, toplum, okul ve diğer paydaşların eğitimdeki yerini ve önemini değerlendirir.

12. İletişim becerilerini geliştirerek bu becerilerini öğretme öğrenme sürecinde etkin kullanır.

13. Bilimsel ve mesleki etik değerlerin önemini kavrayarak bu değerlere özen gösterir.

14. Yaşam boyu öğrenmeyi kendinin ve toplumun gelişmesi için ilke edinir.