GRA731 - YARATICI İLLÜSTRASYON ve GÖRSEL MEDYA
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
YARATICI İLLÜSTRASYON ve GÖRSEL MEDYA | GRA731 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 2 | 4 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Beyin Fırtınası Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Elif Varol Ergen | |||||
Dersin amacı | Ders, görsel medya alanı için yapılan orijinal çalışmaların (grafik görselleştirmelerin) ve kişisel olarak tanımlanmış illüstrasyon dilinin geliştirilmesine odaklanmaktadır. Amaç, görsel düşünme, anlam, araştırma becerileri ve hikaye anlatma yeteneğini teşvik etmektir. Bunların yanı sıra girişimci nitelikleri, iletişim ve mesleki becerileri geliştirmektedir. Dersin konuları arasında editoryal illüstrasyon, müzik endüstrisi, poster, tekstil ve moda illüstrasyonları, surreal illüstrasyon ve grafik iletişim gibi ana başlıklarda incelenir ve uygulamalar yapılır. Çizgi ve renk üretimleri ve kavramsal anlatım teknikleri ile grafik iletişim sorunlarına çözümler aranır. Sanatta yeterlik öğrencilerinin, uzmanlık alanlarına göre farklı projeler yürütmesi hedeflenir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | ? Teorik araştırma ve görsel sunum çalışmaları. ? Konuyu ve kavramı algılama, tasarım probleminin analizi. ? Problem ile ilgili teorik araştırma ve makale oluşturma. ? İllüstratif elemanlar kullanarak makalenin konusu hakkında uygulama denemelerine başlama. ? Konu başlığını oluşturan kavramların illüstrasyon uygulamalarıyla görselleştirilmesi. ? İllüstrasyonun ele alınan uzmanlık alanında profesyonel bir ürüne dönüştürülmesi. | |||||
Kaynaklar | - Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005. - Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009. - Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012. - Gregory, Danny, An Illustrated Life: Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008. - R,Clanton, Little Big Books: Illustrations for Children's Picture Books, 2012 - Van Dijk, Jess, Digital Painting Techniques, Vol. 2, 2011 - Bautista, Traci, Doodles Unleashed: Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Alan Çalışması | ||
Derse Özgü Staj (Varsa) | ||
Ödevler | ||
Sunum | ||
Projeler | ||
Seminer | ||
Ara Sınavlar | ||
Genel sınav | ||
Toplam | ||
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | ||
Laboratuvar | 0 | ||
Uygulama | 0 | ||
Derse özgü staj (varsa) | 0 | ||
Alan Çalışması | 0 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | ||
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | ||
Proje | 0 | ||
Ödevler | 0 | ||
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | ||
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | ||
Toplam İş Yükü | 0 | 0 | 0 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek