İÇT610 - AKADEMİK YAZIM ve ELEŞTİREL DÜŞÜNME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AKADEMİK YAZIM ve ELEŞTİREL DÜŞÜNME | İÇT610 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 7 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Duygu Koca | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere temelde bilgi toplayarak, bulguları analiz edip değerlendirerek çeşitli örüntüler keşfetme ve mantık yolu ile akıl yürüterek problemleri tanımlama ve çözme süreci olan eleştirel düşünme yetisini kazandırmaktır. Öğrencilerin kendi tanımlı çalışma alanları içerisinde eleştirel düşünme yolu ile akademik yazı hazırlayabilmeleri beklenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 1. Eleştirel düşünmenin temel kavramları (mantık, argüman analizi, retorik, olasılıklarla akıl yürütme, arka plan bilgisinin önemi, v.b) 2. Eleştirel düşünmenin kişisel ve akademik gelişim açısından önemi 3. Eleştirel düşünme ilkelerinin makale yazımında oynadığı rol 4. Eleştirel okuma yolları ve bulguların analizi 5. Net, özlü ve akademik yazı hazırlama 6. Kaynaklara düzgün şekilde atıfta bulunma ve intihalden kaçınma yolları | |||||
Kaynaklar | Friedman, K. (2019). Twelve Principles of Reference and Citation, She Ji. The Journal of Design, Economics, and Innovation. Friedman, K. (2019). Research Writing Workshop Friedman, K. (2016). Presenting Your Research. Dinçer, S. (2018). Akademik Yazım ve Araştırmacılara Öneriler. Pegem Akademi Groat, L. &Wang, D. (2002). Architectural research methods. New York: Wiley & Sons. Hobson, E. H. ve Schafermeyer, K. W., (1994). Writing and Critical Thinking: Writing-to-Learn in Large Classes, American Journal of Pharmaceutical Education Vol. 58 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 1.1. Ders Tanıtımı 1.1.1 Derste öğrenilecek kavramların anlatılması 1.1.2 Ders içeriğinin hafta hafta anlatılması 1.1.3 Öğrenciden beklenenler ve isteklerin tartışılması 1.1.4 Ders değerlendirme ve öğrenme çıktılarının tartışılması |
2. Hafta | 2.1. Referans verme teknikleri / Mevcut bilgiye ulaşım yolları 2.1.2. Chicago, Harvard, APA, MLA, v.b. |
3. Hafta | 3.1. Eleştirel düşünme - temel kavramlar |
4. Hafta | 3.2. Eleştirel düşünme - günlük yaşam ve akademideki yeri |
5. Hafta | 3.3. Eleştirel okuma yolları ve analiz yöntemleri |
6. Hafta | 3.4. Eleştirel düşünme ve makale yazımı ilişkisi |
7. Hafta | 1. Ara Sınav |
8. Hafta | 4.1. Akademik yazı hazırlama |
9. Hafta | 4.1. Akademik yazı hazırlama |
10. Hafta | 4.1. Akademik yazı hazırlama |
11. Hafta | 4.1. Akademik yazı hazırlama |
12. Hafta | 4.2. Akademik yazı ve sunum |
13. Hafta | 4.2. Akademik yazı ve sunum |
14. Hafta | 4.2. Akademik yazı ve sunum |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 12 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 27 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 12 | 5 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 22 | 22 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 42 | 64 | 210 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme. | X | ||||
2. Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme. | X | ||||
3. Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme. | X | ||||
4. Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme. | X | ||||
5. Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme. | X | ||||
6. Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme. | X | ||||
7. Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme. | X | ||||
8. Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme. | X | ||||
9. Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek