ATB693 - GENÇLİK ve DİJİTAL ÇAĞ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GENÇLİK ve DİJİTAL ÇAĞ | ATB693 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. M. Serhat ÖZTÜRK | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencileri; dijital çağın gençler üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri ile dijital çağın aile yaşamına olan etkilerine ilişkin ileri düzeyde bilgilendirmek, ortaya çıkan gençlik sorunlarının çözümüne ilişkin mesleki analiz ve değerlendirme yapabilmelerini sağlayıcı bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ailelerde Gençlik Dönemi ve Dijital Çağa İlişkin Kavram ve Teoriler Türkiye'de ve Dünya'da Ailelerde Gençlik Dönemi ve Dijital Çağa İlişkin Göstergeler Gençlerde Dijital Okuryazarlık ve Dijital Aktivizm Gençlik ve Dijital Vatandaşlık Dijital Çağda Gençlik Sorunları Dijital Çağda Aile içi Etkileşim ve Kuşaklararası İlişkiler Gençlerde Dijital Bağımlılık ve Aile Dijital Oyunlar ve Ailelerde Gençlik Dönemi Ailelerde Gençlik Dönemi ve Dijital Flört-Çevrimiçi Ortam İlişkileri Gençlerde Sanal Zorbalık Ailelerde Gençlerin Dijital Çağda Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri Dijital Çağ ve Gençlik Politikaları Gençlik ve Dijital Fırsatlar | |||||
Kaynaklar | Öztürk, S. (2020). `Gençlerde İnternet Bağımlılığı Araştırması?. Gençlik ve Dijital Çağ, syf. 155-164. Hacettepe Üniversitesi Yayınevi. Görgün Baran, A., Hazer, O., & Öztürk, S. (2020). Gençlik ve Dijital Çağ. Hacettepe Üniversitesi Yayınevi. Hazer, O. (2020). Yeni Medya ve İletişim Teknolojileri: Ailede Sosyal Etkileşim. GENÇLİK VE DİJİTAL ÇAĞ, syf. 92-102. Hacettepe Üniversitesi Yayınevi. Akbaş, Ö. Z., & Dursun, C. (2020). Teknolojinin Aileye Etkisi: Değişen Ailenin Dijital Ebeveyn ve Çocukları. Turkish Studies. Soyöz Semerci, Ö. U., & Balcı, E. V. (2020). Lise Öğrencilerinde Dijital Oyun Bağımlılığı Üzerine Bir Alan Araştırması: Uşak Örneği. Journal of Humanities and Tourism Research, 10(3), 538-567. Sinan, K. U. L. (2020). Dijital Okuryazarlık ve Diğer Değişkenlerle İnternet Bağımlılığı İlişkisinin İncelenmesi. Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgisayar Bilimleri Dergisi, 4(1), 28-41. Ateş, E. C. Adli Bilişim, Dijital Deliller ve Bilişim Suçları Kavramlarının İncelenmesi. Diğer Güncel Kaynaklar. Aydın, F., & Seferoğlu, S. S. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Sanal Zorbalıkla Baş Etme Stratejileri Üzerine Bir İnceleme. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 579-594. Aydın, A. (2015). Dijital vatandaşlık. Türk Kütüphaneciliği, 29(1), 142-146. Aktaş, M., & Çopur, Z. (2018). Sosyal Medya Kullanımının Eşler Arasındaki Strese Etkisi. International Journal Of Education Technology and Scientific Researches, 3(6), 142-153. Herrera, L. (2012). Youth and citizenship in the digital age: A view from Egypt. Harvard Educational Review, 82(3), 333-352. Zaremohzzabieh, Z., Ahrari, S., Krauss, S. E., Abu Samah, A., & Omar, S. Z. (Eds.). (2020). Youth Work in a Digital Society. IGI Global. Diğer Güncel Kaynaklar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ailelerde Gençlik Dönemi ve Dijital Çağa İlişkin Kavram ve Teoriler |
2. Hafta | Türkiye?de ve Dünya?da Ailelerde Gençlik Dönemi ve Dijital Çağa İlişkin Göstergeler |
3. Hafta | Gençlerde Dijital Okuryazarlık ve Dijital Aktivizm |
4. Hafta | Gençlik ve Dijital Vatandaşlık |
5. Hafta | Dijital Çağda Gençlik Sorunları |
6. Hafta | Dijital Çağda Aile içi Etkileşim ve Kuşaklararası İlişkiler |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Gençlerde Dijital Bağımlılık ve Aile |
9. Hafta | Dijital Oyunlar ve Ailelerde Gençlik Dönemi |
10. Hafta | Ailelerde Gençlik Dönemi ve Dijital Flört-Çevrimiçi Ortam İlişkileri, Gençlerde Sanal Zorbalık |
11. Hafta | Ailelerde Gençlik Döneminde Dijital Çağda Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri |
12. Hafta | Gençlik ve Dijital Fırsatlar |
13. Hafta | Dijital Çağ ve Gençlik Politikaları |
14. Hafta | Proje Hazırlama |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 11 | 10 | 110 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü | 29 | 121 | 260 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek