ATB693 - GENÇLİK ve DİJİTAL ÇAĞ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
GENÇLİK ve DİJİTAL ÇAĞ ATB693 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. M. Serhat ÖZTÜRK 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencileri; dijital çağın gençler üzerindeki olumlu ve olumsuz etkileri ile dijital çağın aile yaşamına olan etkilerine ilişkin ileri düzeyde bilgilendirmek, ortaya çıkan gençlik sorunlarının çözümüne ilişkin mesleki analiz ve değerlendirme yapabilmelerini sağlayıcı bilgi ve beceriyi kazandırmaktır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ailelerde gençlik döneminde dijital çağda yaşanan sorunları kavrar, ilgili kuram ve teorileri öğrenir.
  2. Ailelerde gençlerin dijital çağda yaşadıkları sorunların çözümünde mesleki görev ve fonksiyonlarını kavrar.
  3. Ev ve aile yaşamına ilişkin dijital çağın getirdiği avantaj ve dezavantajları bilir.
  4. Gençlik ve dijital çağa yönelik çalışmaların aile için önemini tartışır.
  5. Gençlerin dijital çağda yaşadığı sorunların çözümüne yönelik politikaların geliştirilmesine ilişkin stratejileri kavrar.
  6. Ailelerde gençlerin dijital çağda yaşadıkları sorunların belirlenmesi ve çözümlenmesine yönelik projeler üretir.
  7. Dijital çağda gençlere yönelik dijital fırsatları bilir.
Dersin içeriğiAilelerde Gençlik Dönemi ve Dijital Çağa İlişkin Kavram ve Teoriler
Türkiye'de ve Dünya'da Ailelerde Gençlik Dönemi ve Dijital Çağa İlişkin Göstergeler
Gençlerde Dijital Okuryazarlık ve Dijital Aktivizm
Gençlik ve Dijital Vatandaşlık
Dijital Çağda Gençlik Sorunları
Dijital Çağda Aile içi Etkileşim ve Kuşaklararası İlişkiler
Gençlerde Dijital Bağımlılık ve Aile
Dijital Oyunlar ve Ailelerde Gençlik Dönemi
Ailelerde Gençlik Dönemi ve Dijital Flört-Çevrimiçi Ortam İlişkileri
Gençlerde Sanal Zorbalık
Ailelerde Gençlerin Dijital Çağda Yaşadıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Dijital Çağ ve Gençlik Politikaları
Gençlik ve Dijital Fırsatlar 
KaynaklarÖztürk, S. (2020). `Gençlerde İnternet Bağımlılığı Araştırması?. Gençlik ve Dijital Çağ, syf. 155-164. Hacettepe Üniversitesi Yayınevi.

Görgün Baran, A., Hazer, O., & Öztürk, S. (2020). Gençlik ve Dijital Çağ. Hacettepe Üniversitesi Yayınevi.

Hazer, O. (2020). Yeni Medya ve İletişim Teknolojileri: Ailede Sosyal Etkileşim. GENÇLİK VE DİJİTAL ÇAĞ, syf. 92-102. Hacettepe Üniversitesi Yayınevi.

Akbaş, Ö. Z., & Dursun, C. (2020). Teknolojinin Aileye Etkisi: Değişen Ailenin Dijital Ebeveyn ve Çocukları. Turkish Studies.

Soyöz Semerci, Ö. U., & Balcı, E. V. (2020). Lise Öğrencilerinde Dijital Oyun Bağımlılığı Üzerine Bir Alan Araştırması: Uşak Örneği. Journal of Humanities and Tourism Research, 10(3), 538-567.

Sinan, K. U. L. (2020). Dijital Okuryazarlık ve Diğer Değişkenlerle İnternet Bağımlılığı İlişkisinin İncelenmesi. Uluslararası Yönetim Bilişim Sistemleri ve Bilgisayar Bilimleri Dergisi, 4(1), 28-41.

Ateş, E. C. Adli Bilişim, Dijital Deliller ve Bilişim Suçları Kavramlarının İncelenmesi.
Diğer Güncel Kaynaklar.

Aydın, F., & Seferoğlu, S. S. (2020). Üniversite Öğrencilerinin Sanal Zorbalıkla Baş Etme Stratejileri Üzerine Bir İnceleme. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 579-594.

Aydın, A. (2015). Dijital vatandaşlık. Türk Kütüphaneciliği, 29(1), 142-146.

Aktaş, M., & Çopur, Z. (2018). Sosyal Medya Kullanımının Eşler Arasındaki Strese Etkisi. International Journal Of Education Technology and Scientific Researches, 3(6), 142-153.

Herrera, L. (2012). Youth and citizenship in the digital age: A view from Egypt. Harvard Educational Review, 82(3), 333-352.

Zaremohzzabieh, Z., Ahrari, S., Krauss, S. E., Abu Samah, A., & Omar, S. Z. (Eds.). (2020). Youth Work in a Digital Society. IGI Global.

Diğer Güncel Kaynaklar. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAilelerde Gençlik Dönemi ve Dijital Çağa İlişkin Kavram ve Teoriler
2. HaftaTürkiye?de ve Dünya?da Ailelerde Gençlik Dönemi ve Dijital Çağa İlişkin Göstergeler
3. HaftaGençlerde Dijital Okuryazarlık ve Dijital Aktivizm
4. HaftaGençlik ve Dijital Vatandaşlık
5. HaftaDijital Çağda Gençlik Sorunları
6. HaftaDijital Çağda Aile içi Etkileşim ve Kuşaklararası İlişkiler
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaGençlerde Dijital Bağımlılık ve Aile
9. HaftaDijital Oyunlar ve Ailelerde Gençlik Dönemi
10. HaftaAilelerde Gençlik Dönemi ve Dijital Flört-Çevrimiçi Ortam İlişkileri, Gençlerde Sanal Zorbalık
11. HaftaAilelerde Gençlik Döneminde Dijital Çağda Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
12. HaftaGençlik ve Dijital Fırsatlar
13. HaftaDijital Çağ ve Gençlik Politikaları
14. HaftaProje Hazırlama
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı250
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1110110
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje12020
Ödevler12020
Ara sınavlara hazırlanma süresi14040
Genel sınava hazırlanma süresi12828
Toplam İş Yükü29121260

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek