MEA611 - MAT. EĞİT. AKIL YÜRÜTME ve KANIT
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MAT. EĞİT. AKIL YÜRÜTME ve KANIT | MEA611 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyesi | |||||
Dersin amacı | Akıl yürütme ve matematiksel kanıtlama süreçlerinin incelenmesi ve öğrencilerin kanıtlama ve akıl yürütme becerilerini geliştirmeye yönelik öğrenme-öğretme etkinliklerinin geliştirilmesi | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Matematiksel kanıt kavramı ve kanıt yöntemleri Öğrencilerin akıl yürütme ve matematiksel kanıtlama süreçleri Akıl yürütme ve kanıtlama becerilerinin geliştirilmesine yönelik yöntem ve teknikler Farklı sınıf düzeylerinde matematiksel kanıt ve öğretimi Matematik eğitiminde akıl yürütme ve kanıtlamaya ilişkin yapılmış çalışmalar | |||||
Kaynaklar | 1.Boero, P. (Edit.) (2007). Theorems in School: From History, Epistemology and Cognition to Classroom Practice, Sense Publishers. 2.Despina, A. S,, Blanton, M. L. & Knuth, E. J. (Edit.) (2009) Teaching and Learning Proof Across the Grades: A K-16 Perspective., Routledge Publishers. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kanıt ve kanıt türleri, kanıt tarihi ve kanıtın matematikteki rolü |
2. Hafta | Okul matematiğinde kanıt ve öğrenciler için kanıtın rolü |
3. Hafta | Akıl yürütme ve akıl yürütme türleri |
4. Hafta | Akıl yürütme ve kanıtın bilişsel gelişimi |
5. Hafta | Argumentasyon, kanıt ve argümanların sınıflandırılması |
6. Hafta | Akıl yürütme, argümentasyon ve kanıt süreçleri |
7. Hafta | Ara sınav |
8. Hafta | Kanıtlama sürecindeki bilişsel faktörler |
9. Hafta | Kanıtlama sürecindeki duyuşsal faktörler |
10. Hafta | Ortaöğretim, lise ve üniversite düzeyinde kanıt öğretme ve öğrenme |
11. Hafta | Matematik derslerinde akıl yürütme, argümentasyon ve kanıt yeterliklerinin geliştirilmesi |
12. Hafta | Kanıt öğretme ve öğrenme ile ilgili güncel çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi |
13. Hafta | Kanıt öğretme ve öğrenme ile ilgili güncel çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi |
14. Hafta | Kanıt öğretimi için öneriler ve uygulamalar |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 15 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 12 | 6 | 72 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 18 | 18 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 20 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 33 | 92 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur. | X | ||||
2. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, matematik öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir. | X | ||||
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. İlköğretim ve ortaöğretim matematik alanında nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir. | X | ||||
5. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde matematik öğretmenliği alanında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
6. İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim ve ortaöğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. | X | ||||
7. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, matematik öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir. | X | ||||
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur. | X | ||||
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek