MEA611 - MAT. EĞİT. AKIL YÜRÜTME ve KANIT

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MAT. EĞİT. AKIL YÜRÜTME ve KANIT MEA611 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseyok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyesi 
Dersin amacıAkıl yürütme ve matematiksel kanıtlama süreçlerinin incelenmesi ve öğrencilerin kanıtlama ve akıl yürütme becerilerini geliştirmeye yönelik öğrenme-öğretme etkinliklerinin geliştirilmesi  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersin sonunda doktora öğrencileri; 1. Matematiksel kanıtları okumak, anlamak ve oluşturmak için gerekli olan temel kavramları ve akıl yürütme yollarını kavrar
  2. 2. Farklı düzeylerdeki öğrencilerin kanıta yönelik algılarını, kanıtlama biçimlerini ve kanıtlama süreçlerini açıklar
  3. 3. Kanıtlama sürecini etkileyen faktörleri inceler ve değerlendirir.
  4. 4. Öğrencilerde akıl yürütme ve kanıtlamayı geliştirecek önerilerde bulunur.
  5. 5. Öğrencilerde akıl yürütme ve kanıtlama becerilerinin geliştirilmesine yönelik öğrenme-öğretim yöntem ve teknikleri uygular
Dersin içeriğiMatematiksel kanıt kavramı ve kanıt yöntemleri
Öğrencilerin akıl yürütme ve matematiksel kanıtlama süreçleri
Akıl yürütme ve kanıtlama becerilerinin geliştirilmesine yönelik yöntem ve teknikler Farklı sınıf düzeylerinde matematiksel kanıt ve öğretimi
Matematik eğitiminde akıl yürütme ve kanıtlamaya ilişkin yapılmış çalışmalar 
Kaynaklar1.Boero, P. (Edit.) (2007). Theorems in School: From History, Epistemology and Cognition to Classroom Practice, Sense Publishers.
2.Despina, A. S,, Blanton, M. L. & Knuth, E. J. (Edit.) (2009) Teaching and Learning Proof Across the Grades: A K-16 Perspective., Routledge Publishers. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKanıt ve kanıt türleri, kanıt tarihi ve kanıtın matematikteki rolü
2. HaftaOkul matematiğinde kanıt ve öğrenciler için kanıtın rolü
3. HaftaAkıl yürütme ve akıl yürütme türleri
4. HaftaAkıl yürütme ve kanıtın bilişsel gelişimi
5. HaftaArgumentasyon, kanıt ve argümanların sınıflandırılması
6. HaftaAkıl yürütme, argümentasyon ve kanıt süreçleri
7. HaftaAra sınav
8. HaftaKanıtlama sürecindeki bilişsel faktörler
9. HaftaKanıtlama sürecindeki duyuşsal faktörler
10. HaftaOrtaöğretim, lise ve üniversite düzeyinde kanıt öğretme ve öğrenme
11. HaftaMatematik derslerinde akıl yürütme, argümentasyon ve kanıt yeterliklerinin geliştirilmesi
12. HaftaKanıt öğretme ve öğrenme ile ilgili güncel çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi
13. HaftaKanıt öğretme ve öğrenme ile ilgili güncel çalışmaların incelenmesi ve değerlendirilmesi
14. HaftaKanıt öğretimi için öneriler ve uygulamalar
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)150
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler310
Sunum120
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı560
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)12672
Sunum / Seminer Hazırlama11818
Proje000
Ödevler32060
Ara sınavlara hazırlanma süresi12525
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü3392240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur.    X
2. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, matematik öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir.    X
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.    X
4. İlköğretim ve ortaöğretim matematik alanında nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir.    X
5. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde matematik öğretmenliği alanında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir.    X
6. İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim ve ortaöğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.    X
7. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, matematik öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir.    X
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur.    X
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.    X
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek