MEA606 - TEMEL MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN TARİHSEL GELİŞİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TEMEL MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN TARİHSEL GELİŞİMİ | MEA606 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Öğretim Üyesi | |||||
Dersin amacı | Matematiksel kavramların anlamı, içeriği ve tarihsel gelişiminin pedogojik ve matematiksel boyutları ile incelenmesi amaçlanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | (1) Sayılar, analiz, cebir ve geometri alanlarındaki temel matematik kavramları (2) Matematik kavramlarının tarihsel gelişimi (3) Matematik kavramlarının gösterim biçimleri ve kullanımları | |||||
Kaynaklar | (1) Lester, F. K. (Ed.). (2007). Second Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning: A Project of the National Council of Teachers of Mathematics (Vol. 1). IAP. (2) Zembat, İ. Ö., Özmantar, M. F., Bingölbali, E., Şandır, H. ve Delice, A. (2013). Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar. Pegem Akademi Yayınları, Ankara. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kavram nedir? Matematiksel kavram mefhumu |
2. Hafta | Matematikte değişken kavramı |
3. Hafta | Sezgisel ve aksiyomatik açıdan küme kavramı |
4. Hafta | Sayı kavramı ve tarihi gelişimi |
5. Hafta | Fonksiyon kavramı ve türleri |
6. Hafta | Polinom kavramı ve tarihi gelişimi |
7. Hafta | Sonsuzluk kavramı |
8. Hafta | Dizi ve sonsuz toplamın matematiksel anlamı |
9. Hafta | Limit ve süreklilik kavramının tarihsel gelişimi |
10. Hafta | Değişim oranı ve türev kavramı |
11. Hafta | Riemann toplamları ve integral kavramı |
12. Hafta | Matris kavramı ve matematiksel anlamı |
13. Hafta | Lineer cebir yapmak: vektör kavramı ve matematiksel anlamı |
14. Hafta | Geometrik cisimler |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 20 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 5 | 50 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 10 | 20 |
Proje | 1 | 36 | 36 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 43 | 107 | 240 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur. | X | ||||
2. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, matematik öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir. | X | ||||
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | ||||
4. İlköğretim ve ortaöğretim matematik alanında nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir. | X | ||||
5. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde matematik öğretmenliği alanında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
6. İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim ve ortaöğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler. | X | ||||
7. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, matematik öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir. | X | ||||
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur. | X | ||||
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur. | X | ||||
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek