MEA606 - TEMEL MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN TARİHSEL GELİŞİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEMEL MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN TARİHSEL GELİŞİMİ MEA606 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Öğretim Üyesi 
Dersin amacıMatematiksel kavramların anlamı, içeriği ve tarihsel gelişiminin pedogojik ve matematiksel boyutları ile incelenmesi amaçlanmaktadır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. (1) Temel matematiksel kavramları tanımlayabilir.
  2. (2) Matematiksel kavramların gösterim biçimlerini tarihsel gelişimini ve kullanımlarını açıklayabilir.
  3. (3) Temel matematik kavramları hakkındaki öğrenci zorluklarını ve kavram yanılgılarını tanımlayıp, çözüm önerileri sunabilir.
Dersin içeriği(1) Sayılar, analiz, cebir ve geometri alanlarındaki temel matematik kavramları
(2) Matematik kavramlarının tarihsel gelişimi
(3) Matematik kavramlarının gösterim biçimleri ve kullanımları 
Kaynaklar(1) Lester, F. K. (Ed.). (2007). Second Handbook of Research on Mathematics Teaching and Learning: A Project of the National Council of Teachers of Mathematics (Vol. 1). IAP.
(2) Zembat, İ. Ö., Özmantar, M. F., Bingölbali, E., Şandır, H. ve Delice, A. (2013). Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar. Pegem Akademi Yayınları, Ankara. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaKavram nedir? Matematiksel kavram mefhumu
2. HaftaMatematikte değişken kavramı
3. HaftaSezgisel ve aksiyomatik açıdan küme kavramı
4. HaftaSayı kavramı ve tarihi gelişimi
5. HaftaFonksiyon kavramı ve türleri
6. HaftaPolinom kavramı ve tarihi gelişimi
7. HaftaSonsuzluk kavramı
8. HaftaDizi ve sonsuz toplamın matematiksel anlamı
9. HaftaLimit ve süreklilik kavramının tarihsel gelişimi
10. HaftaDeğişim oranı ve türev kavramı
11. HaftaRiemann toplamları ve integral kavramı
12. HaftaMatris kavramı ve matematiksel anlamı
13. HaftaLineer cebir yapmak: vektör kavramı ve matematiksel anlamı
14. HaftaGeometrik cisimler
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum220
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1850
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması14342
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10550
Sunum / Seminer Hazırlama21020
Proje13636
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü43107240

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Konu alan ve pedagojik alan bilgisi açısından temel bilgi ve beceriye sahip olur.    X
2. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, matematik öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanır ve bunların çözümüne yönelik öneriler ve bakış açıları geliştirir.   X 
3. Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.   X 
4. İlköğretim ve ortaöğretim matematik alanında nicel ve nitel araştırmalar yürütebilir.   X 
5. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde matematik öğretmenliği alanında öğrenme ve öğretme alanındaki sorunları fark eder, bilimsel bir araştırma planlaması yapar, veri analizi tekniklerini kullanarak çözüm önerileri geliştirir.    X
6. İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini bireysel farklılıklarını ilköğretim ve ortaöğretim programlarının yaklaşımını ve içeriğini, program geliştirme ilkelerini dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini, öğrenme materyallerini ve en etkili ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini seçerek araştırmalarını düzenler.    X
7. İlköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, matematik öğretmenliği alanında yürütülen yurt içi ve yurt dışı çalışmaları yakından takip eder ve karşılaştırmalı çalışmalar yürütebilir.    X
8. Etkili iletişim becerilerine sahip olur.    X
9. Bilimsel ve mesleki etik değerlerine ve bilincine sahip olur.    X
10. Yaşam boyu öğrenme davranışı ve anlayışı kazanır.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek