ATB689 - GENÇLİK ve AİLE

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
GENÇLİK ve AİLE ATB689 1. Yarıyıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. M. Serhat Öztürk 
Dersin amacıBu ders öğrencilerin, gençler ve aile ile ilgili sahip olması gereken bilgi, beceri ve değerleri kazandırmayı ve öğrencilerin gençlerin sorunlarının çözümünde mesleki görev ve fonksiyonlarını kavramalarını amaçlamaktadır.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ailelerde gençlik dönemine ilişkin gelişim özelliklerini ve gençlik döneminde yaşanan sorunları kavrar, gençlik kuram ve teorilerini öğrenir.
  2. Ailelerde gençlerin sorunlarının çözümünde mesleki görev ve fonksiyonlarını kavrar. 6) Ailelerde gençlerin ihtiyaçlarının karşılanmasına ve sorunlarının çözümlenmesine yönelik projeler üretir.
  3. Ailelerde gençlerin ihtiyaçlarının karşılanmasına ve sorunlarının çözümlenmesine yönelik projeler üretir.
  4. Ailelerde gençlere yönelik çalışmaların önemini tartışır.
  5. Ailelerde gençlere yönelik politikaların geliştirilmesine ilişkin stratejileri kavrar.
Dersin içeriğiGençlik ve Gençlik Tanımları
Türkiye'de ve Dünya'da Gençliğe İlişkin Göstergeler
Ailede Gençlik Dönemi ve Özellikleri
Gençlik Teorileri
Gençlerde Sosyal Sermaye
Gençlik, Popüler Kültür ve Değişen Aile Değerleri
Gençlik ve Teknoloji
Gençlikte Boş Zaman Aktiviteleri
Ailede Gençlik Sorunları
Ailelerde Gençlik Sorunlarına Yönelik Çözüm Önerileri
Aile ve Gençlik Politikaları 
KaynaklarÖztürk, S , Hazer, O . (2016). Youth Perspectives on Intergenerational Solidarity in Families. Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care, 10 (4), 222-232. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/tjfmpc/issue/26376/271095
Mangen DJ, Bengtson VL, Landry PH. Measurement of Intergenerational Relations. Newbury Park, CA: Sage Publications. 1988. p. 234 .
Mangen, D. J., Bengtson, V. L., & Landry, P. H., Jr. (Eds.). (1988). Sage focus editions, Vol. 92. Measurement of intergenerational relations. Thousand Oaks, CA, US: Sage Publications, Inc.
Is Intergenerational Solidarity a Unidimensional Construct? A Second Test of a Formal Model Robert E. L. Roberts Vern L. Bengtson Journal of Gerontology, Volume 45, Issue 1, 1 January 1990, Pages S12?S20.
Diğer Güncel Kaynaklar. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)
Laboratuar
Uygulama
Alan Çalışması
Derse Özgü Staj (Varsa)
Ödevler
Sunum
Projeler
Seminer
Ara Sınavlar
Genel sınav
Toplam
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0
Laboratuvar 0
Uygulama0
Derse özgü staj (varsa)0
Alan Çalışması0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)0
Sunum / Seminer Hazırlama0
Proje0
Ödevler0
Ara sınavlara hazırlanma süresi0
Genel sınava hazırlanma süresi0
Toplam İş Yükü000

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek