ATB689 - GENÇLİK ve AİLE
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
GENÇLİK ve AİLE | ATB689 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Rapor Hazırlama ve/veya Sunma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. M. Serhat Öztürk | |||||
Dersin amacı | Bu ders öğrencilerin, gençler ve aile ile ilgili sahip olması gereken bilgi, beceri ve değerleri kazandırmayı ve öğrencilerin gençlerin sorunlarının çözümünde mesleki görev ve fonksiyonlarını kavramalarını amaçlamaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Gençlik ve Gençlik Tanımları Türkiye'de ve Dünya'da Gençliğe İlişkin Göstergeler Ailede Gençlik Dönemi ve Özellikleri Gençlik Teorileri Gençlerde Sosyal Sermaye Gençlik, Popüler Kültür ve Değişen Aile Değerleri Gençlik ve Teknoloji Gençlikte Boş Zaman Aktiviteleri Ailede Gençlik Sorunları Ailelerde Gençlik Sorunlarına Yönelik Çözüm Önerileri Aile ve Gençlik Politikaları | |||||
Kaynaklar | Öztürk, S , Hazer, O . (2016). Youth Perspectives on Intergenerational Solidarity in Families. Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care, 10 (4), 222-232. Retrieved from http://dergipark.gov.tr/tjfmpc/issue/26376/271095 Mangen DJ, Bengtson VL, Landry PH. Measurement of Intergenerational Relations. Newbury Park, CA: Sage Publications. 1988. p. 234 . Mangen, D. J., Bengtson, V. L., & Landry, P. H., Jr. (Eds.). (1988). Sage focus editions, Vol. 92. Measurement of intergenerational relations. Thousand Oaks, CA, US: Sage Publications, Inc. Is Intergenerational Solidarity a Unidimensional Construct? A Second Test of a Formal Model Robert E. L. Roberts Vern L. Bengtson Journal of Gerontology, Volume 45, Issue 1, 1 January 1990, Pages S12?S20. Diğer Güncel Kaynaklar. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Alan Çalışması | ||
Derse Özgü Staj (Varsa) | ||
Ödevler | ||
Sunum | ||
Projeler | ||
Seminer | ||
Ara Sınavlar | ||
Genel sınav | ||
Toplam | ||
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | ||
Laboratuvar | 0 | ||
Uygulama | 0 | ||
Derse özgü staj (varsa) | 0 | ||
Alan Çalışması | 0 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | ||
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | ||
Proje | 0 | ||
Ödevler | 0 | ||
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | ||
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | ||
Toplam İş Yükü | 0 | 0 | 0 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek