TDE688 - METİNLERARASI İLİŞKİLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
METİNLERARASI İLİŞKİLER TDE688 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri  
Dersin amacıÖğrencinin metinlerarası ilişkiler kuramını öğrenmesini sağlamak, bu kuramla metin çözümlemeyi öğretmek, 19. ve 20. yüzyıl Türk edebiyatında metinlerarası ilişkileri tespit etmek  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Öğrenci -Metinlerarası ilişkiler kuramını öğrenir,
  2. -Bu kuramla metin çözümler,
  3. - 19. ve 20. yüzyıl Türk edebiyatında metinlerarası ilişkileri tespit edebilir.
Dersin içeriğiMetin kavramı üzerine okumalar
Metinlerarası ilişkiler kuramına dair okumalar
19. yüzyıl sonrası Türk edebiyatından metin çözümlemeleri
 
KaynaklarAKTULUM, Kubilay (2000) Metinlerarası İlişkiler, Ankara: Öteki Yayınevi.
AKTULUM, Kubilay (2002) Kopuk Yazı Kopuk Yapıt, Ankara: Öteki Yayınevi.
AKTULUM, Kubilay (2004) Parçalılık/Metinlerarasılık, Ankara: Öteki Yayınevi.
AYATA ŞENÖZ, Canan (2005) Metindilbilim ve Türkçe, İstanbul: Multilingual.
BAHTİN, Mikhail (2001) Karnavaldan Romana: Edebiyat Teorisinden Dil Felsefesine Seçme Yazılar (Çeviren: Cem Soydemir, Derleyen ve Önsöz: Sibel Irzık), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
BARTHES, Roland (1989) Yazının Sıfır Derecesi (Çeviren: Tahsin Yücel), İstanbul: Metis Yayınları.
BARTHES, Roland (2006) Yazı Üzerine Çeşitlemeler Metnin Hazzı (Çeviren: Şule Demirkol), İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
ECO, Umberto (1992) Açık Yapıt (Çeviren: Yakup Şahan), İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
GÖKALP ALPASLAN, Gonca (2002) XIX. Yüzyıl Yazılı Anlatılarında Sözlü Kültür Etkileri, Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
GÖKALP ALPASLAN, Gonca....  

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş, kaynaklar
2. HaftaMetinlerarası ilişkiler kuramı üzerine okumalar
3. HaftaMetinlerarası ilişkiler kuramı üzerine okumalar
4. HaftaMetinlerarası ilişkiler kuramı üzerine okumalar
5. HaftaMetinlerarası ilişkiler kuramı üzerine okumalar
6. Hafta19. yüzyıl Türk edebiyatında metinlerarası ilişkiler: Namık Kemal
7. Hafta19. yüzyıl Türk edebiyatında metinlerarası ilişkiler: Ahmet Mithat
8. HaftaAra sınav
9. Hafta19. yüzyıl Türk edebiyatında metinlerarası ilişkiler: Recaizade Mahmut Ekrem
10. Hafta19. yüzyıl Türk edebiyatında metinlerarası ilişkiler. Halit Ziya
11. Hafta20. yüzyıl Türk edebiyatında metinlerarası ilişkiler: Nazım Hikmet
12. Hafta20. yüzyıl Türk edebiyatında metinlerarası ilişkiler: Yaşar Kemal
13. Hafta20. yüzyıl Türk edebiyatında metinlerarası ilişkiler: Haldun Taner
14. Hafta20. yüzyıl Türk edebiyatında metinlerarası ilişkiler: Behçet Necatigil
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler515
Sunum515
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10330
Sunum / Seminer Hazırlama5840
Proje000
Ödevler5840
Ara sınavlara hazırlanma süresi2510
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü3745180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Yeni Türk edebiyatına ilişkin temel kavramlara, kavramlar arası ilişkilere, temel kuramlara ve kuramların inşa edilme biçim ve yöntemlerine bilgisine hakimdir.    X
2. Yazınsal bir metine çeşitli kuramlarla yaklaşır, değerlendirmelerde bulunur.    X
3. Yazınsal eleştiri yöntemlerine, araştırma tekniklerine ve Türk edebiyatı tarihine hakimdir.    X
4. Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır.     X
5. Disiplinlerarası düşünür, sorgular, yorumlar ve değerlendirir.    X
6. Güncel bilgi ve yaklaşımları takip eder ve bunları eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir.     X
7. Alanına ilişkin sorun tespiti ve çözümünde ekip çalışmasına katılır ve bilgi paylaşımında bulunur.     X
8. Toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik ilkeleri bilir ve bunlara uygun davranır.    X
9. Alan bilgisini mesleki ve gündelik yaşamda kullanır.    X
10. Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine taşıyabilir.    X
11. Yeni Türk edebiyatı ile ilgili kaynakları etkili kullanır.    X
12. Türk kültürüne hakimdir. Yeni Türk edebiyatına zemin hazırlayan tarihi-toplumsal ve sosyal olayları bilir.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek