GRA726 - DİJİTAL MEDYA ve KÜLTÜR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL MEDYA ve KÜLTÜR | GRA726 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 9 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Diğer: Anlatım, tartışma, uygulama/proje çalışması ve sunma. | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof.Özden Pektaş Turgut | |||||
Dersin amacı | Ders kapsamında öğrencinin; dijital medya ve bileşenleri hakkındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme, hedef kitle tarafından etkili ve verimli şekilde kullanımı için gereken parametreleri kavrayabilme, çözüm üretebilmesi hedeflenmektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | İletişim teknolojileri ışığında sürekli gelişim gösteren dijital medyanın gündelik yaşamda yarattığı sosyal değişim, toplumsal ve kurumsal alanlarda kültür ve popüler kültür kavramlarıyla ilişkisi araştırılacaktır. Dijital medya alanına yönelik tasarım süreçleri, içerik oluşturma ve hayata geçirme konularında uygulama örnekleri üzerinden değerlendirmeler yapılacaktır. | |||||
Kaynaklar | Adorno, Theodor W. (2006). Kültür Endüstrisi-Kültür Yönetimi, İstanbul: İletişim Yayınları. Atabek, Ümit (2001). İletişim ve Teknoloji, Ankara, Seçkin Yayıncılık Barnard, Malcolm (2001) Approaches to Understanding Visual Culture, New York: Palgrave Macmillan. Bauman, Zygmunt (1999). Küreselleşme ve Toplumsal Sonuçları, Ayrıntı Yayınları, İstanbul. Becer, Emre. (1999). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Yayınları Binark, Mutlu (2015).Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Creeber, G and Martin, R. (2008) Digital Culture: Understanding New Media, Open University Press. Darley, A. (2000) Visual digital culture. Surface play and spectacle in new media genre New York. Routledge. Feldman, Tony. (1997). An Introduction to Digital Media. London: Routledge Pub. Fidler, Roger (1997). Mediamorphosis: Understanding New Media. California: Pine Forge Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | ||
Laboratuar | ||
Uygulama | ||
Alan Çalışması | ||
Derse Özgü Staj (Varsa) | ||
Ödevler | ||
Sunum | ||
Projeler | ||
Seminer | ||
Ara Sınavlar | ||
Genel sınav | ||
Toplam | ||
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | ||
Laboratuvar | 0 | ||
Uygulama | 0 | ||
Derse özgü staj (varsa) | 0 | ||
Alan Çalışması | 0 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | ||
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | ||
Proje | 0 | ||
Ödevler | 0 | ||
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | ||
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | ||
Toplam İş Yükü | 0 | 0 | 0 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek