GRA726 - DİJİTAL MEDYA ve KÜLTÜR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİJİTAL MEDYA ve KÜLTÜR GRA726 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 9
Önkoşul(lar)-var iseYok
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriDiğer: Anlatım, tartışma, uygulama/proje çalışması ve sunma.    
Dersin sorumlusu(ları)Prof.Özden Pektaş Turgut 
Dersin amacıDers kapsamında öğrencinin; dijital medya ve bileşenleri hakkındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme, hedef kitle tarafından etkili ve verimli şekilde kullanımı için gereken parametreleri kavrayabilme, çözüm üretebilmesi hedeflenmektedir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Medya, teknoloji, tasarım, kültür alanlarından gelen bilgileri bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
  2. Medya ve iletişim teknolojileri ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyebilme.
  3. Dijital medya ve kültür ilişkisinde karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme.
  4. Dijital medyaya yönelik tasarım ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
Dersin içeriğiİletişim teknolojileri ışığında sürekli gelişim gösteren dijital medyanın gündelik yaşamda yarattığı sosyal değişim, toplumsal ve kurumsal alanlarda kültür ve popüler kültür kavramlarıyla ilişkisi araştırılacaktır. Dijital medya alanına yönelik tasarım süreçleri, içerik oluşturma ve hayata geçirme konularında uygulama örnekleri üzerinden değerlendirmeler yapılacaktır. 
KaynaklarAdorno, Theodor W. (2006). Kültür Endüstrisi-Kültür Yönetimi, İstanbul: İletişim Yayınları.
Atabek, Ümit (2001). İletişim ve Teknoloji, Ankara, Seçkin Yayıncılık
Barnard, Malcolm (2001) Approaches to Understanding Visual Culture, New York: Palgrave Macmillan.
Bauman, Zygmunt (1999). Küreselleşme ve Toplumsal Sonuçları, Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
Becer, Emre. (1999). İletişim ve Grafik Tasarım. Ankara: Dost Yayınları
Binark, Mutlu (2015).Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Creeber, G and Martin, R. (2008) Digital Culture: Understanding New Media, Open University Press.
Darley, A. (2000) Visual digital culture. Surface play and spectacle in new media genre New York. Routledge.
Feldman, Tony. (1997). An Introduction to Digital Media. London: Routledge Pub.
Fidler, Roger (1997). Mediamorphosis: Understanding New Media. California: Pine Forge Press.

 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)
Laboratuar
Uygulama
Alan Çalışması
Derse Özgü Staj (Varsa)
Ödevler
Sunum
Projeler
Seminer
Ara Sınavlar
Genel sınav
Toplam
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0
Laboratuvar 0
Uygulama0
Derse özgü staj (varsa)0
Alan Çalışması0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)0
Sunum / Seminer Hazırlama0
Proje0
Ödevler0
Ara sınavlara hazırlanma süresi0
Genel sınava hazırlanma süresi0
Toplam İş Yükü000

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek