POM610 - TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | POM610 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı, Kalite ve Toplam Kalite Yönetimi kavramlarını tanımlayarak Toplam Kalite Yönetimi'nin prensiplerini anlatmaktır. Ayrıca, bu ders kapsamında kalite maliyetleri, istatistiksel kalite kontrolü, ISO 9000 ve altı sigma gibi kalite sistemleri de açıklanmaktadır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kalite kavramı, Toplam Kalite Yönetimi, Toplam Kalite Yönetimi'nin prensipleri, kalite maliyetleri, kalite araçları, istatistiksel kalite kontrol, Toplam Kalite Yönetimi uygulamaları. | |||||
Kaynaklar | - Evans, James, R. and William M. Lindsay, The Management and Control of Quality, Peasron Education Limited, 2014. - Geotsch, David L. ve Stanley Davis, Toplam Kalite Yönetimi -Örgütsel Mükemmellik İçin- Toplam Kaliteye Giriş, Nobel Yayınevi, 2016. - Ömürgönülşen, Mine. Kalite Maliyetlerinin Ölçümü: Gıda Sektöründe Bir Araştıma, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınları, 2008. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Kalite Kavramına Giriş |
2. Hafta | Organizasyonlarda Toplam Kalite Kavramı |
3. Hafta | Kalite Felsefesi ve Genel Çerçevesi |
4. Hafta | Müşteri Tatmini |
5. Hafta | Liderlik ve Stratejik Planlama |
6. Hafta | Sürekli Gelişim ve Yetkilendirme |
7. Hafta | Kalite Maliyetleri |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | İstatistiksel Kalite Kontrol |
10. Hafta | Kalite Araçları |
11. Hafta | Altı Sigma |
12. Hafta | Hizmet Kalitesi |
13. Hafta | Kalite Sistemleri: ISO 9000 ve CE işareti |
14. Hafta | Kıyaslama |
15. Hafta | Kalite Fonksiyon Göçerimi |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 25 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 18 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 10 | 3 | 30 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 15 | 45 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 28 | 28 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 29 | 89 | 185 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar. | X | ||||
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur. | X | ||||
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler. | X | ||||
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder. | X | ||||
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır. | X | ||||
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar. | X | ||||
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | ||||
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir. | X | ||||
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir. | X | ||||
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek