POM606 - TEDARİK ZİNCİRİ ANALİZİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
TEDARİK ZİNCİRİ ANALİZİ POM606 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
 
Dersin sorumlusu(ları)Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıBu dersin sonunda öğrenci tedarik zinciri yönetimi alanında temel kavramları anlayıp kullanabilecek ve kavramsal bir çerçeve içinde temel teknikleri öğrenip bunları kompleks organizasyonların tedarik zinciri problemlerinin çözümünde uygulayabilecektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Ortalama başarılı bir öğrenci; Tedarik Zinciri kavramını açıklayabilir.
  2. Tedarik Zincirindeki performans kriterlerini anlatabilir.
  3. Dağıtım şebekelerinin nasıl tasarlandığını açıklayabilir.
  4. Tedarik zincirinde talep tahmininin nasıl yapıldığını anlatabilir.
  5. Tedarik zincirinde bütünleşik planlamanın nasıl yapıldığını anlatabilir.
  6. Tedarik zincirinde bütünleşik arz ve talebin nasıl planlandığını anlatabilir.
  7. Tedarik zinciri problemleri için kullanılabilecek matematiksel modelleri tanır ve uygulayabilir.
Dersin içeriğiTedarik zincirlerine giriş, Tedarik zincirleri performansı, Tedarik zincirleri performans ölçüm kriterleri, Dağıtım şebekelerinin tasarımı, Tedarik zincirlerinde şebeke tasarımı, Belirsizlik altında şebeke tasarımı, Tedarik zincirleri için talep öngörüsü, Tedarik zincirleri için bütünleşik planlama, Tedarik zincirlerinde arz ve talebin planlanması 
Kaynaklar- Chopra, S., & Meindl, P. (2016). Supply chain management: strategy, planning, and operations. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice-Hall.
- Simchi-Levi, D., Kaminsky, P. & Simchi-Levi, E. (2002). Designing and managing the supply chain: concepts, strategies and case studies. McGraw-Hill Publishing Co.
- Mangan, J., Lalwani, C., Butcher, T., & Javadpour, R. (2012). Supply chain strategies. Global Logistics and Supply Chain Management, second ed. John Wiley & Sons Ltd, Chichester, UK.
- Sanders, N. R. (2012). Supply chain management: A global perspective. J. Wiley & Sons. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaGiriş
2. HaftaTedarik zincirlerine giriş
3. HaftaTedarik zincirleri performansı
4. HaftaTedarik zincirleri performans ölçüm kriterleri
5. HaftaDağıtım şebekelerinin tasarımı
6. HaftaTedarik zincirlerinde ağ tasarımı - I
7. HaftaTedarik zincirlerinde ağ tasarımı - II
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaBelirsizlik altında ağ tasarımı
10. HaftaTedarik zincirleri için talep öngörüsü
11. HaftaTedarik zincirleri için bütünleşik planlama
12. HaftaTedarik zincirlerinde arz ve talebin planlanması
13. HaftaTedarik zincirlerinde koordinasyon
14. HaftaTedarik zincirlerinde bilgi teknolojileri
15. HaftaSürdürülebilir tedarik zinciri yönetimi
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler325
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1860
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)10330
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler31545
Ara sınavlara hazırlanma süresi12828
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü2989185

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar.   X 
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur.   X 
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler.    X
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder.    X
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar.   X 
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır.    X
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.   X 
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar.   X 
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır.   X 
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir.   X 
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir.   X 
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek