POM648 - SEMİNER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | POM648 | 2. Yarıyıl | 0 | 2 | 0 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm öğretim üyeleri | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı; 1) öğrencilere araştırma yöntemleriyle ilgili temel kavram ve teknikler konusunda bilgi vermek, 2) öğrencileri seçtikleri konuyla ilgili araştırma yapabilecek ve tez yazabilecek düzeye getirmektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bu ders araştırma stratejileri, felsefeleri, veri toplama teknikleri, nicel ve nitel very analizi, örnekleme gibi araştırma yönetimleri ile ilgili temel kavram ve konularda öğrencileri gerekli bilgi ve becerileri kazandırmayı hedefleyen yüksek lisans düzeyinde bir derstir. | |||||
Kaynaklar | - Saunders, M., Lewis, P., Thornhill, A. (2007). Research Methods for Business Students, Prentice Hall. - Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem akademi, Ankara - Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 22.Basım. Nobel Yayıncılık, Ankara |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Araştırma Yöntemleri: Genel Kavramlar |
2. Hafta | Araştırma Yöntemleri: Genel Kavramlar, Nedensellik |
3. Hafta | Araştırma Konusunun Belirlenmesi ve Literatür Taraması |
4. Hafta | Literatür Taraması ve Araştırma Yaklaşımının Seçimi |
5. Hafta | Araştırma Etiği & İntihal |
6. Hafta | Ara Sınav |
7. Hafta | Örneklem Seçme |
8. Hafta | İkincil Veri Toplama & Gözlem |
9. Hafta | Görüşme |
10. Hafta | Anket |
11. Hafta | Ara Sınav (Proje Değerlendirmesi & Tartışmaları) |
12. Hafta | Nicel Veri Analizi & Veri Girişi |
13. Hafta | Nicel Veri Analizi, Gruplararası Karşılaştırmalar / Tanımlayıcı İstatistikler |
14. Hafta | Nicel Veri Analizi /Regresyon, Korelasyon ve Faktör Analizi |
15. Hafta | Nitel Veri Analizi |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 15 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 2 | 5 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 1 | 25 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 19 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 8 | 3 | 24 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 2 | 24 | 48 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 26 | 109 | 180 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar. | X | ||||
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur. | X | ||||
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler. | X | ||||
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder. | X | ||||
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır. | X | ||||
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | ||||
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar. | X | ||||
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | ||||
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir. | X | ||||
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir. | X | ||||
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek