BAL610 - BENZETİMSEL DİNAMİK PROGRAMLAMA

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
BENZETİMSEL DİNAMİK PROGRAMLAMA BAL610 2. Yarıyıl 3 0 3 6
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
 
Dersin sorumlusu(ları)İşletme Bölümü Öğretim Üyeleri 
Dersin amacıBu dersin amacı Benzetimsel Dinamik Programlama yaklaşımının ve bu yaklaşım kullanarak çeşitli problemlerin nasıl çözülebileceğinin öğretilmesidir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. * pekiştirmeli öğrenme üzerine temel bilgi sahibidir.
  2. * Benzetimsel Dinamik Programlama algoritmaları kodlayabilir.
  3. * Benzetimsel Dinamik Programlama'da politika içi ve politika dışı kontrol tekniklerini bilir.
Dersin içeriği* Pekiştirmeli öğrenme; artımlı öğrenme; geçici farklarla öğrenme; Sarsa ve Q-öğrenme, Uygunluk İzleri 
KaynaklarPowell, W. B. (2007). Approximate Dynamic Programming: Solving the curses of dimensionality (Vol. 703). John Wiley & Sons.
Sutton, R. S., & Barto, A. G. (2018). Reinforcement learning: An introduction. MIT press. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaPekiştirmeli Öğrenmeye Giriş
2. HaftaYinelemeli Teknikler İçin Kodlama: Dinamik Programlama
3. HaftaYinelemeli Teknikler İçin Kodlama: Monte Carlo Benzetimi
4. HaftaDeğerlendirici Geri Bildirim
5. HaftaArtımlı Öğrenme
6. HaftaArtımlı Öğrenme Algoritması Kodlama
7. HaftaArtımlı Öğrenme Algoritması Kodlama
8. HaftaAra Sınav
9. HaftaGeçici Farklarla Öğrenme
10. HaftaSARSA: Politika İçi Kontrol
11. HaftaQ-Öğrenme: Politika Dışı Kontrol
12. HaftaUygunluk İzleri
13. HaftaBenzetimsel Dinamik Programlama Algoritması Kodlama
14. HaftaBenzetimsel Dinamik Programlama Algoritması Kodlama
15. HaftaGenel Tekrar
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar125
Genel sınav160
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı00
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam0

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14570
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler21428
Ara sınavlara hazırlanma süresi11515
Genel sınava hazırlanma süresi12525
Toplam İş Yükü3262180

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Temel işletme fonksiyonlarına dair etiğe uyan özgün araştırmalar yapar, bulguları tarafsız raporlar.  X  
2. İşletme problemlerini çözmede uygun yazılımı kullanır, yeni yöntem ve yazılımlara adapte olur.  X  
3. Eleştirel bakış açısıyla problemleri saptar, etkili çözümlerle örgütün hedef ve stratejik planlarını belirleyen yöneticilik ve liderlik özellikleri sergiler.  X  
4. Projelerde aktif rol alır, paydaş ilişkilerini saptar, yönlendirir ve motive eder.    X
5. Örgüt içi bilgi akışı ve yönetime dair doğru sözlü ve yazılı iletişim kurar.    X
6. Güncel ve ileri düzey bilgilerini farklı alanlarla ilişkilendirir, sentezler ve analiz, problem çözme, fikir üretme amacıyla özgün şekilde kullanır.    X
7. Araştırma ve öğrenme isteğiyle kendini sürekli geliştirir, edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.  X  
8. Hedeflere yönelik kararlarda, öngörü becerisi ve stratejik düşünme yetisi ile aktif rol oynar.    X
9. Bilgilerini etik değerlere, toplumsal ve evrensel değerlere bağlı, disiplinler arası tutarlılıkla, çevre ve kişilere saygılı, doğru ve güvenli şekilde kullanır.    X
10. İşletmenin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair uzmanlığa sahiptir.    X
11. Problemlere, stratejik ve geniş bir açıdan yaklaşarak, bireysel ve sosyal faydayı gözetir ve bakış açısını sürekli geliştirir.  X  
12. Özgün çalışmalarını paylaşarak güncel bilgileri takip eder ve alanındaki kişilerle bağlantı kurar.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek