FME775 - MATEMATİK EĞİTİMİNDE SOSYO-POLİTİK YAKLAŞIMLAR
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MATEMATİK EĞİTİMİNDE SOSYO-POLİTİK YAKLAŞIMLAR | FME775 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Bu ders ile matematik eğitiminde doktora yapan öğrenciler ile matematiğin ve matematik eğitimin sosyal ve politik boyutları ile ilgili yapılan araştırmaları incelemek ve doktora öğrencilerine bu alanda gerekli alan yazın bilgisini kazandırarak konu ile ilgili araştırma önerisi hazırlayabilmeleri hedeflenmiştir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Matematik eğitiminde alternatif kuram ve yöntemler, matematik eğitiminde eşitlik ve adalet, matematik eğitiminde kimlik, katılım ve güç ilişkileri, politik bir bilgi olarak matematik eğitimi araştırmaları, matematik eğitimi araştırmalarında yapılan ideolojik, kültürel ve tarihsel analizler | |||||
Kaynaklar | de Freitas, E., & Walshaw, M. (2016). Alternative theoretical frameworks for mathematics education research: Theory meets data. Springer. Diaz, J. (2017). The paradox of making in/equality: A cultural history of reforming math for all. New York: Routledge. Doğan, O., & Haser, Ç. (2014). Neoliberal and nationalist discourses in Turkish elementary mathematics education. ZDM, 46(7), 1013-1023. Esmonde, I. (2009). Ideas and identities: Supporting equity in cooperative mathematics learning. Review of Educational Research, 79(2), 1008-1043. Esmonde, I., & Langer-Osuna, J. M. (2013). Power in numbers: Student participation in mathematical discussions in heterogeneous spaces. Journal for Research in Mathematics Education, 44(1), 288-315. Gutiérrez, R. (2013). The sociopolitical turn in mathematics education. Journal for Research in Mathematics Education, 44(1), 37-68. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Tanışma, ders içeriğinin ve beklentilerin paylaşımı |
2. Hafta | Matematik eğitiminde değişen yaklaşımlar, alternatif kuram ve yöntemler |
3. Hafta | Matematik eğitiminde sosyo-politik yaklaşımlara genel bir bakış |
4. Hafta | Politik bir bilgi olarak matematik |
5. Hafta | Matematik eğitiminde eşitlik ve adalet |
6. Hafta | Matematik eğitiminde kimlik ve güç ilişkileri |
7. Hafta | Matematik öğrenme-öğretme ortamlarında katılım ve güç ilişkileri |
8. Hafta | Politik bir bilgi olarak matematik eğitimi araştırmaları |
9. Hafta | Matematik eğitimi araştırmalarının sosyo-politik boyutları I: İdeolojik analizler |
10. Hafta | Matematik eğitimi araştırmalarının sosyo-politik boyutları II: Kültürel ve söylem analizleri |
11. Hafta | Matematik eğitimi araştırmalarının sosyo-politik boyutları III: Tarihsel analizler |
12. Hafta | Araştırma önerisi paylaşımları |
13. Hafta | Araştırma önerisi paylaşımları |
14. Hafta | Araştırma önerisi paylaşımları |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 15 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 15 | 30 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 40 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 17 | 80 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 20 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 15 | 4 | 60 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 60 | 60 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Ödevler | 15 | 5 | 75 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 48 | 192 | 360 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar. | X | ||||
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar. | X | ||||
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. | X | ||||
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur. | X | ||||
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir. | X | ||||
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir. | X | ||||
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular. | X | ||||
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek