FME775 - MATEMATİK EĞİTİMİNDE SOSYO-POLİTİK YAKLAŞIMLAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MATEMATİK EĞİTİMİNDE SOSYO-POLİTİK YAKLAŞIMLAR FME775 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriTartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıBu ders ile matematik eğitiminde doktora yapan öğrenciler ile matematiğin ve matematik eğitimin sosyal ve politik boyutları ile ilgili yapılan araştırmaları incelemek ve doktora öğrencilerine bu alanda gerekli alan yazın bilgisini kazandırarak konu ile ilgili araştırma önerisi hazırlayabilmeleri hedeflenmiştir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. 1. Matematik eğitiminde alternatif kuram ve yöntemler
  2. 2. Matematik eğitiminde eşitlik ve adalet
  3. 3. Matematik eğitiminde kimlik, katılım ve güç ilişkileri
  4. 4. Politik bir bilgi olarak matematik eğitimi araştırmaları
  5. 5. Matematik eğitimi araştırmalarında yapılan ideolojik, kültürel ve tarihsel analizler
  6. 6. Yapılan çalışmalar ışığında araştırma önerisi geliştirebilme
Dersin içeriğiMatematik eğitiminde alternatif kuram ve yöntemler, matematik eğitiminde eşitlik ve adalet, matematik eğitiminde kimlik, katılım ve güç ilişkileri, politik bir bilgi olarak matematik eğitimi araştırmaları, matematik eğitimi araştırmalarında yapılan ideolojik, kültürel ve tarihsel analizler 
Kaynaklarde Freitas, E., & Walshaw, M. (2016). Alternative theoretical frameworks for mathematics education research: Theory meets data. Springer.
Diaz, J. (2017). The paradox of making in/equality: A cultural history of reforming math for all. New York: Routledge.
Doğan, O., & Haser, Ç. (2014). Neoliberal and nationalist discourses in Turkish elementary mathematics education. ZDM, 46(7), 1013-1023.
Esmonde, I. (2009). Ideas and identities: Supporting equity in cooperative mathematics learning. Review of Educational Research, 79(2), 1008-1043.
Esmonde, I., & Langer-Osuna, J. M. (2013). Power in numbers: Student participation in mathematical discussions in heterogeneous spaces. Journal for Research in Mathematics Education, 44(1), 288-315.
Gutiérrez, R. (2013). The sociopolitical turn in mathematics education. Journal for Research in Mathematics Education, 44(1), 37-68.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaTanışma, ders içeriğinin ve beklentilerin paylaşımı
2. HaftaMatematik eğitiminde değişen yaklaşımlar, alternatif kuram ve yöntemler
3. HaftaMatematik eğitiminde sosyo-politik yaklaşımlara genel bir bakış
4. HaftaPolitik bir bilgi olarak matematik
5. HaftaMatematik eğitiminde eşitlik ve adalet
6. HaftaMatematik eğitiminde kimlik ve güç ilişkileri
7. HaftaMatematik öğrenme-öğretme ortamlarında katılım ve güç ilişkileri
8. HaftaPolitik bir bilgi olarak matematik eğitimi araştırmaları
9. HaftaMatematik eğitimi araştırmalarının sosyo-politik boyutları I: İdeolojik analizler
10. HaftaMatematik eğitimi araştırmalarının sosyo-politik boyutları II: Kültürel ve söylem analizleri
11. HaftaMatematik eğitimi araştırmalarının sosyo-politik boyutları III: Tarihsel analizler
12. HaftaAraştırma önerisi paylaşımları
13. HaftaAraştırma önerisi paylaşımları
14. HaftaAraştırma önerisi paylaşımları
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)150
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1530
Sunum110
Projeler140
Seminer00
Ara Sınavlar00
Genel sınav120
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı1780
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı120
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)15460
Sunum / Seminer Hazırlama16060
Proje16060
Ödevler15575
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi16060
Toplam İş Yükü48192360

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.X    
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.    X
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.X    
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.X    
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar.    X
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.    X
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.X    
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.  X  
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir.  X  
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.X    
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.    X
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.    X
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.    X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek