FME771 - MATEMATİK EĞİT. ÖZDÜZENLEYİCİ ÖĞRENME ve ÖĞRETME
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MATEMATİK EĞİT. ÖZDÜZENLEYİCİ ÖĞRENME ve ÖĞRETME | FME771 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | ||||||
Dersin amacı | Bu ders doktora öğrencilerinin özdüzenleyici öğrenme ve öğretme ile ilgili kuramsal bakış açıları ve araştırmalar hakkında bilgi sahibi olmalarını hedeflemektedir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Özdüzenleyici öğrenme ve öğretme ile ilgili kuramsal bakış açıları ve yapılan araştırmalar; özdüzenlemenin öğrenmenin temel elemanları, özdüzenlemeye etki eden faktörler; özdüzenlemenin ölçümü, matematik eğitiminde özdüzenleyici öğrenme ve öğretmeyi destekleyen ortamlar. | |||||
Kaynaklar | Kaynaklar ? Boekaerts, M., & Corno, L. (2005). Self-regulation in the classroom: A perspective on assessment and intervention. Applied Psychology: An International Review, 54, 199-231. ? Butler, D. L. (2003). Structuring instruction to promote self-regulated learning by adolescents and adults with learning disabilities. Exceptionality, 11, 39-60. ? Eccles, J. S., Wigfield, A., Harold, R. D. and Blumenfeld, P. (1993). Age and gender differences in children?s self and task perception during elementary school. Child Development, 64, 830?847. ? Husman, J., McCann, E., & Crowson, H. M. (2000). Volitional strategies and future time perspective: Embracing the complexity of dynamic interactions. International Journal of Educational Research, 33, 777?799. ? Kremer-Hayon, L., & Tillema, H. H. (1999). Self-regulated learning in the context of teacher education. Teaching and Teacher Education, 15, 507?522. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Özdüzenleme ve özdüzenleyici öğrenme |
2. Hafta | Öz-düzenleyici öğrenme ile ilgili kuramsal bakış açıları: Sosyal bilişsel yaklaşımlar |
3. Hafta | Öz-düzenleyici öğrenme ile ilgili kuramsal bakış açıları: Yapılandırmacı yaklaşımlar |
4. Hafta | Öz-düzenleyici öğrenme ile ilgili kuramsal bakış açıları: Sosyal kültürel yaklaşımlar |
5. Hafta | Öz-düzenleyici öğrenmenin bilişsel yapıları (biliş ve üst-biliş, stratejik öğrenme) |
6. Hafta | Öz-düzenleyici öğrenmenin güdüsel bileşenleri (öz-yeterlik, hedef yönelimi, atfetme vb.) |
7. Hafta | Öz-düzenleyici öğrenme ile ilgili kuramsal bakış açıları: İrade gücüne odaklanan yaklaşımlar |
8. Hafta | Öz-düzenleyici öğrenme ile ilgili kuramsal bakış açıları: Fenomenolojik yaklaşımlar |
9. Hafta | Sunumlar (Alan yazın) |
10. Hafta | Öz-düzenleyici öğrenmeyi ölçme |
11. Hafta | Öğretmen öz-düzenlemesi |
12. Hafta | Öz-düzenleyici öğretim |
13. Hafta | Öğretmen eğitimi ve özdüzenleme |
14. Hafta | Araştırma önerisi üzerinde çalışma |
15. Hafta | Araştırma önerisi sunumları |
16. Hafta | Araştırma önerisi sunumları |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 15 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 40 | 80 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 75 | 75 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 21 | 248 | 360 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar. | X | ||||
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar. | X | ||||
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. | X | ||||
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur. | X | ||||
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir. | X | ||||
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir. | X | ||||
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular. | X | ||||
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek