FME770 - MATEMATİK EĞİTİMİNDE ARAŞ. YÖN. ve YAYIN ETİĞİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ARAŞ. YÖN. ve YAYIN ETİĞİ FME770 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 12
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Proje Tasarımı/Yönetimi
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu 
Dersin amacıMatematik eğitiminde araştırma sürecinin incelenmesi, matematik eğitiminde kullanılan başlıca yöntem ve tekniklerin belirlenmesi ve matematik eğitimi araştırmaları yapabilmek için gerekli literatür tarama, veri toplama, verileri analiz etme ve rapor yazma teknikleri konularında yeterli bilgiye sahip olması. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Matematik eğitiminde kullanılan başlıca yöntem ve teknikleri bilir.
  2. Matematik eğitiminde araştırma problemi belirler.
  3. Araştırma problemi ile ilgili literatür taraması yapar
  4. Araştırma problemine uygun yöntemlerle veri toplar.
  5. Verilerin analizlerini uygun yöntemlerle gerçekleştirir.
  6. Analiz sonuçlarını değerlendirir ve uygun teknikler ile bilimsel rapor haline getirir.
Dersin içeriğiMatematik eğitimi araştırmalarına ilişkin temel bilgiler,
bilimsel araştırmanın yapısı, matematik eğitiminde kullanılan bilimsel araştırma yöntemleri, araştırma problemi belirleme, araştırma modelinin ve çalışma grubunun seçimi, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri, verilerin analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması.
 
KaynaklarBüyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008).
Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara PegemA Yayıncılık.
Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Bortz, J.&Döring, N. (2006). Forschungsmethoden und Evaluation. Springer Berlin
Heidelberg.
Robert A. Day. (2000). How to write and publish a scientific paper?. Çeviri: Gülay Aşkar
ALTAY. Ankara: TÜBİTAK.
Yıldırım, A., Şimşek, H. (2000). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaMatematik eğitimi araştırmalarına ilişkin temel bilgiler
2. HaftaBilimsel araştırmanın yapısı
3. HaftaMatematik eğitiminde kullanılan bilimsel yöntemler
4. HaftaAraştırma probleminin oluşturulması
5. HaftaAraştırma modelinin belirlenmesi
6. HaftaÇalışma grubunun seçilmesi
7. HaftaAra Sınav
8. HaftaVeri toplama teknikleri ve araçları
9. HaftaVeri toplama teknikleri ve araçları
10. HaftaVerilerin analiz yöntemleri
11. HaftaVerilerin analiz yöntemleri
12. HaftaElde edilen bulguların yorumlanması
13. HaftaSonuçların rapor haline getirilmesi
14. HaftaAraştırma raporlarının sunulması ve tartışılması
15. HaftaGenel Sınava Hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)150
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler120
Seminer00
Ara Sınavlar120
Genel sınav140
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı560
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı140
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 15 3 45
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama16060
Proje13232
Ödevler15050
Ara sınavlara hazırlanma süresi13030
Genel sınava hazırlanma süresi15353
Toplam İş Yükü34234354

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir.    X
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır.    X
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar.    X
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır.    X
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar.    X
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir.    X
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar.    X
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur.    X
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir.    X
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir.    X
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular.   X 
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar.    X
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur.   X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek