FME770 - MATEMATİK EĞİTİMİNDE ARAŞ. YÖN. ve YAYIN ETİĞİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ARAŞ. YÖN. ve YAYIN ETİĞİ | FME770 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 12 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Matematik eğitiminde araştırma sürecinin incelenmesi, matematik eğitiminde kullanılan başlıca yöntem ve tekniklerin belirlenmesi ve matematik eğitimi araştırmaları yapabilmek için gerekli literatür tarama, veri toplama, verileri analiz etme ve rapor yazma teknikleri konularında yeterli bilgiye sahip olması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Matematik eğitimi araştırmalarına ilişkin temel bilgiler, bilimsel araştırmanın yapısı, matematik eğitiminde kullanılan bilimsel araştırma yöntemleri, araştırma problemi belirleme, araştırma modelinin ve çalışma grubunun seçimi, verilerin toplanması ve veri toplama yöntemleri, verilerin analizi, yorumlanması ve raporlaştırılması. | |||||
Kaynaklar | Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara PegemA Yayıncılık. Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım Bortz, J.&Döring, N. (2006). Forschungsmethoden und Evaluation. Springer Berlin Heidelberg. Robert A. Day. (2000). How to write and publish a scientific paper?. Çeviri: Gülay Aşkar ALTAY. Ankara: TÜBİTAK. Yıldırım, A., Şimşek, H. (2000). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Matematik eğitimi araştırmalarına ilişkin temel bilgiler |
2. Hafta | Bilimsel araştırmanın yapısı |
3. Hafta | Matematik eğitiminde kullanılan bilimsel yöntemler |
4. Hafta | Araştırma probleminin oluşturulması |
5. Hafta | Araştırma modelinin belirlenmesi |
6. Hafta | Çalışma grubunun seçilmesi |
7. Hafta | Ara Sınav |
8. Hafta | Veri toplama teknikleri ve araçları |
9. Hafta | Veri toplama teknikleri ve araçları |
10. Hafta | Verilerin analiz yöntemleri |
11. Hafta | Verilerin analiz yöntemleri |
12. Hafta | Elde edilen bulguların yorumlanması |
13. Hafta | Sonuçların rapor haline getirilmesi |
14. Hafta | Araştırma raporlarının sunulması ve tartışılması |
15. Hafta | Genel Sınava Hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 15 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 1 | 20 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 5 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 15 | 3 | 45 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 60 | 60 |
Proje | 1 | 32 | 32 |
Ödevler | 1 | 50 | 50 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 53 | 53 |
Toplam İş Yükü | 34 | 234 | 354 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine bağlı kalarak alanındaki ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini geliştirir. | X | ||||
2. İleri düzeydeki güncel bilgiler ile kendi bakış açısını birleştirir ve yeni tanımlara ulaşır. | X | ||||
3. Alanının ilişkili olduğu farklı disiplinler ve alt alanları arasında, uzmanlık bilgi ve becerilerini kullanarak karmaşık ilişkiler kurar ve yeni araştırma konuları tasarlar. | X | ||||
4. Uzmanlık bilgilerine yenilerini ekleyerek, araştırmalarında analiz, sentez ve değerlendirmelerde bulunarak yeni, özgün sonuçlara ulaşır. | X | ||||
5. Fen ve matematik alanlar eğitimi ile ilgili yeni bilgileri araştırır ve o bilgileri sınıflandırarak daha ileri düzeyde yeni bir araştırma yapar. | X | ||||
6. Nitel ve nicel araştırma yöntemlerini kullanarak alanında ya da diğer disiplinlerde özgün bir araştırmayı tasarlar ve gerçekleştirir. | X | ||||
7. Farklı fikirler karşısında eleştirel analiz, sentez ve değerlendirme yapar. | X | ||||
8. Geliştirdiği ya da bilinen bir yöntemle alan eğitimi ile ilgili; ulusal ya da uluslararası hakemli bir dergide yayınlanabilir nitelikte; bir makale yapar ve bilimsel araştırmalara katkıda bulunur. | X | ||||
9. Bağımsız ya da ekip üyesi olarak disiplinler arası çalışmalarda yer alır ve özgün çalışmalar gerçekleştirir. | X | ||||
10. Sorun çözme ve karar verme sürecinde yaratıcı ve eleştirel düşünen bir birey olarak, alanı ile ilgili yeni araştırma konuları tasarlar ve bunların çözümü için yeni yöntemler geliştirir. | X | ||||
11. Alanında öğrenme-öğretme sürecini kolaylaştırıcı, bilgi ve becerileri ile öğrencilerine katkı sağlayacak farklı öğretim stratejileri geliştirir ve bu stratejileri uygular. | X | ||||
12. Bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak; alanı ya da diğer disiplinlerin söz konusu olduğu ortamlarda meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
13. Alanı ile ilgili araştırmaları ile diğer tüm çalışmalarında toplumsal ve kültürel farklılıkları dikkate alır, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır ve bu değerlerin ulusal ve uluslararası zeminde her zaman olması gerektiğini savunarak önerilerde bulunur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek