YIS637 - ATIK YÖNETİMİ ve DÖNÜŞÜMÜ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ATIK YÖNETİMİ ve DÖNÜŞÜMÜ | YIS637 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Uzaktan Eğitim | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Diğer: Alan çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm tarafından belirlenecektir. | |||||
Dersin amacı | Atık Yönetimi ve Sürdürülebilirlik Konuları Hakkında Bilgi Vermek | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | a. Atık Yönetim Teknolojileri i. Yüksek Performanslı-Düşük Maliyetli Arıtım Sistemleri ii. En Uygun Arıtım Yöntemi Seçimi b. Atık Depolama Teknikleri i. Evsel ve Endüstriyel Katı Atık Depo Sahalarının Yer Seçimi/Sınıflanması/ Planlanması c. Atıklardan Enerji ve Madde Kazanımı i. Atık Kaynakları, Miktar ve Özellikleri ve Ekonomik Değerleri ii. Geri Kazanım ve DönüşümTeknolojileri iii. Atıkların Ayrılması ve Sınıflandırılması iv. Atıkların Ayrılması Sınıflandırılması Uygulamaları v. Yakma Teknolojileri ve Uygulamaları vi. Atıkların Karboksilasyonu vii. Biyokimyasal Dönüşüm Prosesleri viii. Geri KazanmaTeknolojilerinin Teknik ve Ekonomik Mukayeseleri ix. Geri Kazanma Teknolojileri ve Uygulamaları | |||||
Kaynaklar | Ders Notları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Arıtma Sistemleri |
3. Hafta | Arıtma Sistemleri |
4. Hafta | Arıtma Sistemleri |
5. Hafta | Atık Depolama |
6. Hafta | Atık Depolama |
7. Hafta | 1. Ödev Teslimi |
8. Hafta | Atık Sınıflandırma |
9. Hafta | Atık Dönüşümü |
10. Hafta | Atık Dönüşümü |
11. Hafta | Atık Dönüşümü |
12. Hafta | Atık Dönüşümü |
13. Hafta | 2. Ödev Teslimi |
14. Hafta | Mevcut Dönüşüm Sistemleri |
15. Hafta | Mevcut Dönüşüm Sistemleri |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 80 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 31 | 76 | 184 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik ve fen bilimleri konularında yeterli teorik bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modellemek ve çözmek için kullanır. | X | ||||
2. Karmaşık Yapı İşleri problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3. İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, projeyi ya da süreci tasarlar. | X | ||||
4. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
5. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | ||||
6. Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek