YIS635 - AFET ve KRİZ YÖNETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AFET ve KRİZ YÖNETİMİ | YIS635 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Uzaktan Eğitim | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Diğer: Alan çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm tarafından belirlenecektir. | |||||
Dersin amacı | Afet ve kriz yönetimi konuları hakkında öğrencinin bilgi sahibi olması. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | a. Afet Mevzuatı b. Afet Yönetimi i. Afet Türleri ii. Afet Safhaları iii. Afet Yönetiminde Planlama ve Erken Uyarı iv. Afet ve Kriz v. Kriz Yönetim Aşamaları vi. Kriz Yönetiminde Temel İlkeler vii. Kriz Yönetim Merkezi viii. Kriz Yönetim Planlaması ve Hazırlanış Aşamaları ix. Afetlerle ilgili Kurum ve Kuruluşlar | |||||
Kaynaklar | Afet ve Kriz Yönetimi ders notları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Afet Nedir? |
3. Hafta | Afet Kapsamına Giren Durumlar |
4. Hafta | Afet Mevzuatı |
5. Hafta | Afet Mevzuatı |
6. Hafta | Afet Mevzuatı |
7. Hafta | 1. Ödev Teslimi |
8. Hafta | Kriz Yönetimi |
9. Hafta | Kriz Yönetimi |
10. Hafta | Kriz Yönetimi |
11. Hafta | Kriz Yönetimi |
12. Hafta | Kriz Yönetimi |
13. Hafta | 2. Ödev Teslimi |
14. Hafta | Afet Yönetimi Uygulamaları |
15. Hafta | Afet Yönetimi Uygulamaları |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 80 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 31 | 76 | 184 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik ve fen bilimleri konularında yeterli teorik bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modellemek ve çözmek için kullanır. | X | ||||
2. Karmaşık Yapı İşleri problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3. İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, projeyi ya da süreci tasarlar. | X | ||||
4. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
5. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | ||||
6. Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek