YIS615 - İNŞAAT SEKTÖRÜNDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İNŞAAT SEKTÖRÜNDE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK | YIS615 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 6 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Uzaktan Eğitim | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Diğer: Alan çalışması | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm tarafından belirlenecektir. | |||||
Dersin amacı | Öğrencilere sürdürülebilirlik ve çevresel sorunlar konusunda farkındalık sağlamak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | a. Sürdürülebilirlik i. Çevresel Sürdürülebilirlik ii. Ekonomik Sürdürülebilirlik iii. Sosyal Sürdürülebilirlik b. Sürdürülebilir Mimarlık (Ekolojik Mimarlık) c. Sürdürülebilir Yapım d. Küresel Ölçekte Sürdürülebilir Yapı Endüstrisi e. Ulusal Ölçekte Sürdürülebilir Yapı Endüstrisi i. Yeşil Bina Sertifika Sistemleri (LEED, BREEAM vb) ii. Yürünebilir Sokak iii. Sürdürülebilir Mahalle iv. Kentsel Sürdürülebilirlik | |||||
Kaynaklar | Çevrimiçi Ders Notları |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Giriş |
2. Hafta | Yapı Sektöründen Kaynaklanan Çevresel Sorunlar |
3. Hafta | Yapı Sektöründen Kaynaklanan Çevresel Sorunlar |
4. Hafta | Yapı Sektöründen Kaynaklanan Çevresel Sorunlar |
5. Hafta | Yapı Sektöründe Enerji |
6. Hafta | Yapı Sektöründe Enerji |
7. Hafta | 1. Ödev Teslimi |
8. Hafta | Sürdürülebilir Malzeme |
9. Hafta | Sürdürülebilir Malzeme |
10. Hafta | Sürdürülebilir Yapı |
11. Hafta | Sürdürülebilir Yapı |
12. Hafta | Sürdürülebilir Mimari |
13. Hafta | 2. Ödev Teslimi |
14. Hafta | Yeşil Yapılar |
15. Hafta | Yeşil Yapılar |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 1 | 80 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 2 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 80 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 31 | 76 | 184 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Matematik ve fen bilimleri konularında yeterli teorik bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modellemek ve çözmek için kullanır. | X | ||||
2. Karmaşık Yapı İşleri problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3. İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, projeyi ya da süreci tasarlar. | X | ||||
4. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | ||||
5. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | ||||
6. Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek