GMK654 - İNTERNET CBS ve KONUMSAL TABANLI SERVİSLER
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İNTERNET CBS ve KONUMSAL TABANLI SERVİSLER | GMK654 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Sultan KOCAMAN GÖKÇEOĞLU | |||||
Dersin amacı | CBS-internet entegrasyonu ve konumsal bazlı servisler konularının temelleri, ilkeleri ve yöntemleri hakkında ayrıntılı bilgi ve gelişmiş beceriyi kazandırmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ağ tabanlı CBS nin teorisi ve temelleri. Ağ tabanlı haritalama. Arayüz geliştirme. Coğrafi İşaretleme Dili (GML). İnternette harita servisleri oluşturma yöntemleri. Ağ tabanlı haritalama yazılımları. Mobil ekipmanlar, GPS ve konumsal tabanlı servisler arası iletişim teknikleri. Konumsal verinin internet üzerinden yayılımı. Veri dağıtımı, izleme ve takip. Mobil cihazlarda coğrafi kodlama, harita yönlendirme ve görselleştirme. | |||||
Kaynaklar | - Dynamic and Mobile GIS: Investigating Changes in Space and Time. 2006. CRC Press. - Building Web and Mobile ArcGIS Server Applications with JavaScript | PACKT Books?. 2016. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Ağ tabanlı CBS nin teori ve temelleri |
2. Hafta | Ağ tabanlı haritalama ve Arayüz geliştirme |
3. Hafta | Coğrafi İşaretleme Dili (GML). |
4. Hafta | İnternette harita servisleri oluşturma yöntemleri |
5. Hafta | İnternette harita servisleri oluşturma yöntemleri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Ağ tabanlı haritalama yazılımları |
8. Hafta | Mobil ekipmanlar, GPS ve konumsal tabanlı servisler arası iletişim teknikleri |
9. Hafta | Mobil ekipmanlar, GPS ve konumsal tabanlı servisler arası iletişim teknikleri |
10. Hafta | Konumsal verinin Internet üzerinden yayılımı |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Veri dağıtımı, izleme ve takip |
13. Hafta | Veri dağıtımı, izleme ve takip |
14. Hafta | Mobil cihazlarda coğrafi kodlama, harita yönlendirme ve görselleştirme. |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 14 | 5 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 9 | 45 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 14 | 28 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 36 | 49 | 229 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Çalıştığı bilim alanında bilimsel bir araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme. | X | ||||
2. Araştırma alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların olası kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma. | X | ||||
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olabilme, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme becerisine sahip olma. | X | ||||
4. Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirebilme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulayabilme | X | ||||
5. Yeni ve/veya özgün fikirler ve yöntemler geliştirebilme; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. | X | ||||
6. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulayabilme; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme. | X | ||||
7. Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel sonuçlarını betimleyebilme. | X | ||||
8. Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlayabilme ve uygulayabilme; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleyebilme ve yorumlayabilme. | X | ||||
9. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. | X | ||||
10. Çalışmalarının metodoloji ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak paylaşma. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek