GMK654 - İNTERNET CBS ve KONUMSAL TABANLI SERVİSLER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İNTERNET CBS ve KONUMSAL TABANLI SERVİSLER GMK654 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Sultan KOCAMAN GÖKÇEOĞLU 
Dersin amacıCBS-internet entegrasyonu ve konumsal bazlı servisler konularının temelleri, ilkeleri ve yöntemleri hakkında ayrıntılı bilgi ve gelişmiş beceriyi kazandırmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler,
  2. Ağ tabanlı CBS?nin mimarisini özetler,
  3. Ağ tabanlı CBS için arayüz tasarlar,
  4. Ağ tabanlı harita servisleri geliştirir,
  5. Konumsal bazlı servislerde GPS-CBS entegrasyonunu tanımlar,
  6. Mobil cihazlar için yer-referanslama ve görselleştirme uygulamaları geliştirir.
Dersin içeriğiAğ tabanlı CBS nin teorisi ve temelleri. Ağ tabanlı haritalama. Arayüz geliştirme. Coğrafi
İşaretleme Dili (GML). İnternette harita servisleri oluşturma yöntemleri. Ağ tabanlı
haritalama yazılımları. Mobil ekipmanlar, GPS ve konumsal tabanlı servisler arası iletişim
teknikleri. Konumsal verinin internet üzerinden yayılımı. Veri dağıtımı, izleme ve takip.
Mobil cihazlarda coğrafi kodlama, harita yönlendirme ve görselleştirme. 
Kaynaklar- Dynamic and Mobile GIS: Investigating Changes in Space and Time. 2006. CRC Press.
- Building Web and Mobile ArcGIS Server Applications with JavaScript | PACKT Books?. 2016. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAğ tabanlı CBS nin teori ve temelleri
2. HaftaAğ tabanlı haritalama ve Arayüz geliştirme
3. HaftaCoğrafi İşaretleme Dili (GML).
4. Haftaİnternette harita servisleri oluşturma yöntemleri
5. Haftaİnternette harita servisleri oluşturma yöntemleri
6. HaftaAra sınav
7. HaftaAğ tabanlı haritalama yazılımları
8. HaftaMobil ekipmanlar, GPS ve konumsal tabanlı servisler arası iletişim teknikleri
9. HaftaMobil ekipmanlar, GPS ve konumsal tabanlı servisler arası iletişim teknikleri
10. HaftaKonumsal verinin Internet üzerinden yayılımı
11. HaftaAra sınav
12. HaftaVeri dağıtımı, izleme ve takip
13. HaftaVeri dağıtımı, izleme ve takip
14. HaftaMobil cihazlarda coğrafi kodlama, harita yönlendirme ve görselleştirme.
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar145
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler510
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler5945
Ara sınavlara hazırlanma süresi21428
Genel sınava hazırlanma süresi11616
Toplam İş Yükü3649229

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Çalıştığı bilim alanında bilimsel bir araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme.   X 
2. Araştırma alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların olası kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma.    X
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olabilme, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme becerisine sahip olma.   X 
4. Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirebilme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulayabilme    X
5. Yeni ve/veya özgün fikirler ve yöntemler geliştirebilme; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme.   X 
6. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulayabilme; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme.   X 
7. Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel sonuçlarını betimleyebilme.  X  
8. Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlayabilme ve uygulayabilme; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleyebilme ve yorumlayabilme.    X
9. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme.   X 
10. Çalışmalarının metodoloji ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak paylaşma.   X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek