GMK634 - SAYISAL HARİTALAMA TEKNİKLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
SAYISAL HARİTALAMA TEKNİKLERİ | GMK634 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Saygın ABDİKAN | |||||
Dersin amacı | Uzaktan algılama görüntüleri ve hava fotoğraflarının yorumlanması ve görselleştirilmesi konularının temelleri, ilkeleri ve yöntemleri hakkında ayrıntılı bilgi ve gelişmiş beceriyi kazandırmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Uzaktan algılama görüntüleri ve hava fotoğraflarının yorumlanması ve görselleştirme teknikleri. Haritaların dijital gösterim metotları, sayısallaştırma, stereo-kıymetlendirme ve tarama. Hava ve uzaydan çekilen yüksek çözünürlüklü veri kullanarak harita üretimi proje tasarımı. Raster-taralı haritaların dijital vektörlere dönüştürülmesi. Sayısal yükseklik modelleri, sayısal arazi modelleri (SAM) ve sayısal yüzey modelleri (SYM) arasındaki dönüşümler ve farklı disiplinlerdeki aplikasyonları. | |||||
Kaynaklar | Peterson, G. N. (2020). GIS Cartography: A Guide to Effective Map Design, Third Edition. United States: CRC Press. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Uzaktan algılama görüntüleri ve hava fotoğraflarının yorumlanması |
2. Hafta | Uzaktan algılama görüntüleri ve hava fotoğraflarının yorumlanması |
3. Hafta | Uzaktan algılama görüntüleri ve hava fotoğraflarının görselleştirme teknikleri |
4. Hafta | Haritaların dijital gösterim metotları, sayısallaştırma, stereo-kıymetlendirme ve tarama |
5. Hafta | Haritaların dijital gösterim metotları, sayısallaştırma, stereo-kıymetlendirme ve tarama |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Havadan ve uzaydan çekilen yüksek çözünürlüklü görüntülerden harita üretimi |
8. Hafta | Havadan ve uzaydan çekilen yüksek çözünürlüklü görüntülerden harita üretimi |
9. Hafta | Raster-taralı haritaların dijital vektörlere dönüştürülmesi |
10. Hafta | Sayısal yükseklik modelleri (SYM) |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Sayısal yükseklik modelleri (SYM) |
13. Hafta | Sayısal arazi modelleri ve sayısal yüzey modelleri arasındaki dönüşümler ve farklı disiplinlerdeki aplikasyonları. |
14. Hafta | Sayısal arazi modelleri ve sayısal yüzey modelleri arasındaki dönüşümler ve farklı disiplinlerdeki aplikasyonları. |
15. Hafta | Genel sınava hazırlık |
16. Hafta | Genel Sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 30 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 6 | 10 | 60 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 16 | 32 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 39 | 52 | 236 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Çalıştığı bilim alanında bilimsel bir araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme. | X | ||||
2. Araştırma alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların olası kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma. | X | ||||
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olabilme, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme becerisine sahip olma. | X | ||||
4. Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirebilme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulayabilme | X | ||||
5. Yeni ve/veya özgün fikirler ve yöntemler geliştirebilme; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. | X | ||||
6. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulayabilme; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme. | X | ||||
7. Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel sonuçlarını betimleyebilme. | X | ||||
8. Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlayabilme ve uygulayabilme; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleyebilme ve yorumlayabilme. | X | ||||
9. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. | X | ||||
10. Çalışmalarının metodoloji ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak paylaşma. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek