GMK600_02 - ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
ÖZEL KONULAR GMK600_02 4. Yarıyıl 4 0 0 30
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)İlgili Tez Danışmanı 
Dersin amacıYüksek lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. tez konusu ile ilgili literatür taraması yapabilme,
  2. literatüre dayalı olarak bilgileri düzenleyebilme,
  3. veri toplama aracını geliştirebilme,
  4. araştırma verilerini toplayabilme,
  5. verileri analiz edebilme,
  6. araştırma bulgularını tablolaştırıp yorumlayabilme,
  7. araştırma bulgularından sonuç çıkarabilme ve önerilerde bulunabilme,
  8. araştırmayı raporlaştırabilme ve araştırmayı savunabilme.
Dersin içeriğiTez konusunun belirlenmesi. Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının
yapılması. Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması. Veri toplama aracının
geliştirilmesi. Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması. Veri
toplama aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi. Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. 
KaynaklarTez konusu ile ilgili literatür. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
2. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
3. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
4. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
5. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
6. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
7. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
8. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
9. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
10. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
11. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
12. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
13. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
14. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer150
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)1500500
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi1400400
Toplam İş Yükü2900900

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Çalıştığı bilim alanında bilimsel bir araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme.    X
2. Araştırma alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların olası kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma.    X
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olabilme, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme becerisine sahip olma.    X
4. Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirebilme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulayabilme    X
5. Yeni ve/veya özgün fikirler ve yöntemler geliştirebilme; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme.    X
6. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulayabilme; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme.    X
7. Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel sonuçlarını betimleyebilme.    X
8. Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlayabilme ve uygulayabilme; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleyebilme ve yorumlayabilme.    X
9. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme.    X
10. Çalışmalarının metodoloji ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak paylaşma.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek