GMK601 - SEMİNER

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
SEMİNER GMK601 2. Yarıyıl 0 2 0 4
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüZorunlu 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Uygulama-Alıştırma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)İlgili Tez Danışmanı 
Dersin amacıBu dersin amacı, doktora öğrencilerinin araştırma yapacakları alanla ilgili yeni gelişmeleri izleyip kavraması ve bir rapor hazırlayarak sunması. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. çalıştıkları konu ile ilgili literatür tarayabilir,
  2. araştırma verilerini toplayabilir,
  3. verileri analiz edebilir, yorumlayabilir,
  4. araştırmayı rapor haline getirebilir,
  5. araştırmayı savunabilir.
Dersin içeriğiDönem başında ilgili öğretim üyesi ve öğrenci tarafından çalışma konusu belirlenmesi.
Çalışma konusu ile ilgili literatür taraması yapılması. Veri toplama aracının geliştirilmesi.
Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması. Veri toplama
aracının uygulanması ve bulguların değerlendirilmesi. Araştırma sonuçlarının
raporlaştırılması ve sunumu. 
Kaynaklarİlgili alanda yayınlanmış kitaplar ve süreli yayınlar. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaÇalışma konusunun belirlenmesi
2. HaftaÇalışma konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
3. HaftaÇalışma konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
4. HaftaÇalışma konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması
5. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
6. HaftaVeri toplama aracının geliştirilmesi
7. HaftaVeri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
8. HaftaVeri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması
9. HaftaVeri toplama aracının uygulanması
10. HaftaBulguların değerlendirilmesi
11. HaftaBulguların değerlendirilmesi
12. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
13. HaftaAraştırma sonuçlarının raporlaştırılması
14. HaftaÇalışmanın savunması
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler00
Sunum00
Projeler00
Seminer150
Ara Sınavlar00
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama14228
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14228
Sunum / Seminer Hazırlama13030
Proje000
Ödevler000
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi13030
Toplam İş Yükü3064116

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Çalıştığı bilim alanında bilimsel bir araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme.    X
2. Araştırma alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların olası kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma.    X
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olabilme, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme becerisine sahip olma.    X
4. Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirebilme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulayabilme    X
5. Yeni ve/veya özgün fikirler ve yöntemler geliştirebilme; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme.    X
6. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulayabilme; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme.    X
7. Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel sonuçlarını betimleyebilme.    X
8. Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlayabilme ve uygulayabilme; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleyebilme ve yorumlayabilme.    X
9. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme.    X
10. Çalışmalarının metodoloji ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak paylaşma.     X

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek