GMK694 - UZAKTAN ALGILAMADA ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
UZAKTAN ALGILAMADA ÖZEL KONULAR GMK694 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mustafa TÜRKER 
Dersin amacıUzaktan algılamada algılayıcılar, matematiksel modeller, görüntülerden obje çıkarımı konularının temelleri, ilkeleri ve yöntemleri hakkında ayrıntılı bilgi vermek. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Uzaktan Algılama algılayıcılarının özelliklerini kavrar,
  2. Obje ve algılayıcı arasındaki matematiksel ilişkiyi kurar,
  3. İleri görüntü sınıflandırma tekniklerini özetler,
  4. Görüntü bölütleme yöntemlerini uygular,
  5. Güncel son uygulamaları örnekler.
Dersin içeriğiHavadan ve uzaydan görüntü çeken algılayıcılar, radyometrik kalibrasyon teknikleri,
matematiksel modeller, görüntü sınıflandırması, obje çıkarımı, ortogörüntü
oluşturulması ve segmentasyon konularındaki son gelişmeler. Yapay zeka ve misafir
bilim adamlarının uzmanlık alanları. 
Kaynaklar- Lillesand, T.M. and Kiefer, R.W., 1987. Remote sensing and Image Interpretation, John Wiley.
- Jensen, J. R. Introductory digital image processing a remote sensing perspective, Prentice Hall series in geographic information science.
- Schowengerdt, R. A., 2007. Remote Sensing: Models and Methods for Image Processing, Academic Press.
- Campbell, J.B., 1996. Introduction to Remote Sensing, Taylor & Francis, London.
- Cracknell, P. and Hayes, L. Introduction to remote sensing. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaHavasal ve uzaysal algılayıcılar
2. HaftaRadyometrik kalibrasyon teknikleri
3. HaftaMatematiksel modeller
4. HaftaMatematiksel modeller
5. Haftaİleri görüntü sınıflandırma teknikleri
6. HaftaAra sınav
7. HaftaGörüntülerden nesne çıkarımı
8. HaftaGörüntülerden nesne çıkarımı
9. HaftaOrtogörüntü oluşturulması
10. HaftaSegmentasyon yöntemleri
11. HaftaAra sınav
12. HaftaSegmentasyon yöntemleri
13. HaftaSegmentasyon yöntemleri
14. HaftaYapay zeka ve misafir bilim adamlarının uzmanlık alanları.
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler615
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar230
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama212
Proje000
Ödevler61060
Ara sınavlara hazırlanma süresi21632
Genel sınava hazırlanma süresi11616
Toplam İş Yükü3952236

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Çalıştığı bilim alanında bilimsel bir araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme.   X 
2. Araştırma alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların olası kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma.    X
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olabilme, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme becerisine sahip olma.   X 
4. Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirebilme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulayabilme   X 
5. Yeni ve/veya özgün fikirler ve yöntemler geliştirebilme; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme.   X 
6. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulayabilme; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme.   X 
7. Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel sonuçlarını betimleyebilme.  X  
8. Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlayabilme ve uygulayabilme; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleyebilme ve yorumlayabilme.    X
9. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme.  X  
10. Çalışmalarının metodoloji ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak paylaşma.   X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek