GMK692 - MÜHENDİSLİK ÖLÇMELERİNDE ÖZEL KONULAR

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
MÜHENDİSLİK ÖLÇMELERİNDE ÖZEL KONULAR GMK692 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Sorun/Problem Çözme
 
Dersin sorumlusu(ları)Doç. Dr. Berkay BAHADUR 
Dersin amacıMühendislik ölçmeleri alanındaki güncel ve özel konuların lisansüstü düzeyinde verilmesi. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. mühendislik ölçmeleri alanındaki güncel gelişmelerden haberdardır,
  2. konu ile ilgili güncel literatürü takip eder, anlar, öğrendiklerini tartışır,
  3. konu ile ilgili yöntem, algoritma vb. öğrenir ve geliştirir,
  4. konu ile ilgili literatür taraması, sunum ve araştırma yapar.
Dersin içeriğiMühendislik ölçmeleri alanında lisans üstü düzeydeki güncel ve özel konular. 
Kaynaklar- Ghilani, C. D and Wolf, P. R. (2015). Elementary surveying: An introduction to geomatics,
- Schofield W, Breach M (2007) Engineering Surveying. Sixth Edition,
- Kavanagh, B.F., ?Surveying: Principles and Applications, Upper Saddle River, N.J. : Prentice Hall, c2006,
- Anderson, J and Mikhail, E. (1997). Surveying: Theory and Practice. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
2. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
3. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
4. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
5. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
6. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
7. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
8. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
9. HaftaAra sınav
10. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
11. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
12. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
13. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
14. Haftaİlgili öğretim üyesi tarafından belirlenecektir.
15. HaftaGenel sınava hazırlık
16. HaftaGenel Sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler210
Sunum00
Projeler110
Seminer00
Ara Sınavlar130
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı050
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı050
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14684
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje14040
Ödevler2510
Ara sınavlara hazırlanma süresi12020
Genel sınava hazırlanma süresi14040
Toplam İş Yükü33114236

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Çalıştığı bilim alanında bilimsel bir araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme.    X
2. Araştırma alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların olası kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma.    X
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olabilme, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme becerisine sahip olma.    X
4. Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirebilme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulayabilme   X 
5. Yeni ve/veya özgün fikirler ve yöntemler geliştirebilme; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme.   X 
6. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulayabilme; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme.   X 
7. Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel sonuçlarını betimleyebilme.   X 
8. Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlayabilme ve uygulayabilme; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleyebilme ve yorumlayabilme.    X
9. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme.   X 
10. Çalışmalarının metodoloji ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak paylaşma.    X 

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek