GMK657 - İLERİ COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ COĞRAFİ BİLGİ SİSTEMLERİ | GMK657 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma Proje Tasarımı/Yönetimi | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Doç. Dr. Berk ANBAROĞLU | |||||
Dersin amacı | Coğrafi bilgi sistemleri, uygulamaları ve bileşenleri, coğrafi veri yapıları, ilkeleri, yönetimi, ileri analizler ve veri değişimi hakkında ayrıntılı bilgi ve gelişmiş beceriyi kazandırmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Veri girdi teknikleri. Veri yapıları ve modelleri. Veri kalitesi ve belirsizlik. Konumsal veri yönetimi. Veritabanı yönetim sistemleri. SQL ve ilişkisel veritabanları, Datum ve Projeksiyonlar, Sayısallaştırma, DEM üretimi, Referanslama, İleri konumsal veri analizleri. Ağ analizleri. CBS?de hata kaynakları. Veri değişimi ve standartlar. | |||||
Kaynaklar | Geographic Information Science and Systems 4e; Longley, Goodchild, Maquire, Rhind; Wiley, 2015 |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Veri girdi teknikleri |
2. Hafta | Veri yapıları ve modelleri |
3. Hafta | Veri kalitesi ve belirsizlik |
4. Hafta | Konumsal veri yönetimi |
5. Hafta | Veritabanı yönetim sistemleri |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | SQL ve ilişkisel veritabanları |
8. Hafta | DEM üretimi |
9. Hafta | Datum ve Projeksiyonlar |
10. Hafta | Sayısallaştırma ve Referanslama |
11. Hafta | İleri konumsal veri analizleri: Netwok, Tampon, Örtüşme |
12. Hafta | İleri konumsal veri analizleri: Netwok, Tampon, Örtüşme |
13. Hafta | İleri konumsal veri analizleri: Netwok, Tampon, Örtüşme |
14. Hafta | CBS' de hata kaynakları. Veri değişimi ve standartlar. |
15. Hafta | Final sınavına hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 0 |
Laboratuar | 14 | 5 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 10 |
Sunum | 1 | 5 |
Projeler | 1 | 10 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 35 | 132 | 233 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Çalıştığı bilim alanında bilimsel bir araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme. | X | ||||
2. Araştırma alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların olası kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma. | X | ||||
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olabilme, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme becerisine sahip olma. | X | ||||
4. Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirebilme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulayabilme | X | ||||
5. Yeni ve/veya özgün fikirler ve yöntemler geliştirebilme; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. | X | ||||
6. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulayabilme; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme. | X | ||||
7. Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel sonuçlarını betimleyebilme. | X | ||||
8. Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlayabilme ve uygulayabilme; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleyebilme ve yorumlayabilme. | X | ||||
9. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. | X | ||||
10. Çalışmalarının metodoloji ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak paylaşma. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek