GMK632 - DİJİTAL FOTOGRAMETRİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
DİJİTAL FOTOGRAMETRİ GMK632 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 8
Önkoşul(lar)-var ise-
Dersin Diliİngilizce
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Soru-Yanıt
Uygulama-Alıştırma
 
Dersin sorumlusu(ları)Prof. Dr. Mustafa TÜRKER 
Dersin amacıDijital fotogrametri, fotogrametride dijital görüntü yapısı konullarının temelleri, ilkeleri ve yöntemleri hakkında ayrıntılı bilgi ve gelişmiş beceriyi kazandırmak. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Analitik ve Digital fotogrametriyi ayırt eder,
  2. Demet dengelemesinin temellerini tanımlar,
  3. Digital fotogrametrinin kullanım ve üretim tekniklerini özümser,
  4. Bilgisayarla görme ve düzenleme yetisi kazanır,
  5. Görüntü ön işlemlerini sıralar,
  6. Sayısal modelleme yazılımları ile tecrübe kazanarak yükseklik modelleri, ortofoto ve 3B modelleri üretir.
Dersin içeriğiAnalitik fotogrametrinin temelleri. Demet dengelemesinin temelleri. Dijital fotogrametrinin temelleri. Dijital görüntülerin elde edilmesi. Dijital görüntülerin ön işlemeleri. Nokta, çizgi, alan çıkarımı. Görüntü sınıflandırma. Görüntü eşleme. Sayısal arazi modeli oluşturma. Ortofoto oluşturma. Bilgisayarla görme. Sayısal haritalama yöntemleri. 
Kaynaklar- Photogrammetry lecture notes, Cevdet Coşkun Aydın, 2015.
- Photogrammetry Vol: I,II, Karl Kraus, Dümmler&Verlag, 1993.
- Digital Photogrammetry, Volume I: Background, Fundamentals, Automatic Orientation Procedures, Schenk, T., Terra Science, U.S.A., 1999.
- Digital Photogrammetry - A Practical Course, Linder, W., Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg, 2006. 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaAnalitik ve dijital fotogrametrinin temelleri.
2. HaftaDijital görüntülerin elde edilmesi
3. HaftaDijital görüntü ön işleme
4. HaftaDijital görüntü ön işleme
5. HaftaGörüntü yöneltme
6. HaftaAra sınav
7. HaftaGörüntü yöneltme
8. HaftaGörüntü eşleme
9. HaftaGörüntü eşleme
10. HaftaSayısal arazi modeli oluşturma
11. HaftaAra sınav
12. HaftaOrtofoto oluşturma
13. HaftaOrtofoto oluşturma
14. HaftaSayısal haritalama yöntemleri
15. HaftaFinale hazırlık
16. HaftaFinal Sınavı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)145
Laboratuar00
Uygulama15
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler520
Sunum00
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)14798
Sunum / Seminer Hazırlama000
Proje000
Ödevler5945
Ara sınavlara hazırlanma süresi21836
Genel sınava hazırlanma süresi11818
Toplam İş Yükü3655239

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Çalıştığı bilim alanında bilimsel bir araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme.  X  
2. Araştırma alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların olası kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma.    X
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olabilme, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme becerisine sahip olma.   X 
4. Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirebilme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulayabilme   X 
5. Yeni ve/veya özgün fikirler ve yöntemler geliştirebilme; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme.   X 
6. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulayabilme; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme.   X 
7. Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel sonuçlarını betimleyebilme.  X  
8. Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlayabilme ve uygulayabilme; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleyebilme ve yorumlayabilme.    X
9. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme.  X  
10. Çalışmalarının metodoloji ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak paylaşma.   X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek