GMK632 - DİJİTAL FOTOGRAMETRİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
DİJİTAL FOTOGRAMETRİ | GMK632 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 8 |
Önkoşul(lar)-var ise | - | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Soru-Yanıt Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Mustafa TÜRKER | |||||
Dersin amacı | Dijital fotogrametri, fotogrametride dijital görüntü yapısı konullarının temelleri, ilkeleri ve yöntemleri hakkında ayrıntılı bilgi ve gelişmiş beceriyi kazandırmak. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Analitik fotogrametrinin temelleri. Demet dengelemesinin temelleri. Dijital fotogrametrinin temelleri. Dijital görüntülerin elde edilmesi. Dijital görüntülerin ön işlemeleri. Nokta, çizgi, alan çıkarımı. Görüntü sınıflandırma. Görüntü eşleme. Sayısal arazi modeli oluşturma. Ortofoto oluşturma. Bilgisayarla görme. Sayısal haritalama yöntemleri. | |||||
Kaynaklar | - Photogrammetry lecture notes, Cevdet Coşkun Aydın, 2015. - Photogrammetry Vol: I,II, Karl Kraus, Dümmler&Verlag, 1993. - Digital Photogrammetry, Volume I: Background, Fundamentals, Automatic Orientation Procedures, Schenk, T., Terra Science, U.S.A., 1999. - Digital Photogrammetry - A Practical Course, Linder, W., Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg, 2006. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Analitik ve dijital fotogrametrinin temelleri. |
2. Hafta | Dijital görüntülerin elde edilmesi |
3. Hafta | Dijital görüntü ön işleme |
4. Hafta | Dijital görüntü ön işleme |
5. Hafta | Görüntü yöneltme |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Görüntü yöneltme |
8. Hafta | Görüntü eşleme |
9. Hafta | Görüntü eşleme |
10. Hafta | Sayısal arazi modeli oluşturma |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Ortofoto oluşturma |
13. Hafta | Ortofoto oluşturma |
14. Hafta | Sayısal haritalama yöntemleri |
15. Hafta | Finale hazırlık |
16. Hafta | Final Sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 5 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 9 | 45 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 18 | 36 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 36 | 55 | 239 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Çalıştığı bilim alanında bilimsel bir araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme ve yorumlayabilme. | X | ||||
2. Araştırma alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların olası kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibi olma. | X | ||||
3. Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olabilme, gerektiğinde bunları inceleme ve öğrenme becerisine sahip olma. | X | ||||
4. Mühendislik problemlerini kurgulayabilme, çözmek için yöntem geliştirebilme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulayabilme | X | ||||
5. Yeni ve/veya özgün fikirler ve yöntemler geliştirebilme; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirebilme. | X | ||||
6. Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilme ve uygulayabilme; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme. | X | ||||
7. Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel sonuçlarını betimleyebilme. | X | ||||
8. Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlayabilme ve uygulayabilme; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümleyebilme ve yorumlayabilme. | X | ||||
9. Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme. | X | ||||
10. Çalışmalarının metodoloji ve sonuçlarını, ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak paylaşma. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek