KPR775 - KANSER ve KARDİYOPULMONER REHABİLİTASYON
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
KANSER ve KARDİYOPULMONER REHABİLİTASYON | KPR775 | Güz | 3 | 2 | 4 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Uygulama-Alıştırma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Prof. Dr. Deniz İnal İnce, Prof. Dr. Melda Sağlam, Prof. Dr. Naciye Vardar Yağlı, Doç. Dr. Ebru Çalık Kütükcü, Doç. Dr. Aynur Demirel | |||||
Dersin amacı | Kanserli bireylerde uygulanan kardiyopulmoner rehabilitasyon yaklaşımları konusu kapsamlı olarak incelenecektir. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Kanser tanımı, patofizyolojisi, tanısı ve tedavisi; kanserli hastalarda klinik izlem, kardiyopulmoner rehabilitasyon değerlendirme yöntemleri ve uygulamaları | |||||
Kaynaklar | 1. ACSM's Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 8th ed. China: Lippincott Williams & Wilkins; 2010. 2. Nieman D. Exercise testing & prescription. 7th ed. McGraw-Hill Humanities/ Social Sciences/ Languages, 2010. 3. ACSM's Resource Manual for Guidelines for Exercise Testing and Prescription. 6th ed. United States: Lippincott Williams & Wilkins; 2010. 4. Wasserman K, Hansen JE, Sue DY, Stringer WW, Sietsema K, Sun XG, Whipp BJ. Principles of Exercise Testing and Interpretation: Including Pathophysiology and Clinical Applications. 5th ed. China: Lippincott Williams & Wilkins; 2011. 5. Hacettepe Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS) |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin içeriği ve tanımlanması |
2. Hafta | Kanserin tanımlanması |
3. Hafta | Kanserin patofizyolojisi |
4. Hafta | Kanserli hastalarda risk faktörlerinin ve vücut sistemlerinin değerlendirilmesi |
5. Hafta | Kanser ile ilişkili kardiyopulmoner problemlerin belirlenmesi |
6. Hafta | Kanserde tanı ve tedavi yöntemleri |
7. Hafta | Kanserli bireylerde egzersizin etkileri ve egzersiz ile ilgili öneriler |
8. Hafta | Ara Sınav |
9. Hafta | Kanserli hastalarda kardiyopulmoner rehabilitasyon değerlendirmesi |
10. Hafta | Kanserli hastalarda hastane içi dönemde kardiyopulmoner rehabilitasyon |
11. Hafta | Kanserli hastalarda hastane dışı dönemde kardiyopulmoner rehabilitasyon |
12. Hafta | Kanserli hastalarda hastane dışı dönemde kardiyopulmoner rehabilitasyon |
13. Hafta | Kanserli hastalarda yaşam stili modifikasyonları ve uzun süreli takip |
14. Hafta | Kanserli çocuklarda kardiyopulmoner rehabilitasyon değerlendirmeleri |
15. Hafta | Kanserli çocuklarda kardiyopulmoner rehabilitasyon uygulamaları |
16. Hafta | Final sınavı |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 5 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 10 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 5 |
Sunum | 14 | 5 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 50 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 14 | 6 | 84 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 8 | 8 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 72 | 40 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Kardiopulmoner Rehabilitasyon alanında klinik uygulamalara ve akademik çalışmalara yön verecek yeni bilgiyi, eğitim ve öğretim materyallerini üretir, özgün araştırma planlar, yapar, yürütür, uygun istatistiksel yöntemleri kullanır, analiz ve rapor eder. | X | ||||
2. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanının gerektirdiği güncel teknolojik araçları kullanarak yaptığı bilimsel araştırma sonucunda elde ettiği kanıt düzeyindeki bilgiyi klinik uygulamalarına aktarır, sonuçlarını ulusal ve uluslar arası hakemli dergilerde yayınlar, kardiopulmoner rehabilitasyon alanı ile ilgili bilimsel toplantılarda sunum yapar. | X | ||||
3. Araştırmalarını yapma ve yayınlanma sürecinde etik standartlara bağlılık gösterir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirir. | |||||
4. Kardiopulmoner rehabilitasyon alanındaki güncel bilgiyi toplum yararına kullanır, toplum sağlığını geliştirmede ulusal ve uluslar arası düzeyde üretilen politikalara katkı sağlar. | X | ||||
5. Eğitim-öğretim ve danışmanlık alanında program ve yaratıcı çözümler geliştirebilen nitelikli bilgi ve beceri birikimine sahip olarak çalışır. | |||||
6. En az bir yabancı dili kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak akademik ve profesyonel çevrelerde eş düzeyde iletişim kurar. | |||||
7. Akademik ve bilimsel ortamlarda disiplinler arası lider ve yönetici konumunda planlama, uygulama ve görev dağılımı yapabilir; çatışmaları çözme becerisine sahiptir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek