TRO702 - ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | TRO702 | 2. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | Öğrencilerin eğitim araştırmalarını bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmelerini ve raporlaştırmalarını sağlamaktır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Bilimsel araştırmanın doğası, bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlar: araştırma problemi; değişenler ve hipotezler, alanyazın tarama; tanımlar; sınırlılıklar, etik ilkeler. Araştırma yöntemi (Nicel araştırma yöntemi: deneysel araştırma, betimsel araştırma, Tekil tarama, İlişkisel tarama, nedensel araştırmalar; Nicel araştırma yöntemi: Bilimsel Yöntemin Aşamaları, Nitelikleri, Dayandığı Sayıltılar) Araştırma Süreçleri ve Teknikleri, Evren ve Örneklem (Denekler, materyal), Veri Toplama Araçları, Veri Analizi, Bulgular, Tartışma, Sonuç, Öneriler ve Özet, Kaynakça, Ekler. | |||||
Kaynaklar | Büyüköztürk, Ş. ve diğerleri (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Pegem A Yayıncılık, 1. Baskı. Fraenkel, J.R., & Wallen, N.E. (2009). How to design and evaluate research in education. 7th edition, New York, USA: The McGraw-Hill Companies, Inc. Karasar, N. (2006). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yay. Osborne, J.W. (2008). Best Practices in Quantitative Methods. USA: Sage publications. Osborne, J.W. (2008). Best Practices in Data Cleaning. USA: Sage publications. Srinagesh, K. (2005). The Principles of Experimental Research, USA: Butterworth-Heinemann, 1st edition. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Dersin tanıtılması, giriş, temel kavramlar |
2. Hafta | Bilimsel araştırmanın doğası |
3. Hafta | Bilimsel araştırma ile ilgili Temel Kavramlar: araştırma problemi; değişenler ve hipotezler, alanyazın tarama; tanımlar; sınırlılıklar, etik ilkeler. |
4. Hafta | Araştırma yöntemi (Nitel araştırma yöntemi: deneysel araştırma, betimsel araştırma, tekil tarama, ilişkisel tarama, nedensel araştırmalar; nicel araştırma yöntemi) |
5. Hafta | Araştırma yöntemi (Nitel araştırma yöntemi: deneysel araştırma, betimsel araştırma, tekil tarama, ilişkisel tarama, nedensel araştırmalar; nicel araştırma yöntemi) |
6. Hafta | Bilimsel yöntemin aşamaları, nitelikleri, dayandığı sayıltılar |
7. Hafta | Evren ve örneklem |
8. Hafta | Ara sınav |
9. Hafta | Veri toplama araçları |
10. Hafta | Veri toplama araçları |
11. Hafta | Veri analizi |
12. Hafta | Veri analizi |
13. Hafta | Bulgular |
14. Hafta | Tartışma, sonuç, kaynakça yazımı |
15. Hafta | Genel değerlendirme |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 14 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 21 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Genel sınav | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 143 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 40 | 120 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 1 | 30 | 30 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 163 | 152 | 258 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. 1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Türkçe eğitimi alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. | X | ||||
2. 2. Türkçe eğitimi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | ||||
3. 3. Türkçe eğitimi alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir. | X | ||||
4. 4. Türkçe eğitimi alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir konuyu araştırabilir. | X | ||||
5. 5. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | X | ||||
6. 6. Türkçe eğitimi ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanabilir. | X | ||||
7. 7. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir. | X | ||||
8. 8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Türkçe eğitimi alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
9. 9. Uzman kişiler ile Türkçe eğitimi alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. | X | ||||
10. 10. Türkçe eğitimi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilir. | X | ||||
11. 11. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilir. | X | ||||
12. 12. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek