TRO713 - 21.YÜZYIL BECERİLERİ ve TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
21.YÜZYIL BECERİLERİ ve TÜRKÇE ÖĞRETİMİ | TRO713 | Herhangi Yarıyıl/Yıl | 3 | 0 | 3 | 10 |
Önkoşul(lar)-var ise | ||||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma Soru-Yanıt Takım/Grup Çalışması Rapor Hazırlama ve/veya Sunma Beyin Fırtınası | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Bölüm Sorumlusu | |||||
Dersin amacı | 21. yüzyıl insanının sahip olması gereken beceriler ve yetkinlikleri tanıtmak ve bunların Türkçe eğitimindeki uygulanışını göstermek. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | 21. Yüzyıl becerileri ve Türkçe öğretimi ilişkisi, 21. Yüzyıl becerilerinin öğretimi, Yaşam ve Kariyer Becerileri, Esneklik ve Uyum, Girişimcilik ve Özyönetim, Sosyal ve Kültürlerarası Beceriler, Üretkenlik ve Hesap Verebilirlik, Liderlik ve Sorumluluk, Öğrenme ve Yenilikçilik Becerileri, Eleştirel Düşünme, İletişim, İş Birliği, Yaratıcılık, Bilgi, Medya ve Teknoloji Becerileri, Bilgi Okuryazarlığı, Medya Okuryazarlığı, BİT (Bilgi, İletişim ve Teknoloji) Okuryazarlığı | |||||
Kaynaklar | Lai, E. R., & Viering, M. (2012). Assessing 21st Century Skills: Integrating Research Findings. Vancouver, B.C.: National Council on Measurement in Education. Trilling, B & Fadel, C. (2009) 21st Century Skills, Jossey-Bass, San Fransisco USA Bilici, İ.E. (2018) Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi, Nobel Yay. Ankara |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | 21. Yüzyıl becerileri |
2. Hafta | 21. Yüzyıl becerileri ve dil becerileri ilişkisi |
3. Hafta | 21. Yüzyıl becerileri ve Türkçe eğitimi ilişkisi |
4. Hafta | Türkçe Dersi Öğretim Programı ve 21. Yüzyıl becerileri |
5. Hafta | Yaşam ve Kariyer Becerileri: Esneklik ve Uyum Becerileri |
6. Hafta | Yaşam ve Kariyer Becerileri: Girişimcilik ve Özyönetim Becerileri |
7. Hafta | Yaşam ve Kariyer Becerileri: Sosyal ve Kültürlerarası Becerileri |
8. Hafta | Yaşam ve Kariyer Becerileri: Üretkenlik ve Hesap Verebilirlik |
9. Hafta | Yaşam ve Kariyer Becerileri: Liderlik ve Sorumluluk |
10. Hafta | Öğrenme ve Yenilikçilik Becerileri: Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme |
11. Hafta | Öğrenme ve Yenilikçilik Becerileri: İletişim ve İşbirliği |
12. Hafta | Öğrenme ve Yenilikçilik Becerileri: Yaratıcılık ve yenilikçilik |
13. Hafta | Dijital Beceriler: Bilgi Okuryazarlığı |
14. Hafta | Dijital Beceriler: Medya Okuryazarlığı |
15. Hafta | Dijital Beceriler: BİT (Bilgi, İletişim ve Teknoloji) Okuryazarlığı |
16. Hafta | Genel değerlendirme |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 30 |
Sunum | 2 | 30 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 2 | 40 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 |
Genel sınav | 0 | 0 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 100 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 4 | 37 | 148 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 11 | 110 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 28 | 51 | 300 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. 1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Türkçe eğitimi alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. | X | ||||
2. 2. Türkçe eğitimi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | ||||
3. 3. Türkçe eğitimi alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir. | X | ||||
4. 4. Türkçe eğitimi alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir konuyu araştırabilir. | X | ||||
5. 5. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. | X | ||||
6. 6. Türkçe eğitimi ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanabilir. | X | ||||
7. 7. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir. | X | ||||
8. 8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Türkçe eğitimi alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir. | X | ||||
9. 9. Uzman kişiler ile Türkçe eğitimi alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. | X | ||||
10. 10. Türkçe eğitimi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilir. | X | ||||
11. 11. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilir. | X | ||||
12. 12. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilir. | X |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek