TRO713 - 21.YÜZYIL BECERİLERİ ve TÜRKÇE ÖĞRETİMİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
21.YÜZYIL BECERİLERİ ve TÜRKÇE ÖĞRETİMİ TRO713 Herhangi Yarıyıl/Yıl 3 0 3 10
Önkoşul(lar)-var ise
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
Soru-Yanıt
Takım/Grup Çalışması
Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
Beyin Fırtınası
 
Dersin sorumlusu(ları)Bölüm Sorumlusu  
Dersin amacı21. yüzyıl insanının sahip olması gereken beceriler ve yetkinlikleri tanıtmak ve bunların Türkçe eğitimindeki uygulanışını göstermek.  
Dersin öğrenme çıktıları
  1. Yirmi birinci yüzyıl becerilerini kavrar.
  2. Yirmi birinci yüzyıl becerileri ile dil becerileri arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
  3. Yirmi birinci yüzyıl becerilerini geliştirmeye yönelik etkinlik tasarlar.
  4. Türkçe eğitimi çerçevesinde 21. Yüzyıl becerilerini geliştirmeye yönelik öğretim sürecini değerlendirir.
Dersin içeriği21. Yüzyıl becerileri ve Türkçe öğretimi ilişkisi, 21. Yüzyıl becerilerinin öğretimi, Yaşam ve Kariyer Becerileri, Esneklik ve Uyum, Girişimcilik ve Özyönetim, Sosyal ve Kültürlerarası Beceriler, Üretkenlik ve Hesap Verebilirlik, Liderlik ve Sorumluluk, Öğrenme ve Yenilikçilik Becerileri, Eleştirel Düşünme, İletişim, İş Birliği, Yaratıcılık, Bilgi, Medya ve Teknoloji Becerileri, Bilgi Okuryazarlığı, Medya Okuryazarlığı, BİT (Bilgi, İletişim ve Teknoloji) Okuryazarlığı 
KaynaklarLai, E. R., & Viering, M. (2012). Assessing 21st Century Skills: Integrating Research Findings. Vancouver, B.C.: National Council on Measurement in Education.
Trilling, B & Fadel, C. (2009) 21st Century Skills, Jossey-Bass, San Fransisco USA
Bilici, İ.E. (2018) Medya Okuryazarlığı ve Eğitimi, Nobel Yay. Ankara
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. Hafta21. Yüzyıl becerileri
2. Hafta21. Yüzyıl becerileri ve dil becerileri ilişkisi
3. Hafta21. Yüzyıl becerileri ve Türkçe eğitimi ilişkisi
4. HaftaTürkçe Dersi Öğretim Programı ve 21. Yüzyıl becerileri
5. HaftaYaşam ve Kariyer Becerileri: Esneklik ve Uyum Becerileri
6. HaftaYaşam ve Kariyer Becerileri: Girişimcilik ve Özyönetim Becerileri
7. HaftaYaşam ve Kariyer Becerileri: Sosyal ve Kültürlerarası Becerileri
8. HaftaYaşam ve Kariyer Becerileri: Üretkenlik ve Hesap Verebilirlik
9. HaftaYaşam ve Kariyer Becerileri: Liderlik ve Sorumluluk
10. HaftaÖğrenme ve Yenilikçilik Becerileri: Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme
11. HaftaÖğrenme ve Yenilikçilik Becerileri: İletişim ve İşbirliği
12. HaftaÖğrenme ve Yenilikçilik Becerileri: Yaratıcılık ve yenilikçilik
13. HaftaDijital Beceriler: Bilgi Okuryazarlığı
14. HaftaDijital Beceriler: Medya Okuryazarlığı
15. HaftaDijital Beceriler: BİT (Bilgi, İletişim ve Teknoloji) Okuryazarlığı
16. HaftaGenel değerlendirme

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)00
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler1030
Sunum230
Projeler00
Seminer240
Ara Sınavlar00
Genel sınav00
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı0100
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı00
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)000
Sunum / Seminer Hazırlama437148
Proje000
Ödevler1011110
Ara sınavlara hazırlanma süresi000
Genel sınava hazırlanma süresi000
Toplam İş Yükü2851300

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. 1. Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Türkçe eğitimi alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.   X 
2. 2. Türkçe eğitimi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.    X
3. 3. Türkçe eğitimi alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kullanabilir.   X 
4. 4. Türkçe eğitimi alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir, özgün bir konuyu araştırabilir.   X 
5. 5. Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.    X
6. 6. Türkçe eğitimi ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanabilir.   X  
7. 7. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.X    
8. 8. Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Türkçe eğitimi alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilir.    X
9. 9. Uzman kişiler ile Türkçe eğitimi alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir.    X 
10. 10. Türkçe eğitimi alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunabilir.X    
11. 11. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilir.  X  
12. 12. Türkçe eğitimi alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilir.  X  

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek