SEP609 - İLERİ FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ
Dersin Adı | Kodu | Yarıyılı | Teori (saat/hafta) |
Uygulama (saat/hafta) |
Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İLERİ FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ | SEP609 | 1. Yarıyıl | 3 | 0 | 3 | 5 |
Önkoşul(lar)-var ise | PSL 317 Fizyolojik Psikoloji veya eşdeğeri bir ders | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin verilme şekli | Yüz yüze | |||||
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleri | Anlatım Tartışma | |||||
Dersin sorumlusu(ları) | Program Mensubu | |||||
Dersin amacı | Bu dersin amacı öğrencilere sinir sisteminin moleküler, hücresel ve sistemler düzeyindeki yapısı ve işlevleri ile dil, görme, işitme, ağrı ve acı duyumu, motor faaliyetler, öğrenme ve bellek, nörolojik bozukluklar, pekiştirme ve öğrencinin ilgi alanına giren diğer davranışlar gibi sınırlı sayıdaki davranışsal sürecin fizyolojik temelleri hakkında ayrıntılı bilgi aktarımıdır. | |||||
Dersin öğrenme çıktıları |
| |||||
Dersin içeriği | Ders fizyolojik psikolojinin tarihçesi, davranışın nöral temellerini oluşturan sinir siteminin yapı ve işleyişi, sinir siteminin işlevleri ve psikofarmakoloji, fizyolojik psikolojide deneysel ve klinik araştırma yöntemleri, öğrenme ve belleğin fizyolojik temelleri, davranış bozukluklarının fizyolojik temelleri ile uyku ve bilincin fizyolojik temelleri gibi konular ile öğrencinin ilgi alanına giren diğer konuları kapsamaktadır. | |||||
Kaynaklar | Kalat, J. W. (2006). Biological Psychology. Thomson & Wadsworth. Carlson, N. R. (2007). Foundations of Physiological Psychology (8th ed.). Pearson. Garret, B. (2010). Brain and Behavior: An Introduction to Biological Psychology (3rd ed.). Sage Publications, Inc. Breedlove, S. M., Rosenzweig, M.R. ve Watson, N. V. (2007). Biological psychology: an introduction to behavioral, cognitive, and clinical neuroscience. Sinauer Associates. |
Haftalara Göre İşlenecek Konular
Haftalar | Konular |
---|---|
1. Hafta | Sinir sisteminde hücre içi ve hücreler arası mesaj aktarımı |
2. Hafta | Kimyasal maddelerin nöral iletimin değişik aşamalarına etkileri |
3. Hafta | Fonksiyonel nöroanatomi |
4. Hafta | Duyu sistemlerinde uyaranın saptanması ve duyum bilgisinin kodlanması: görsel işitsel sistemler |
5. Hafta | Duyu sistemlerinde uyaranın saptanması ve duyum bilgisinin kodlanması: dokunma ve koklama |
6. Hafta | Ara sınav |
7. Hafta | Hareketle ilgili nöral yapı ve yolakların organizasyonu |
8. Hafta | Uykunun fizyolojik mekanizmaları ve uyku bozuklukları |
9. Hafta | Öğrenmede rol oynayan sinaptik olaylar ve nöral sistemler |
10. Hafta | Dil ve konuşma bozukluklarıyla ilgili beyin mekanizmaları |
11. Hafta | Ara sınav |
12. Hafta | Hemisferik yanallaşma |
13. Hafta | Ağrı-acı duyumu |
14. Hafta | Açlık ve susuzluk |
15. Hafta | Psikopatoloji |
16. Hafta | Genel sınav |
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl içi çalışmaları | Sayısı | Katkı Payı % |
---|---|---|
Devam (a) | 14 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj (Varsa) | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 2 | 20 |
Genel sınav | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu
Etkinlikler | Sayısı | Süresi | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse özgü staj (varsa) | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb) | 25 | 2 | 50 |
Sunum / Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 8 | 8 |
Ara sınavlara hazırlanma süresi | 2 | 10 | 20 |
Genel sınava hazırlanma süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 44 | 53 | 150 |
Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi
D.9. Program Yeterlilikleri | Katkı Düzeyi* | ||||
---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Spor ve Egzersiz Psikolojisi alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2. Spor ve egzersiz psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilginin doğruluğunu değerlendirebilmenin ötesinde bu bilgilerle ilişkili olduğu bilinen disiplinler ile spor ve egzersiz psikolojisi arasındaki etkileşimi kavrar. | X | ||||
3. Spor ve egzersiz psikolojisi alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir. | |||||
4. Spor ve egzersiz psikolojisi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır | |||||
5. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder. | |||||
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | |||||
7. Spor ve egzersiz psikolojisi alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer. | |||||
8. Spor ve egzersiz psikolojisi alanıyla ilgili ulusal / uluslararası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |||||
9. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | X | ||||
10. Spor ve egzersiz psikolojisi alanına ilişkin bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | ||||
11. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular. | |||||
12. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | X | ||||
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir. | |||||
14. Spor ve Egzersiz Psikolojisi alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar. | |||||
15. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular. |
*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek