SEP609 - İLERİ FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ

Dersin Adı Kodu Yarıyılı Teori
(saat/hafta)
Uygulama
(saat/hafta)
Yerel Kredi AKTS
İLERİ FİZYOLOJİK PSİKOLOJİ SEP609 1. Yarıyıl 3 0 3 5
Önkoşul(lar)-var isePSL 317 Fizyolojik Psikoloji veya eşdeğeri bir ders
Dersin DiliTürkçe
Dersin TürüSeçmeli 
Dersin verilme şekliYüz yüze 
Dersin öğrenme ve öğretme teknikleriAnlatım
Tartışma
 
Dersin sorumlusu(ları)Program Mensubu 
Dersin amacıBu dersin amacı öğrencilere sinir sisteminin moleküler, hücresel ve sistemler düzeyindeki yapısı ve işlevleri ile dil, görme, işitme, ağrı ve acı duyumu, motor faaliyetler, öğrenme ve bellek, nörolojik bozukluklar, pekiştirme ve öğrencinin ilgi alanına giren diğer davranışlar gibi sınırlı sayıdaki davranışsal sürecin fizyolojik temelleri hakkında ayrıntılı bilgi aktarımıdır. 
Dersin öğrenme çıktıları
  1. ? Sinir sisteminin yapı ve işleyişi ile çeşitli davranışsal süreçler arasında ilişki kurar.
  2. ? Davranışın fizyolojik kökenleri ile ilgili olarak yapılan araştırmaların metodolojisini kavrar.
  3. ? Bu metodoloji kullanılarak gerçekleştirilen yayınlara erişebilir, bunları sorunsuzca okur ve elde ettiği bilgileri organize hale getirir.
  4. ? Kendi ilgi duyduğu bir davranışsal sürecin fizyolojik kökenleriyle ilgili bilgiye ulaşır ve yorumlar.
  5. ? Edindiği bilgileri diğer alan ve alt alanlardaki bilgilerle birleştir.
Dersin içeriğiDers fizyolojik psikolojinin tarihçesi, davranışın nöral temellerini oluşturan sinir siteminin yapı ve işleyişi, sinir siteminin işlevleri ve psikofarmakoloji, fizyolojik psikolojide deneysel ve klinik araştırma yöntemleri, öğrenme ve belleğin fizyolojik temelleri, davranış bozukluklarının fizyolojik temelleri ile uyku ve bilincin fizyolojik temelleri gibi konular ile öğrencinin ilgi alanına giren diğer konuları kapsamaktadır. 
KaynaklarKalat, J. W. (2006). Biological Psychology. Thomson & Wadsworth.

Carlson, N. R. (2007). Foundations of Physiological Psychology (8th
ed.). Pearson.

Garret, B. (2010). Brain and Behavior: An Introduction to Biological
Psychology (3rd ed.). Sage Publications, Inc.

Breedlove, S. M., Rosenzweig, M.R. ve Watson, N. V. (2007). Biological psychology: an introduction to behavioral, cognitive, and clinical neuroscience. Sinauer Associates.
 

Haftalara Göre İşlenecek Konular

HaftalarKonular
1. HaftaSinir sisteminde hücre içi ve hücreler arası mesaj aktarımı
2. HaftaKimyasal maddelerin nöral iletimin değişik aşamalarına etkileri
3. HaftaFonksiyonel nöroanatomi
4. HaftaDuyu sistemlerinde uyaranın saptanması ve duyum bilgisinin kodlanması: görsel işitsel sistemler
5. HaftaDuyu sistemlerinde uyaranın saptanması ve duyum bilgisinin kodlanması: dokunma ve koklama
6. HaftaAra sınav
7. HaftaHareketle ilgili nöral yapı ve yolakların organizasyonu
8. HaftaUykunun fizyolojik mekanizmaları ve uyku bozuklukları
9. HaftaÖğrenmede rol oynayan sinaptik olaylar ve nöral sistemler
10. HaftaDil ve konuşma bozukluklarıyla ilgili beyin mekanizmaları
11. HaftaAra sınav
12. HaftaHemisferik yanallaşma
13. HaftaAğrı-acı duyumu
14. HaftaAçlık ve susuzluk
15. HaftaPsikopatoloji
16. HaftaGenel sınav

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl içi çalışmalarıSayısıKatkı Payı %
Devam (a)1410
Laboratuar00
Uygulama00
Alan Çalışması00
Derse Özgü Staj (Varsa) 00
Ödevler110
Sunum110
Projeler00
Seminer00
Ara Sınavlar220
Genel sınav150
Toplam100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı150
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarı Notuna Katkısı150
Toplam100

AKTS (Öğrenci İş Yükü) Tablosu

Etkinlikler Sayısı Süresi Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama000
Derse özgü staj (varsa)000
Alan Çalışması000
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, pekiştirme, vb)25250
Sunum / Seminer Hazırlama11010
Proje000
Ödevler188
Ara sınavlara hazırlanma süresi21020
Genel sınava hazırlanma süresi12020
Toplam İş Yükü4453150

Dersin Öğrenme Çıktılarının Program Yeterlilikleri İle İlişkilendirilmesi

D.9. Program YeterlilikleriKatkı Düzeyi*
12345
1. Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Spor ve Egzersiz Psikolojisi alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.    X 
2. Spor ve egzersiz psikoloji alanına özgü bilimsel ve güncel bilginin doğruluğunu değerlendirebilmenin ötesinde bu bilgilerle ilişkili olduğu bilinen disiplinler ile spor ve egzersiz psikolojisi arasındaki etkileşimi kavrar.    X
3. Spor ve egzersiz psikolojisi alanındaki bilimsel araştırma yöntemlerini bilir.     
4. Spor ve egzersiz psikolojisi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır     
5. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilgi birikiminin oluşturulmasında mevzuat, mesleki değerler ve etik ilkelere uygun hareket eder.     
6. Bilimsel araştırma planlar, yapar, yaptığı araştırmanın raporunu yazar.     
7. Spor ve egzersiz psikolojisi alanındaki teknolojik araç ve gereçleri kullanarak problemleri çözer.     
8. Spor ve egzersiz psikolojisi alanıyla ilgili ulusal / uluslararası strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.     
9. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür.   X 
10. Spor ve egzersiz psikolojisi alanına ilişkin bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar.   X 
11. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yaşam boyu öğrenme ilkelerini çalışmalarda uygular.     
12. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili bilimsel bir makaleyi okuyarak analiz eder, mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.   X 
13. Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve değerlendirir.     
14. Spor ve Egzersiz Psikolojisi alanındaki ulusal ve/veya uluslararası toplantılarda sözlü ve yazılı özgün sunumlar yapar.     
15. Spor ve egzersiz psikolojisi alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini çalışmalarda uygular.     

*1 En düşük, 2 Düşük, 3 Orta, 4 Yüksek, 5 Çok yüksek